Beste leden,
Ik zit al een tijdje te kijken om een Volkswagen aan te schaffen ik ben helaas te jong (bijna 21) om een MK7/MK6 2.0 TSI te kunnen verzekeren.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de 1.4 TSI die bevielen mij niet vanwege de klachten over de DQ200 DSG.
een MK5 kan dan weer wel volgens de verzekeraars wat ik wel apart vind.
Ik weet helaas niet veel over MK5 Alleen dat de 2.0 motoren van de MK5 FSI zijn In plaats van TSI
Raden jullie deze aankoop aan of niet?
qua algemene onderhoud waar aan moet ik denken?
raden jullie dan een schakelbak aan of automaat?
En het belangrijkste waar op moet letten bij het aanschaffen van een MK5 GTI?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aankoop advies
Re: Aankoop advies
Heb je al gekeken op independer enz.? Als het goed is krijg je hem wel verzekerd, maar wel hoog maand bedrag.
Ik heb zelf een MK5 GTI gehad. Ik heb rond 60k de distributie en waterpomp preventief vervangen. Ik heb in 6 jaar tijd behalve een lekke PVC klep niets gehad behalve normale onderhoud.
Luister even goed naar de motor hoe die klinkt bij een koude start. Hoor je een ratel dan is het vaak de distributie.
Verder dient indien DSG de olie om de 60k vervangen te zijn.
Als je voor een ED30 of Pirelli uitvoering gaat heb je veel meer tunings mogelijkheden.
Verder is een MK5 van binnen erg makkelijk aan te passen naar een MK6 (navigatie, stuur, climatronic en dashboard).
Serviced by EM Services.
Ik heb zelf een MK5 GTI gehad. Ik heb rond 60k de distributie en waterpomp preventief vervangen. Ik heb in 6 jaar tijd behalve een lekke PVC klep niets gehad behalve normale onderhoud.
Luister even goed naar de motor hoe die klinkt bij een koude start. Hoor je een ratel dan is het vaak de distributie.
Verder dient indien DSG de olie om de 60k vervangen te zijn.
Als je voor een ED30 of Pirelli uitvoering gaat heb je veel meer tunings mogelijkheden.
Verder is een MK5 van binnen erg makkelijk aan te passen naar een MK6 (navigatie, stuur, climatronic en dashboard).
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
Re: Aankoop advies
Duidelijk en dankjewel voor de info en tips Maarten