BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Chris5gti »

Afbeelding

deze waar ik de ebay link van had gepost zijn van li tec en zijn wel betaalbaar vind ik tegenover veel andere die wat wehoo had gepost zijn goede qualiteit maar weet ik zo de prijs even niet van . Die zijn van Dectane .

alleen de originele lampen als upgrade dus led lampen zijn van hella te krijgen naar mijn weten .

ed30 onderlip enz is zeker mooi maar hangt ook weer een redelijk prijskaartje aan als je naar de vw dealer gaat ;) Maar wel een goede keuze om ze helemaal in de kleur te doen heb ik ook gedaan :D
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door LouisTfsi »

Ik zou zeggen: imitatie is poep, en ik spreek uit ervaring want als de wielen een andere ET hebben rijden ze al van geen kanten. De originele detroits zijn weliswaar standaard, toch vind ik het een onderdeel van een GTI, om het er als een GTI uit te laten zien. net als de grille, zwarte sideskirts en alle andere kleine details die de GTI onderscheid van de hobby creaties van menig jonge golf rijder die misschien één derde van het geld aan z`n auto uitgegeven heeft dan jij.
Het vervangen van de wielen is een directe waardevermindering van de auto. Als je andere wielen koopt zou ik de Detroits erbij houden voor het geval je hem ooit wil verkopen. Welke prijs je ook kunt vangen, alles is te weinig als je weet wat dergelijke wielen zonder stoeprandschade of nieuw kosten.
De R32 achterlichten vind ik wel een optie, die had ik zelf ook op m`n lijstje staan naast het vol lederen interieur dat ik wilde plaatsen. Over de smoke achterlichten kan ik net zo kort zijn als over de BBS Le Mans ;-) Ik zou zeker niet voor LED gaan, het is geen Audi...
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Mackdennis »

Ben het eens met orgineel houden is het mooist.
Echter als je kleine dingen verandert zonder er een tuppenware
Auto van te maken.
Vind ik dat ook wel mooi.. Kwa led achter lichten.. Dacht meer dat, dat de golf r20 look was.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door LouisTfsi »

Mackdennis schreef:Ben het eens met orgineel houden is het mooist.
Echter als je kleine dingen verandert zonder er een tuppenware
Auto van te maken.
Vind ik dat ook wel mooi.. Kwa led achter lichten.. Dacht meer dat, dat de golf r20 look was.
Helaas zie je steeds meer "verpeste" GTI`s. Als je echt originele auto`s zoekt met de juiste samenstelling van opties op bv marktplaats word het ook steeds moeilijker om die te vinden. Daarom snap ik eigenlijk niet waarom sommige mensen zoveel geld willen steken in een auto die eigenlijk al goed is voor wat hij is, en tegelijkertijd veel geld verliezen omdat de vaak dure "opties" de auto feitelijk alleen maar minder waard maken omdat de originele onderdelen vervolgens bij verkoop vaak ontbreken. Ik rijd nu een stationwagen maar zal na verloop van jaren toch weer terug gaan naar de hot hatch... tegen die tijd zal het wel weer een nieuwere auto worden in originele staat, omdat oudere auto`s in dit caliber bijna altijd incompleet aangeboden worden.

Het is zelfs zo met de Audi die ik nu rijd, die werd aangeboden met nieuwe wielen, echter wel imitaties/replica. De originele set Audi 16 inch was los verkocht als winterset. Ik had echter liever deze set eronder gehad zodat ik die als winterset had kunnen gebruiken. Door de goede prijs en lage km stand heb ik de auto wel gekocht. De nieuwe set 18 inch was wel nieuw, maar imitatie heeft bijna altijd onbalans, ook deze wielen die weliswaar van een goed replica merk waren. In diezelfde week heb ik deze wielen verkocht (gelukkig waren ze nieuw dus gemakkelijk te slijten) en vervangen door een set z.g.a.n. Audi 18 inch origineel VAG. Alle onbalans problemen waren direct opgelost!
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Chris5gti »

dan moet ik je hellaas tegenspreken het maakt in princiepe helemaal niet uit welke velgen je koopt of het bbs zijn van 3000 euro of een imitatie van 800 euro .. als de velgen met banden goed zijn gebalanceerd zal je er geen verschil in merken (als de band het zelfde is tenminste ) bij een klein verschil in et waarde is ook geen verschil merkbaar . En er komen zeker geen trillingen doordat het imitatie zijn . Is gewoon een slecht uitgebalanceerd wiel dan . Ik heb het wel over nieuwe , niet als je tweedehandse koopt waar een slag in de velg zit of dergelijke ...

Het enige verschil wat je kan merken is het gewicht van de velg als je bijv een OZ lichgewicht velg hebt is je onafgeveerde massa minder dus krijg je meer vermogen (geen wereld van verschil maar een beetje ) , en als je een goedkopere velg hebt waar toevallig het gewicht erg hoog is is dat natuurlijk nadelig . Maargoed als een velg gemaakt is voor een golf 5 gti dus de velg is berekend op het gewicht ed. dan is er niks aan de hand .
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door V_UnitedGrey »

@Mackdennis
ik ben het met je eens.. origineel houden is natuurlijk het mooist. Maar soms kunnen dingen gewoon nog net even wat beter... maarrrr het moet geen dinky toy te worden.

Iedereen heeft een andere smaak en de 1 vind dit mooi, en de andere dit weer. Kleine aanpassing bv bumpers meespuiten, andere nette achterlichten is ook een kwestie van smaak en zal de auto ook niet minder waard maken.

De le mans velgen vind IK beter staan onder deze golf.. gaat toch ook om je eigen gevoel?

@chris
ook met jou ben ik het eens over de wielen haha
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door LouisTfsi »

Chris5gti schreef:dan moet ik je hellaas tegenspreken het maakt in princiepe helemaal niet uit welke velgen je koopt of het bbs zijn van 3000 euro of een imitatie van 800 euro .. als de velgen met banden goed zijn gebalanceerd zal je er geen verschil in merken (als de band het zelfde is tenminste ) bij een klein verschil in et waarde is ook geen verschil merkbaar . En er komen zeker geen trillingen doordat het imitatie zijn . Is gewoon een slecht uitgebalanceerd wiel dan . Ik heb het wel over nieuwe , niet als je tweedehandse koopt waar een slag in de velg zit of dergelijke ...

Het enige verschil wat je kan merken is het gewicht van de velg als je bijv een OZ lichgewicht velg hebt is je onafgeveerde massa minder dus krijg je meer vermogen (geen wereld van verschil maar een beetje ) , en als je een goedkopere velg hebt waar toevallig het gewicht erg hoog is is dat natuurlijk nadelig . Maargoed als een velg gemaakt is voor een golf 5 gti dus de velg is berekend op het gewicht ed. dan is er niks aan de hand .
@Chris5gti: Kun je daadwerkelijk uit ervaring spreken en heb je wel eens met orginele Denver/Detroits gereden tegenover slechte imitatie? Er zit veel verschil in de velgen in het gebruikte materiaal, het gewicht ervan, hardheid van de wielen, hechting/kwaliteit van de lak en pasvorm van de naaf, kortom kwaliteit. In zowel het geval van de 5 GTI als van de Audi ging het ook in beide gevallen over nieuwe imitaties. Nieuwe banden, nieuwe velgen, nieuw gebalanceerd. Bij de GTI was de ET te breed, en ondanks dat de pasvorm goed zou zijn, gingen ze net iets te makkelijk van de naaf op en af. Kan zijn dat het onbalans daar zat maar dat weet je niet want het is tenslotte namaak. De voordelen van de originele ET merk je vooral in bochtenwerk, maar eigenlijk in alle rijgedrag. Ik had de imitaties voor de GTI toen gekocht in verband met de banden en de noodzaak wielen te hebben terwijl ik de originele detroits opnieuw liet afdraaien en spuiten. Een enorm verschil toen ze er weer oplagen! Bij de Audi staat het onderstel van een A4 avant B8 bekend als een onderstel dat gevoelig is voor trillingen/onbalans. Omdat de wielen nieuw waren heb ik geen tijd en geld gestoken in het opnieuw laten balanceren van wielen waar ik toch niet in geloof. Niet iedereen heeft een zero tolerance als het om onbalans gaat, maar ik wel... het is niet alleen "the looks that count". Ik heb de afgelopen 10 jaar 4 keer imitatie wielen gehad 1 van mindere en 3 sets van zogezeg betere kwaliteit. Ik kan niet anders zeggen dat mijn ervaringen slecht waren met 3 van de 4 sets, en voor een beetje extra heb je z.g.a.n. origineel als je goed rondkijkt. Zoals bijv. de GTI 6 wielen de V_UnitedGrey nu gaat verkopen, daar is iemand anders voor een scherpe prijs heel goed mee geloof me.

@V_UnitedGrey: Je moet natuurlijk doen met je auto wat je zelf wil. Ik als ex eigenaar zou ik het gewoon zonde vinden want hij was zo mooi origineel en mooi in proportie. Nu ga je geld investeren en de waarde van de auto zal absoluut niet hoger worden bij verkoop want kopers zullen de optelsom niet maken. Het is een keuze maar afhankelijk van hoe lang je de auto houd, zou je later nog spijt kunnen krijgen. Sommige dingen zoals het spuiten van lijsten zijn moeilijk meer terug te draaien. Ik had ze zwart gelaten omdat als je ze spuit de auto er meer uit ziet als een standaard Golf, en de carroserie hoger lijkt door dezelfde kleur, in tegenstelling tot de zwarte lijn die nu de auto alleen langer en lager doet lijken. Daarnaast verminder je de uitstraling als GTI in het algemeen, tja, ik weet, het is slechts een mening van iemand die al 20 jaar als liefhebber auto`s rijd, maar daar is een forum voor toch? ;-)
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Chris5gti »

Ik heb al heel wat imitatie wielen gereden ook imitatie bbs op me golf 4 (zie mijn topic pagina 1 .) Maar heb er nooit slechte ervaringen mee gehad geen trillingen geen slechtere wegligging of niks . In tegendeel de wegligging is zelfs verbeterd omdat ik tot nu toe meestal iets bredere velgen heb gekocht dan origineel . Mijn mening na maken velgen de auto en zijn originele velgen gewoon of te klein of laten de auto niet tot zijn recht komen en zijn dan ook net goed genoeg als wintervelg zodat je niet op staal hoef te rijden (is alleen mijn mening ). Ik was eerst over de imitatie Detroit het denken in 19 inch . Ik vind het wel een mooie velg opzich maar het is TE standaard ! Ik wil me een beetje van de meerderheid afzetten zoals ik altijd heb gedaan . Het moet niet te overdreven met bumpers die een meter uitsteken en 21 inch chromen wielen neeee helemaal niet maar gewoon netjes niet te overdreven en strak . Dus ik zal als ik het nodige kleingeld bijelkaar heb ook weer voor een imitatie set gaan omdat ik het gewoon niet inzie om het dubbele te betalen voor nagenoeg het zelfde . Ik heb tot nu toe altijd zonder trillingen gereden met imitatie , goede weg ligging ( ligt grotendeels aan de band en sporing / camber van de auto ) en ook nooit lakproblemen gehad met imitatie . 1 keer heb ik op een set borbet velgen in de gepolijste rand wat van die witte puntjes gehad van het zout . maarja dat is normaal als je in de winter met gepolijste velgen rijd . Ook heb ik ervaringen met originele velgen enz . Maar kan niet zeggen dat ik ze beter vind op geen een auto wat ik heb gehad en ook tot nu toe van geen een merk .

Meschien is het gewoon toeval geweest dat je slechte ervaringen hebt gemaakt met velgen die rondom slecht waren van brakke qualiteit waren enz . Dat zal zeker bestaan geen twijfel aan ! Maar dat is geen rede om ze allemaal over een kam te scheren ;)
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Floppie »

Of het dezelfde zijn als voornoemd weet ik niet maar via RobScania deze e-bay link gekregen en de achterlichten vind ik persoonlijk niet misstaan. Wat is jullie idee er over?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.ebay.de/itm/LED-Ruckleuchten ... 4819wt_929
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Jayke
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 mei 2012, 12:28
Type auto: golf mk5 gti
Locatie: s'Hertogenbosch

Re: BBS Le Mans / smoke achterlichten

Bericht door Jayke »

wehoo schreef:@V_UnitedGrey. Als je een dergelijke vraag stelt, krijg je nogal gedifferentieerde antwoorden. Alhoewel over smaak niet te twisten valt, hebben sommigen er altijd een uitgesproken mening over. Gelukkig bepaalt iedereen zijn eigen smaak en keuze.

Maar wat dacht je van deze led-achterlichten:

Afbeelding

(topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... moke#p2193 )

@Wtfsi In Essen stond o.a. een stand van Dectane:

Afbeelding
dat ziet er verdomd goed uit zeg de 1e foto alleen tintje lichter de achterlichten en ze zijn af ! ( mijn smaak :) )
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten