Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
johnnyS
Type auto: Golf Mk5 GTI

Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door johnnyS » 02 sep 2019, 19:59

Hallo,

Ik heb een vraagje over het installeren van een cut-out uitlaatklep. Ik heb van mensen gehoord dat dit voor vermogensverlies kan zorgen, ik weet alleen niet wie ik moet geloven want iedereen zegt tegenwoordig wat anders, daarom de vraag hierover.

(als dit uitmaakt) Ik rij een Golf 5 GTI met een stock downpipe en een Milltek demper, en wil hierbij een zogenaamde Cut-out klep laten installeren via JMTuning te Dirkshorn. Via de Cut-out klep hoef ik namelijk geen andere downpipe te laten installeren dus dit scheelt me weer aardig in de knip. Maar de vraag dus of dit vermogensverlies oplevert. In de hoop dat iemand mij hierover wat rijker qua informatie kan maken.

Mvg

NeFReT
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Bericht door NeFReT » 03 sep 2019, 13:24

Een maat van mij rijd met zijn golf 6 gtd 50 a 60 kilometer op een tank meer mee als de klep dicht is.

Dus denk dat het wel wat effect KAN hebben.
Alleen als je toch langs jelmer wilt gaan dan zou ik gewoon voor de downpipe gaan.
Heb je een wat lekkerder geluid en vermogen erbij.
Als je je bolide ook erop laat chippen helemaal lekker.
Je kunt je middendemper erop laten zodat het niet te heftig word(als je dat zou willen)
Want voor het monteren van de cutout en downpipe ben je bijna evenveel kwijt.
Je hebt de downpipe ook met een racekat, die zinn wel duurder
wie mooi wilt zijn moet pijn lijden,
wie laag wilt zijn moet omrijden.

johnnyS
Type auto: Golf Mk5 GTI

Bericht door johnnyS » 19 sep 2019, 19:36

Dankje voor de reactie hierover, het kan dus blijkbaar toch wel iets uitmaken, goed om te weten bedankt voor het delen hiervan. Ik zat eraan te denken om inderdaad dit inclusief een downpipe te laten doen daar maar ik vond het verschil qua kosten toch wel fors vergeleken met alleen een cut-out, maar ik zal er nog eens over nadenken, uiteindelijk gaat het er toch wel van komen, nu alleen de opties afwegen. Bedankt voor je intel!

Gr

surfroy01
Type auto: Golf 7 GTI PP

Bericht door surfroy01 » 20 sep 2019, 07:33

Mijn cut off valve was een tijdje kapot en stond op open. Nu gerepareerd en rijd ik zeker op snelweg met klep dicht en het verbruik is inderdaad afgenomen zo'n 0,5 km per liter.

Voordeel van een cut off valve vind ik wel dat je zelf kunt bepalen wanneer je met of zonder meer geluid wilt rijden.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 1.4TSI 150pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS.
Voorheen; CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”