P0122 en p0123 storing

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
NeFReT
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 apr 2018, 14:49
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: 020

P0122 en p0123 storing

Bericht door NeFReT »

Dag heren,

Ik zit met een probleem...
Om direct met de deur in huis te vallen..

Rij een 2.0 tfsi bwa met dsg.
Heb een storing in de auto wat mij strontziek maakt waardoor ik de auto bijna de pers in ga droppen...

Heb een p0123 storing.
Gasklep positie sensor "signal too high"

Gelezen met vcds.

Mogelijke oorzaken;
Gasklephuis
Kabelboom
Connectors
Ecu

Gasklephuis vervangen en ingeleerd,
Kabelboom en stekkers nagelopen met multimeter en alles in orde..
Als laatst net nog de ecu vervangen en software gekopieerd en ingebouwd.

Storing bleek opgelost de eerste uur.
Nu weer terug...

Nu heb ik afwisselend p0122 en p0123

Met andere woorden trottle position sensor signal too low EN signal too high...

Wtf...🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️

Er blijft geen reet meer over dat ik kan laten nachecken.

Zodra de EPC brandt gooit ie mn turbo uit en kom dan heel langzaam vooruit.

Rij met k04, cdl injectoren en cdl hpfp.
Injectoren zijn gereinigd.

Heb alles gemeten, alles wat vervangen kan worden ook vervangen.
Net van pijnacker richting amsterdam kon ik ff een beetje doorrijden tot ik bij de a5 afslag kwam, gooide die hem weer op veilige modus waarop mn EPC ging branden en mn turbo buiten dienst kwam.

Om hem te wissen moet ik de stekker van mn gasklephuis loshalen, contact uit aan en dan pas kan ik hem met vcds verwijderen.

Wie kan mij toevallig vertellen welke zekering er na gekeken moet worden mbt de gasklep positie sensor?

Gerritspeek geeft aan check de zekering echter weet ik niet welke die bedoelt ?
Instagram : stanced020
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten