Hulp gevraagd turbo timer

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
DutchGTIV
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Hulp gevraagd turbo timer

Bericht door DutchGTIV »

Hallo Peeps,

Een poos geleden heb ik een turbotimer van HKS, HKS type 0, voor mijn MK5 GTI (2005) gekocht. Omdat de kabelboomconnector van de turbotimer zelf niet 1 op 1 past op de golf , heb ik een universele kabelboom voor de timer erbij gekocht(ook van HKS). Deze universele kabelboom heeft een connector aan de ene kant om op de connector van de turbo timer kabelboom te passen en aan de andere kant heeft deze 4 losse draden die op de juiste draden moeten worden aangesloten van het contactslot. Nu zou het vrij eenvoudig moeten zijn om deze 4 draden aan te sluiten mits je de functies kent van de draden die uit het contactslot komen....jammer genoeg weet ik dit niet zeker omdat ik het juiste bedradingsschema niet online kan vinden.

Ik zou verbinding moeten maken (van de universele timer kabelboom naar contactslot)
1 rode draad tot 12V constant - geen probleem
1 blauwe draad naar 12V-accessoire - geen probleem
1 zwarte draad naar aarde - geen probleem
1 grijze draad naar handrem - geen probleem

Nu komt het gedeelte waar ik vastloop, er zijn 2 groene draden op de universele kabelboom (ze delen beide dezelfde contactpen op de connector, dus de draad gaat van 1 naar 2 draden). Volgens de handleiding moet 1 verbinden met de IG1 en de andere met IG2 op het contactslot (IG staat voor Ignition veronderstel ik). Ik heb geen idee waar ik deze op de draden moet aansluiten die uit het contact komen, kan iemand me helpen?
Ik weet helaas niet hoe ik een foto kan posten anders had ik het hiermee kunnen illustreren. Ik zal kort omschrijven welke draden zich op de stekker van het contactslot bevinden:
2 (dikkere draden) Rood/geel - Bruin/wit
7 (dunnere draden) Oranje - Oranje/zwart - Zwart/wit – oranje/groen – bruin – zwart - rood

Thanks alvast !
Afbeelding

Foto gelukt ! :ugeek:
Laatst gewijzigd door DutchGTIV op 05 apr 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
DutchGTIV
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Hulp gevraagd turbo timer

Bericht door DutchGTIV »

DutchGTIV schreef:Hallo Peeps,

Een poos geleden heb ik een turbotimer van HKS, HKS type 0, voor mijn MK5 GTI (2005) gekocht. Omdat de kabelboomconnector van de turbotimer zelf niet 1 op 1 past op de golf , heb ik een universele kabelboom voor de timer erbij gekocht(ook van HKS). Deze universele kabelboom heeft een connector aan de ene kant om op de connector van de turbo timer kabelboom te passen en aan de andere kant heeft deze 4 losse draden die op de juiste draden moeten worden aangesloten van het contactslot. Nu zou het vrij eenvoudig moeten zijn om deze 4 draden aan te sluiten mits je de functies kent van de draden die uit het contactslot komen....jammer genoeg weet ik dit niet zeker omdat ik het juiste bedradingsschema niet online kan vinden.

Ik zou verbinding moeten maken (van de universele timer kabelboom naar contactslot)
1 rode draad tot 12V constant - geen probleem
1 blauwe draad naar 12V-accessoire - geen probleem
1 zwarte draad naar aarde - geen probleem
1 grijze draad naar handrem - geen probleem

Nu komt het gedeelte waar ik vastloop, er zijn 2 groene draden op de universele kabelboom (ze delen beide dezelfde contactpen op de connector, dus de draad gaat van 1 naar 2 draden). Volgens de handleiding moet 1 verbinden met de IG1 en de andere met IG2 op het contactslot (IG staat voor Ignition veronderstel ik). Ik heb geen idee waar ik deze op de draden moet aansluiten die uit het contact komen, kan iemand me helpen?
Ik weet helaas niet hoe ik een foto kan posten anders had ik het hiermee kunnen illustreren. Ik zal kort omschrijven welke draden zich op de stekker van het contactslot bevinden:
2 (dikkere draden) Rood/geel - Bruin/wit
7 (dunnere draden) Oranje - Oranje/zwart - Zwart/wit – oranje/groen – bruin – zwart - rood

Thanks alvast !
Afbeelding

Foto gelukt ! :ugeek:
Dit zou het schakelschema moeten zijn. Naar mijn mening is s176 het contactslot. Maar waar o waar komen die groene draden (of in elk geval 1 volgens mij maakt t niet veel uit omdat ze gespliced zijn) 1 (of misschien 2, mogelijk met 2e groene draad) van de ingangen op e45 ( B8 B12 B11 B10 B7 B9 )moet op spanning worden gehouden wanneer contact word uitgeschakeld.....please helpAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Afbeelding
DutchGTIV
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Hulp gevraagd turbo timer

Bericht door DutchGTIV »

Oke het is gelukt, nu een ding.....tijdens de countdown (met sleutel uit contact) laat de golf zich niet afsluiten (deuren op slot met knopje op sleutel).

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ? Thanks

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten