Afspraak Hans Sloot

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Afspraak Hans Sloot

Bericht door dangerpaki »

Binnenkort gaat mijn auto (Golf 5 GTI Limited Edition 240) voor het eerst in onderhoud bij Hans Sloot.

Tot op heden altijd interval onderhoud gewoon bij de dealer. Daarbij toch het idee dat ze bij de dealer te weinig bezig zijn met de GTI's om daar gepast advies voor te geven. Na alle goede verhalen over Hans Sloot ga ik daar toch heen. Denk dat dat ook zal schelen met de roofprijzen van dealer.

Plan tot nu toe:
- Waarschijnlijk groot onderhoud nodig (inclusief vervangen distributieriem en aanverwanten)
- Beetje dieselgeluid, dus mogelijk ook getande riem aan vervanging toe
- Vermogen laatste tijd heel ruk met af en toe fluitend geluid, dus DV wordt vervangen door een GFB DV+

Met het onderhoud zal de auto toch van top tot teen bekeken worden. Hoop in ieder geval dat na het onderhoud alles weer mooi soepel draait en lekker snel is.

Ik probeer even m'n camera mee te nemen om een mooi fotosessie te maken.

Zijn er ervaringen met Hans Sloot/dingen waar ik mee rekening moet houden? (Ik dacht zelf bijvoorbeeld wat te eten mee nemen, kom uit Rotterdam en als de auto op de brug staat kan ik niet even weg om wat te eten te halen tussendoor).
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Neem inderdaad wat te eten mee, er zit volgens mij niets in de buurt :S
Verder is het misschien een overweging om je inlaat te laten reinigen. Ik heb dat bij die van mij laten doen en dat was echt fantastisch!

Kijk hier maar even voor meer info en pics:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... s&start=50
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door KnuffelTurk »

Veel goeds over gehoord! Veel plezier daar je auto zal er iig beter door gaan rijden :D

En chemisch reinigen moet wel 3/4 keer worden herhaald voor optimale reineging. Ik heb hem laten walnoot stralen en persoonlijk gaat mijn voorkeur daar naar uit.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 4&start=75
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door kaptino »

dangerpaki schreef:Plan tot nu toe:
- Waarschijnlijk groot onderhoud nodig (inclusief vervangen distributieriem en aanverwanten)
- Beetje dieselgeluid, dus mogelijk ook getande riem aan vervanging toe.
Dat is de nokkenas ketting die voor dat diesel geluid zorgt, die zit aan de kant van de versnellingsbak.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Afspraak Hans Sloot

Bericht door dangerpaki »

Ketting gaat inderdaad ook gecontroleerd worden.

Heb zitten twijfelen over de inlaatreiniging. Heb begrepen dat als je dat doet dat je dat wel moet doen voor je je olie ververst.
Las laatst ergens echter dat iemand dat had laten doen en daarna de auto weer op de band gezet en dat scheelde 5pk.

Wat zijn de voordelen van inlaat reinigen? Soepeler motor loop en iets meer pk?

Ik de k overigens dat ik de meeste winst uit de dv+ ga halen. Voor zover ik weet is de diverter valve nog nooit vervangen. Dus die is vrijwel zeker kapot.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door Edition30 »

Altijd leuk en leerzaam een dagje Hans Sloot. Neem inderdaad brood mee, want er is weinig te halen in de omgeving. Ze zijn dol op gevulde koeken (van de bakker) trouwens ;) .
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door dangerpaki »

Dank, ik neem eten en gevulde koeken mee! Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door KnuffelTurk »

dangerpaki schreef:Ketting gaat inderdaad ook gecontroleerd worden.

Heb zitten twijfelen over de inlaatreiniging. Heb begrepen dat als je dat doet dat je dat wel moet doen voor je je olie ververst.
Las laatst ergens echter dat iemand dat had laten doen en daarna de auto weer op de band gezet en dat scheelde 5pk.

Wat zijn de voordelen van inlaat reinigen? Soepeler motor loop en iets meer pk?

Ik de k overigens dat ik de meeste winst uit de dv+ ga halen. Voor zover ik weet is de diverter valve nog nooit vervangen. Dus die is vrijwel zeker kapot.

Het voordeel van inlaat reinigen is dat je kleppen keurig schoon zijn en je injectors ook weer vrij spel krijgen. Je hebt kans dat je kleppen vast komen te zitten of dat je injector(en) vervuild raakt.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door NielsED30 »

Het enige 'nadeel' van het walnoot stralen, is dat de klep dicht staat. Hierdoor neem je niet de klepzitting mee, wat ook vervuild kan raken t.z.t.!

Het is logisch dat er minder flow is doordat er een grote bonk aanslag op je klepsteel zit, dus helpen zal het sowieso wel. Maar het écht slecht lopen door vervuiling komt 9 van de 10 keer doordat de aanslag ook op de klepzitting gaat zitten (Is een redelijk bekend probleem bij de 1.4 TSI motoren, deze zijn er erg gevoelig voor.. Ook voor brandstofkwaliteit, maar dat is een heel ander verhaal).

Door de chemische reiniging uit te voeren pak je dus niet alleen je klepzittingen ook mee, maar door de toevoeging in de olie ook je oliesysteem, en door de toevoeging in de brandstoftank ook het brandstofsysteem met als belangrijkste de injectoren. Wil je het dus écht goed doen zou je beide behandelingen moeten doen. Maar beide behandelingen hebben eigenlijk andere eigenschappen die ze reinigen.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat de chemische reiniging niet alles van de klepstelen weghaalt, maar wel het ergste gedeelte.. Bijna alle auto's die ik heb gedaan (waarvan er een aantal echt vies waren en gewoon niet super strak stationair draaide), merkte je zeker verschil op de souplesse waarmee te motor erna weer draait en loopt!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door ferry »

NielsGTI-Edition schreef:Het enige 'nadeel' van het walnoot stralen, is dat de klep dicht staat. Hierdoor neem je niet de klepzitting mee, wat ook vervuild kan raken t.z.t.!

Het is logisch dat er minder flow is doordat er een grote bonk aanslag op je klepsteel zit, dus helpen zal het sowieso wel. Maar het écht slecht lopen door vervuiling komt 9 van de 10 keer doordat de aanslag ook op de klepzitting gaat zitten (Is een redelijk bekend probleem bij de 1.4 TSI motoren, deze zijn er erg gevoelig voor.. Ook voor brandstofkwaliteit, maar dat is een heel ander verhaal).

Door de chemische reiniging uit te voeren pak je dus niet alleen je klepzittingen ook mee, maar door de toevoeging in de olie ook je oliesysteem, en door de toevoeging in de brandstoftank ook het brandstofsysteem met als belangrijkste de injectoren. Wil je het dus écht goed doen zou je beide behandelingen moeten doen. Maar beide behandelingen hebben eigenlijk andere eigenschappen die ze reinigen.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat de chemische reiniging niet alles van de klepstelen weghaalt, maar wel het ergste gedeelte.. Bijna alle auto's die ik heb gedaan (waarvan er een aantal echt vies waren en gewoon niet super strak stationair draaide), merkte je zeker verschil op de souplesse waarmee te motor erna weer draait en loopt!
Hier een stukje van tom van hbt zelf.
Goedemiddag, ten eerste bedankt voor alle aardige woorden die hier zijn geschreven!
Was al eerder door Danial en Toon op dit forumbericht gewezen en vanmiddag eens wezen kijken hier.

Ik weet niet of het voor mij als bedrijf toegestaan is hier zomaar te reageren op het forum indien dat niet mag hoor ik het graag.

Chris5gti schreef:

Worden de klepzittingen eigenlijk ook gereinigt ? Is namelijk niet mogelijk als de klep in gesloten stand gereinigt wordt .



Hier zijn heel veel verschillende meningen over. Ik kan u enkel mijn ervaring en mening erover geven.
Ik ben nog geen motor tegengekomen waarbij er afzetting op de klepzitting of kleprand zit dit kan ik makkelijk zien tijdens het ronddraaien van de motor om van cilinder te wissen.
En om uw vraag te beantwoorden, nee de klepzittingen worden niet gereinigd bij walnut blasting wat chemisch reinigen in principe wel zou doen als er vervuiling zat.
Ik ben van mening dat dit bij een gezonde motor niet nodig is, want de verkoling heeft geen kans / tijd zich op de kleprand en klepzitting te hechten dit omdat de kleppen constant in beweging zijn en niet alleen op en neer gaan maar ook nog "roteren" wat inhoud dat de klep niet 2 maal op dezelfde plek sluit / inslaat.


Bij hele ernstige vervuilde motoren wil dat natuurlijk niet wegnemen dat dit wel kan gebeuren, zo erg verkolen dat de klepstelen vervuilen en de boel vast gaat zitten maar als het al zo ernstig vervuild is dan zal demontage van de cilinderkop ook nodig zijn. 
Ikzelf heb dat nog niet meegemaakt, maar als je op internet wat rondkijkt zie je wel dat het gebeurd maar dan zal er ook wel meer aan de hand zijn en veel te lang mee doorgereden zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door NielsED30 »

Niks wat ik tegenspreek toch? ;)

ALS er een motor slecht loopt door kool afzetting, is dit doordat de klepzittingen vies zijn, en niet de klepstelen. Die zal hooguit wat rommelig gaan lopen.. Echt cilinderoverslagen of compressieverlies (dat zie ik met slecht lopen) komt 9 van de 10x door afzetting op de klepzittingen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door ferry »

Nee daar heb je gelijk in. Echter is de afzetting op de kleppen bij een gezonde motor weinig tot niets. Vraag me af of dat in de praktijk dan daadwerkelijk nodig zou zijn allebei de procedures uit te voeren. Ik ga binnenkort zien of me motor erg vervuild is, zo ja zal ik ook vragen wat de staat van de klepzittingen zijn.

Ik denk dat mijn auto wel zo word gebruikt dat er veel aanslag in zit.(veel korte stukjes) Misschien wel een globaal voorbeeld of de klepzittingen wel of geen aantasting hebben.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Afspraak Hans Sloot

Bericht door dangerpaki »

Dank heren, overweeg de walnutblasting toch echt. Probleem alleen is dat k vanuit de Randstad die kant op ga. Voorlopig eerst maar het onderhoudt. Kijk ik daarna wel een keer naar.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten