Aanschaf mk5 gti, verwarring over mogelijke problemen nokvolger

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
GeertZwienesteert
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2024, 10:58
Type auto: Golf Mk5 GTI

Aanschaf mk5 gti, verwarring over mogelijke problemen nokvolger

Bericht door GeertZwienesteert »

Hoi allen,

Mijn eerste post op dit forum.
Twee weken geleden heb ik per toeval in een mk5 gti gereden en...nu wil ik er een.
Ik heb flink wat zitten lezen en kom verhalen tegen over de nokvolger die voor problemen zou kunnen zorgen.
Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit moet duiden, zodra je gaat googlen heeft elke auto natuurlijk zijn problemen.
Enerzijds vind ik legio informatie over de problemen die er kunnen zijn.
Anderzijds heb ik met een 'tsi specialist' gebeld en die wist niet waar ik het over had :roll:

De informatie die ik vind is wat verwarrend en uiteenlopend.
Ik heb echter geen zin om mijn handen te branden aan een auto van €7k die mogelijk een tikkende tijdbom is.

Dit is wat mij tot nu toe bekend is;
-de nokvolger zou van slechte kwaliteit zijn. Als deze eruit vliegt kan dit voor grote schade zorgen. Soms lees ik dat de intake nokkenas en brandstofpomp er aan gaan, en anderen spreken van einde motorblok.
-motorcodes voor mk5 gti zijn ea113 en ea888. Bij de ea888 zou er één en ander veranderd zijn. Volgens internet zijn alle mk5 gti's in europa geleverd met ea113, echter een dealer waar ik was zei dat vanaf ergens in 2008 er is overgestapt op het ea888 blok.
Of de ea888 nu niet meer het nokvolger probleem heeft, is me dan nog niet eens duidelijk. Deze dealer had wel preventief de nokvolger van een auto uit 2008 vervangen..
-Ik zie ook motorcodes als AXX, BYD, BWA.. zijn dit weer specifieke versies van de ea113/ea888?

Kan iemand mij helpen om dit een beetje helder te krijgen?
Ik zou graag weten hoe dit nou precies zit voordat ik tot een aankoop overga.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten