Auto schudt bij stationair draaien motor

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
mk23487
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2021, 20:51
Type auto: Golf Mk5 GTI

Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door mk23487 »

Hoi Allemaal,

Sinds enige tijd heeft mijn auto een probleem ontwikkeld, en het lijkt steeds erger te worden.

Nu is het zo dat wanneer de auto stil staat en de motor stationair draait ik de auto voel schudden/bokken, dus niet trillen.
Ook bij lastwissel (gas los tijdens het rijden) voel ik een bonk, alsof er ergens speling zit.

Auto is een Golf 5 GTI uit 2008 met BWA motor.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dacht zelf het dubbelmassa vliegwiel, maar misschien zijn er nog andere dingen?

Alvast bedankt!
Deanlee
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2019, 11:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door Deanlee »

Gaat het hier om een handbak of automaat?
Guido_Heeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2020, 11:24
Type auto: Golf MK4 V5 GTI 10V

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door Guido_Heeling »

Ik zou zeggen kijk eens naar de motorsteunen misschien? Is erg simpel om te testen, laat iemand even gas geven in de vrij terwijl je zelf onder de kap kijkt, als de motor meer beweegt dan zou moeten is het een steun ergens (motor of versnellingsbak waarschijnlijk).
mk23487
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2021, 20:51
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door mk23487 »

Deanlee schreef: 25 feb 2022, 21:50 Gaat het hier om een handbak of automaat?
Gaat om een handbak.
mk23487
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2021, 20:51
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door mk23487 »

Guido_Heeling schreef: 28 feb 2022, 10:30 Ik zou zeggen kijk eens naar de motorsteunen misschien? Is erg simpel om te testen, laat iemand even gas geven in de vrij terwijl je zelf onder de kap kijkt, als de motor meer beweegt dan zou moeten is het een steun ergens (motor of versnellingsbak waarschijnlijk).
Motorsteunen zijn al nagekeken, deze zijn in orde!
wolfsburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTi LiM 240

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door wolfsburg »

Beste, je kan best eens nagaan of er valse lucht word gezogen...
Uitlezen mischien een misfire ?
Ik heb eerst de bougies veranderd en nadien bobines en nadien pcv carterventielatieklep na de laatste was mijn probleem opgelost.
Stationer draaien bokte de uitlaat en zag je de motor ook meer schudden dan normaal + bij optrekken van 4 naar 5 vanaf 1500 toeren trilde de auto heel even..
Foutcodes p0300, p0302.


Groeten,
Golf 5 gti Limited edition 240 Dsg
242d km.
Volledig origineel.
wolfsburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTi LiM 240

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door wolfsburg »

Hallo mk23487,
Is je probleem ondertussen opgelost ?

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem..
We dachten eerst dat het opgelost was maar helaas doet het weer.
En zeker bij koude motor smorgens bij het starten trilt de auto van binnen ook enorm en nadien verdwijnt de trilling, als je de motorkap open doet en de motor stationair laat draaien, dan zie je ook dat hij wat meer trilt dan normaal.
Bij het rijden als je dus gewoon van 1500 toeren naar 3000 wilt doorgeven voor beeld vitesse 3 dan trilt de auto en houd effe in dan geeft hij zich weer vrij maar op dat moment heb je echt geen zin meer om wat gas bij te geven je voelt ook dat er kracht verlies is...
Dit doet hij gewoon bij elke versnelling zolang je gewoon toeren van laag naar hoog wilt opbouwen op wilt trekken zeg maar...

Bij een vag dealer in haacht, tijdens een dsg olie wissel hadden ze gemerkt tijdens uitlezen dat ook een bobine defect was op cilinder 2, een misfire dus zei dachten dat het was maar ik deelde dat de auto steeds trilde na een ronde rijden gaf de eigenaar het me aan om mn auto daar te laten en volledig te inspecteren en dat het 1500 € kon kosten zo had ik direct door dat ik in een verkeerd garage zat...

Nadien heb ik het zelf uitgelezen via een carly apparaat deze had een kennis van mij nog.

P0300
Rear Heater Core Temperature Sensor (G154)

P0302
Engine Coolant Temperature Sensor (G83)

Momenteel foutcodes brandstofpomp relais P04EB (j17) maar geeft dan ook aan dat er koude lucht verlies is via deze code P04EB .

Wat allemaal gedaan
Ngk bougies erin 4x 2 graden kouder ( zelf gemonteerd )
1 nieuwe bobine op cilinder 2
Carterventielatieklep vervangen inclusief 2 buizen !.. (pcv)
GFB DV + vervangen..
Ondertussen dsg olie + filter wissel uitgevoerd..


Ik heb de auto nu 2 maanden, de problemen met trillen zijn ongeveer na 1000km begonnen van aankoop,
Ik tank steeds 98 bij shell...
Wat ik ook had opgemerkt is dat bijna alle 4 bobine er slecht en krom uitzagen daarom dacht ik aan alle 4x wissel te doen..
Auto word enkel weekends gebruikt sporadisch door de week.
Kan er iemand mij hiermee helpen aub ?
Ik ben van Belgie Limburg stad Hasselt.
Hulp aub : ( mijn mobiel whahsapp 0032483057006


Groeten,
Çakmak Nihat
Limited edition 240 112/300 bwj 2008
Stock motor stock carrosserie !
mk23487
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2021, 20:51
Type auto: Golf Mk5 GTI

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door mk23487 »

Probleem is helaas nog niet verholpen.
Het is wel iets beter geworden, ik kwam er namelijk achter dat mijn oliepeilstok geen rubberen ringetje meer had, en dus voor een klein vacuumlekje zorgde. Heb meteen een nieuwe peilstok gehaald bij de dealer (met rubber ringetje) en de motor loopt nu al wat beter, maar nog steeds niet 100%.

Alle 4 de bobines + bougies heb ik vervangen, daar is de motor ook beter van gaan lopen.

Ik vermoed bij mij dat het probleem hem in het vliegwiel zit aangezien de auto ook bokt met lastwissel, en omdat het koppelen zelf niet zo vloeiend gaat als het hoort. Ik heb eind Mei een afspraak staan voor een nieuwe koppeling, vliegwiel en drukgroep. Tevens gaan ze dan ook een rooktest doen om te kijken of er ergens valse lucht is.
wolfsburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTi LiM 240

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door wolfsburg »

Hallo mensen,

Mijn golf 5 gti is terug goed!
Oplossing was 1 injector gaf het op deze is vervangen dus alles is nu prima!
Daardoor ontstonden dus ook gewoon die misfires en al die foutcodes, en al die mezerie.
Auto trilt niet meer bokt niet meer, herstelling is gebeurt in vw garage delorge inclusief diagnose en alle werk van 1 injector 990 euro ik weet dat dit duur is maar wou hem enkel daar laten kon geen enkele garagist vertrouwen.

Gr golf limited edition 240 Dsg
Golf 5 gti 024
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2022, 15:39
Type auto: MK5 GTI

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door Golf 5 gti 024 »

Heey beste

Ik heb denk ik het zelfde als jou
Mijn auto dsg trilt ook vanaf stilstand tot alle versnellingen ze dachten eerst een bobine of bougies maar die waren goed, ze gaan nu ook de injectoren na kijken ik hoop dat dit ook het probleem is
Mijne staat bij dsg dokter
Staat hij daar op ze plek of niet?
Plus koppeling wordt vervangen daarvoor ging hij eigenlijk maar toen kwam het trillen ook erbij
wolfsburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTi LiM 240

Re: Auto schudt bij stationair draaien motor

Bericht door wolfsburg »

Hallo, even een update, volkswagen dealer in België daar was mijn wagen binnen voor diagnose... Toen stelden ze vast 1 injector en dat was een dure.grap 950 euro ! 1 week goed gereden nadien trilt hij nu enkel bij volle gas geven...
Hij gaat nu naar iemand bij ons in de streek enkel gti"s doet..
Nederland dsg of andere garagisten zijn te ver voor mij.
Maar ik denk dat je bij de goeie terecht zijt.


Groeten
Lim edition 240 stock
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten