Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
johnnyS
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2018, 23:37
Type auto: Golf Mk5 GTI

Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 02 sep 2019, 19:59

Hallo,

Ik heb een vraagje over het installeren van een cut-out uitlaatklep. Ik heb van mensen gehoord dat dit voor vermogensverlies kan zorgen, ik weet alleen niet wie ik moet geloven want iedereen zegt tegenwoordig wat anders, daarom de vraag hierover.

(als dit uitmaakt) Ik rij een Golf 5 GTI met een stock downpipe en een Milltek demper, en wil hierbij een zogenaamde Cut-out klep laten installeren via JMTuning te Dirkshorn. Via de Cut-out klep hoef ik namelijk geen andere downpipe te laten installeren dus dit scheelt me weer aardig in de knip. Maar de vraag dus of dit vermogensverlies oplevert. In de hoop dat iemand mij hierover wat rijker qua informatie kan maken.

Mvg

NeFReT
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 apr 2018, 14:49
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door NeFReT » 03 sep 2019, 13:24

Een maat van mij rijd met zijn golf 6 gtd 50 a 60 kilometer op een tank meer mee als de klep dicht is.

Dus denk dat het wel wat effect KAN hebben.
Alleen als je toch langs jelmer wilt gaan dan zou ik gewoon voor de downpipe gaan.
Heb je een wat lekkerder geluid en vermogen erbij.
Als je je bolide ook erop laat chippen helemaal lekker.
Je kunt je middendemper erop laten zodat het niet te heftig word(als je dat zou willen)
Want voor het monteren van de cutout en downpipe ben je bijna evenveel kwijt.
Je hebt de downpipe ook met een racekat, die zinn wel duurder
wie mooi wilt zijn moet pijn lijden,
wie laag wilt zijn moet omrijden.

johnnyS
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2018, 23:37
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 19 sep 2019, 19:36

Dankje voor de reactie hierover, het kan dus blijkbaar toch wel iets uitmaken, goed om te weten bedankt voor het delen hiervan. Ik zat eraan te denken om inderdaad dit inclusief een downpipe te laten doen daar maar ik vond het verschil qua kosten toch wel fors vergeleken met alleen een cut-out, maar ik zal er nog eens over nadenken, uiteindelijk gaat het er toch wel van komen, nu alleen de opties afwegen. Bedankt voor je intel!

Gr

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 330
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door surfroy01 » 20 sep 2019, 07:33

Mijn cut off valve was een tijdje kapot en stond op open. Nu gerepareerd en rijd ik zeker op snelweg met klep dicht en het verbruik is inderdaad afgenomen zo'n 0,5 km per liter.

Voordeel van een cut off valve vind ik wel dat je zelf kunt bepalen wanneer je met of zonder meer geluid wilt rijden.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Jeffrey026
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door Jeffrey026 » 28 sep 2019, 16:35

volgens mij sneuvelen die kleppen nog weleens :lol:

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 330
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door surfroy01 » 30 sep 2019, 09:04

Sneuvelen is een groot woord, in mijn geval was het corrosie. Nu zelf motor ervan vervangen en helemaal dicht gekit en getaped. Kijken hoe lang dat goed gaat.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 520
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door GTI-mkVII » 02 okt 2019, 13:18

Kan iemand mij uitleggen dan hoe het komt dat het verbruik omhoog gaat, tegendruk van alle dempers na de klep wordt minder als je hem open zet. Geeft dit dan meerverbruik?
Ik merk daar overigens niks van. Ook zie ik het niet aan huidige verbruik op bc op cruise controle op snelweg bij wisselen tussen klep open en dicht...?
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 330
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door surfroy01 » 02 okt 2019, 13:23

Misschien is het ook een psychisch dingetje...... met meer geluid ga je harder op het gas? Bij mij is er rond de 3000 rpm een hele mooie burble met af en toe een plofje (laten programmeren) dus rijd ik heel veel rond dat toerental al flipperend, dan rijd ik veelal meer toeren dan met de bak in automaat.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

johnnyS
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2018, 23:37
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 09 okt 2019, 20:19

Dank ieders voor de reacties, ik weet in ieder geval een stuk meer dan eerst, aan de goede reacties er ook over te zien en niemand die er zo vermogensverlies aan heeft en natuurlijk het voordeel dat je als het nodig is minder geluid hebt (zoals in de ochtend naar werk etc.) denk ik toch dat ik voor de klep ga en niet de hele downpipe ga vervangen, dit scheelt me namelijk aardig in prijs. Iedereen thanks

mvg

johnnyS
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2018, 23:37
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 11 nov 2019, 18:02

Ik heb het laten monteren bij JMTuning (de catback met cut-out klep) en ben zeer tevreden over het geluid dus so far so good

RBTuning
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2019, 13:12
Type auto: Audi S3

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door RBTuning » 16 nov 2019, 16:18

Een turbo motor vindt t juist fijn om geen tegendruk te hebben, remt de turbo niet af met schakelen en pakt ie weer sneller op.
Deze motoren zouden juist vermogenswinst moeten pakken na een open uitlaat systeem, maar niet verliezen.
En zolang de originele downpipe en cat er nog tussen zitten, heeft een uitlaat meer invloed op t geluid dan t vermogen.

Rij zelf een S3 1.8T met 315 pk, open turboback systeem. (downpipe, 200 cell racecat en 1 achterdemper met klep)
Puur om t uitlaat geluid te kunnen dempen zit die klep ertussen.
De uitlaat zou geen verschil moeten maken qua verbruik.
Dit ligt 10 van de 10 keer aan de bestuurder zn rechtervoet.

:D

johnnyS
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2018, 23:37
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 18 nov 2019, 16:56

Ik moet toegeven dat sinds de uitlaat een sportiever geluidje heeft als ik de cut-out klep open heb dat rechter voetje van me opeens dieper in wil, hoe zou dat nou komen :D

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 330
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door surfroy01 » 19 nov 2019, 08:27

Ik denk doordat de klep open staat de turbo minder tegendruk heeft dus deze je gaspedaal een soort van meetrekt, ik heb er ook last van!

Sorry agent je kunt mij wel verbaliseren voor te veel geluid maar niet voor te veel snelheid, daar kan ik niks aan doen :roll:
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten