Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Hallo snelle GTi broeders
Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL? de Castrol side geeft de LL aan voor de Gti'tjes....nu natuurlijk de vraag.
Wat is het verschil tussen de C3 en de LL, ik kan het in de spec sheets niet vinden.
LL- longlife?
Hier een techneut die het weet ?
dan hoor ik het graag.
gr,
Hans.
Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL? de Castrol side geeft de LL aan voor de Gti'tjes....nu natuurlijk de vraag.
Wat is het verschil tussen de C3 en de LL, ik kan het in de spec sheets niet vinden.
LL- longlife?
Hier een techneut die het weet ?
dan hoor ik het graag.
gr,
Hans.
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Longlife 5W30 laat ik erin gooien en iedere jaar verversen of bij 10.000km
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Te dun.
Castrol 5w40 turbo diesel pakken en netjes om de 15k vervangen.
Castrol 5w40 turbo diesel pakken en netjes om de 15k vervangen.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Te dun, te dik...olie is net zo onderhevig aan smaak als een auto. VW schrijft in veel gevallen 5W30 voor. Ook hoorde ik pas dat ze naar 0W30 gingen. Zelf deed ik 5W40 erin en vervangen om de 10K maximaal, maar dat is niet wat VW voorschrijft. Ook ken ik mensen die met 0W40 rijden. Dus ja, wie het weet mag het zeggen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel kettingproblemen zijn en ingelopen geleiders? Een langere onderhoudsinterval met veel te schrale olie moet ten koste gaan van iets... die 0w30 is net water.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Rijd op het moment een 1.5tsi daar zit ook 0W30 in maar zit er zelf ook sterk aan te twijfelen er wat anders in te gooien met de 1e olie wissel
Waar doe je goed aan hè...
Waar doe je goed aan hè...
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
In de mk7 R en in de Passat B8 laat ik de dealer LL 5W30 Castrol ingooien.
De golf rijd weinig , max 10.000km per jaar maar ieder jaar verse olie.
De Passat rijdt veel meer 22/23.000km per jaar en ook ieder jaar verse olie of volgens indicatie.
Beide auto's verbruiken geen olie dus lijkt mij prima.
De golf rijd weinig , max 10.000km per jaar maar ieder jaar verse olie.
De Passat rijdt veel meer 22/23.000km per jaar en ook ieder jaar verse olie of volgens indicatie.
Beide auto's verbruiken geen olie dus lijkt mij prima.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Beter van niet , 0% coulance als je motor op een hoop loopt.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
Je moet de C3 niet hebben!
Je hebt casterol 5W30 Pro LLL nodig
Verkrijgbaar bij de dealer voor 25 per liter op internet vind je deze voor 10 euro per liter
Je hebt casterol 5W30 Pro LLL nodig
Verkrijgbaar bij de dealer voor 25 per liter op internet vind je deze voor 10 euro per liter
Re: Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL?
hoe dunner hoe beter normaal gesproken, dit gaat immers beter door de kanaaltjes, echter is dunner weer slechter belastbaar bij extreem gebruik, c3 geeft de belasting aan die de olie kan hebben zeg maar, c3 is al vrij goed, c1 gebruiken ze in zuinige hybrides enzo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten