Oliedruk probleem 2.0 tfsi

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Mk5GTIBPY
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2020, 20:53
Type auto: Golf mk5 gti bpy

Oliedruk probleem 2.0 tfsi

Bericht door Mk5GTIBPY »

Goedenavond,

Ik heb van de week een gti gekocht met BPY motor(amerikaans import) de auto heeft problemen met oliedruk de auto draait verder goed op wat getik van waarschijnlijk kleppen na.

Echter heb ik geconstateerd dat 1 van de balansassen speling heeft dus de bus die uitsteekt heb de balansasmodule er nog niet uitgehaald nog om verder te checken.

Nu heb ik gehoord van een balansasmodule delete kit weet iemand waar ik dit kan kopen/bestellen voor mijn type motor of als dit wel een goed idee is. Misschien dat iemand nog wat heeft liggen

Oliedruk heb ik trouwens ook gemeten heb ik ook filmpje van, het leek of de oliedruk nog net binnen de specs viel maar dan wel wat aan de lage kant was ik vraag me af als de pomp zelf nog wel goed is dan en dat het gewoon puur aan de module ligt.

Als iemand mij hiermee kan helpen zou fijn zijn

Mvg lorenzo
Laatst gewijzigd door Mk5GTIBPY op 12 apr 2020, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Oliedruk probleem balansas delete kit?

Bericht door Henniej »

Je kan het wel eventueel kopen bij Bvr Automotive.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Mk5GTIBPY
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2020, 20:53
Type auto: Golf mk5 gti bpy

Re: Oliedruk probleem balansas delete kit?

Bericht door Mk5GTIBPY »

Balansas delete vrijloopwiel heeft jammer genoeg niet gewerkt wanneer je begint te rijden gaat de oliedruk laag melding weer aan. (Oliedrukschakelaar is al vervangen). Heb de oliedruk niet meer gemeten maar ik heb wel de meting van voor de balansasdelete.

Mijn vraag is wat denken jullie van deze meting. Zal het de oliepomp zelf zijn. Of is het echt een drijfstanglager geluid(het ratelen) oliepomp is vrij duur en lastig te vinden en vooral ook een gok als je 2dehands balansasmodule koopt, en als het de drijfstanglagers zouden kunnen zijn dan haal ik liever de motor uit elkaar om alles te checken dan dat ik nu een pomp ga kopen.

https://vimeo.com/406863157

Op het filmpje is de motor op bedrijfstemperatuur, draait stationair, daarna 2000 toeren en daarna volgas

Ook iets om te vermelden als de motor koud is en je start hem dan hoor je geen enkel geratel hoe warmer de motor word hoe meer je het gaat horen. Echter lijkt het na het monteren van het vrijloopwiel het geratel wel iets minder werd op toeren terwijl het eerst juist harder werd met toeren

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken hierover.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten