Pagina 1 van 1

Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 02 sep 2019, 19:59
door johnnyS
Hallo,

Ik heb een vraagje over het installeren van een cut-out uitlaatklep. Ik heb van mensen gehoord dat dit voor vermogensverlies kan zorgen, ik weet alleen niet wie ik moet geloven want iedereen zegt tegenwoordig wat anders, daarom de vraag hierover.

(als dit uitmaakt) Ik rij een Golf 5 GTI met een stock downpipe en een Milltek demper, en wil hierbij een zogenaamde Cut-out klep laten installeren via JMTuning te Dirkshorn. Via de Cut-out klep hoef ik namelijk geen andere downpipe te laten installeren dus dit scheelt me weer aardig in de knip. Maar de vraag dus of dit vermogensverlies oplevert. In de hoop dat iemand mij hierover wat rijker qua informatie kan maken.

Mvg

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 03 sep 2019, 13:24
door NeFReT
Een maat van mij rijd met zijn golf 6 gtd 50 a 60 kilometer op een tank meer mee als de klep dicht is.

Dus denk dat het wel wat effect KAN hebben.
Alleen als je toch langs jelmer wilt gaan dan zou ik gewoon voor de downpipe gaan.
Heb je een wat lekkerder geluid en vermogen erbij.
Als je je bolide ook erop laat chippen helemaal lekker.
Je kunt je middendemper erop laten zodat het niet te heftig word(als je dat zou willen)
Want voor het monteren van de cutout en downpipe ben je bijna evenveel kwijt.
Je hebt de downpipe ook met een racekat, die zinn wel duurder

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 19 sep 2019, 19:36
door johnnyS
Dankje voor de reactie hierover, het kan dus blijkbaar toch wel iets uitmaken, goed om te weten bedankt voor het delen hiervan. Ik zat eraan te denken om inderdaad dit inclusief een downpipe te laten doen daar maar ik vond het verschil qua kosten toch wel fors vergeleken met alleen een cut-out, maar ik zal er nog eens over nadenken, uiteindelijk gaat het er toch wel van komen, nu alleen de opties afwegen. Bedankt voor je intel!

Gr

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 20 sep 2019, 07:33
door surfroy01
Mijn cut off valve was een tijdje kapot en stond op open. Nu gerepareerd en rijd ik zeker op snelweg met klep dicht en het verbruik is inderdaad afgenomen zo'n 0,5 km per liter.

Voordeel van een cut off valve vind ik wel dat je zelf kunt bepalen wanneer je met of zonder meer geluid wilt rijden.

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 28 sep 2019, 16:35
door Jeffrey026
volgens mij sneuvelen die kleppen nog weleens :lol:

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 30 sep 2019, 09:04
door surfroy01
Sneuvelen is een groot woord, in mijn geval was het corrosie. Nu zelf motor ervan vervangen en helemaal dicht gekit en getaped. Kijken hoe lang dat goed gaat.

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 02 okt 2019, 13:18
door GTI-mkVII
Kan iemand mij uitleggen dan hoe het komt dat het verbruik omhoog gaat, tegendruk van alle dempers na de klep wordt minder als je hem open zet. Geeft dit dan meerverbruik?
Ik merk daar overigens niks van. Ook zie ik het niet aan huidige verbruik op bc op cruise controle op snelweg bij wisselen tussen klep open en dicht...?

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 02 okt 2019, 13:23
door surfroy01
Misschien is het ook een psychisch dingetje...... met meer geluid ga je harder op het gas? Bij mij is er rond de 3000 rpm een hele mooie burble met af en toe een plofje (laten programmeren) dus rijd ik heel veel rond dat toerental al flipperend, dan rijd ik veelal meer toeren dan met de bak in automaat.

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 09 okt 2019, 20:19
door johnnyS
Dank ieders voor de reacties, ik weet in ieder geval een stuk meer dan eerst, aan de goede reacties er ook over te zien en niemand die er zo vermogensverlies aan heeft en natuurlijk het voordeel dat je als het nodig is minder geluid hebt (zoals in de ochtend naar werk etc.) denk ik toch dat ik voor de klep ga en niet de hele downpipe ga vervangen, dit scheelt me namelijk aardig in prijs. Iedereen thanks

mvg

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 11 nov 2019, 17:02
door johnnyS
Ik heb het laten monteren bij JMTuning (de catback met cut-out klep) en ben zeer tevreden over het geluid dus so far so good

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 16 nov 2019, 15:18
door RBTuning
Een turbo motor vindt t juist fijn om geen tegendruk te hebben, remt de turbo niet af met schakelen en pakt ie weer sneller op.
Deze motoren zouden juist vermogenswinst moeten pakken na een open uitlaat systeem, maar niet verliezen.
En zolang de originele downpipe en cat er nog tussen zitten, heeft een uitlaat meer invloed op t geluid dan t vermogen.

Rij zelf een S3 1.8T met 315 pk, open turboback systeem. (downpipe, 200 cell racecat en 1 achterdemper met klep)
Puur om t uitlaat geluid te kunnen dempen zit die klep ertussen.
De uitlaat zou geen verschil moeten maken qua verbruik.
Dit ligt 10 van de 10 keer aan de bestuurder zn rechtervoet.

:D

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 18 nov 2019, 15:56
door johnnyS
Ik moet toegeven dat sinds de uitlaat een sportiever geluidje heeft als ik de cut-out klep open heb dat rechter voetje van me opeens dieper in wil, hoe zou dat nou komen :D

Re: Vermogen(verlies?) bij ''Cut out'' uitklaapklep?

Geplaatst: 19 nov 2019, 07:27
door surfroy01
Ik denk doordat de klep open staat de turbo minder tegendruk heeft dus deze je gaspedaal een soort van meetrekt, ik heb er ook last van!

Sorry agent je kunt mij wel verbaliseren voor te veel geluid maar niet voor te veel snelheid, daar kan ik niks aan doen :roll: