Probleem met de GTI
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Probleem met de GTI
Forumgenoten
Sinds een aantal weken heb ik een probleem met mijn gti. Betreft Polo 6r gti 2011 met dsg-7 droge koppeling.
Als ik in zijn 4 rij, 4k toeren, en dan plankgas geef, begint hij een drietal seconden te stotteren. Toeren nemen wel iets toe, en dan vanaf na 4,5k toeren trekt hij gewoon normaal door. Ditzelfde geval bij 6e versnelling, maar dan tussen 3 en 3,5k toeren.
Het voelt als een aantal cilinderoverslagen, snel achter elkaar.
4 nieuwe NGK bobines en 4 nieuwe NGK (iridium) bougies erin.. maar dit geeft geen resultaat.
Polo is gechipt en een iets grotere cat-back uitlaatsysteem. 215pk en 320nm (naar mijn idee geen grote koppel verhoging wat wellicht een koppelingsprobleem veroorzaakt).
Ik wil het ook, naar mijn mening, geen slippende koppeling noemen.. stoplicht sprintje trekt hij gewoon prima (vol vermogen) doorheen, door de eerste versnellingen.
Iemand een idee, suggesties ?
Alvast dank voor jullie reactie, advies, mening, meedenken!
Sinds een aantal weken heb ik een probleem met mijn gti. Betreft Polo 6r gti 2011 met dsg-7 droge koppeling.
Als ik in zijn 4 rij, 4k toeren, en dan plankgas geef, begint hij een drietal seconden te stotteren. Toeren nemen wel iets toe, en dan vanaf na 4,5k toeren trekt hij gewoon normaal door. Ditzelfde geval bij 6e versnelling, maar dan tussen 3 en 3,5k toeren.
Het voelt als een aantal cilinderoverslagen, snel achter elkaar.
4 nieuwe NGK bobines en 4 nieuwe NGK (iridium) bougies erin.. maar dit geeft geen resultaat.
Polo is gechipt en een iets grotere cat-back uitlaatsysteem. 215pk en 320nm (naar mijn idee geen grote koppel verhoging wat wellicht een koppelingsprobleem veroorzaakt).
Ik wil het ook, naar mijn mening, geen slippende koppeling noemen.. stoplicht sprintje trekt hij gewoon prima (vol vermogen) doorheen, door de eerste versnellingen.
Iemand een idee, suggesties ?
Alvast dank voor jullie reactie, advies, mening, meedenken!
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Probleem met de GTI
geen idee maar die dsg is de meest beroerde die er is
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Probleem met de GTI
Klopt, ik weet er van.. wil graag naar de polo gti 1.8, maar die zelfde dsg7 zit daar in en dat houdt me tegen..
Toen hij vorig jaar gechipt werd bij JD, is er ook dsg tuning op gegaan, de koppeling en dsg nagekeken. Mij werd door Mark verteld dat hij zelden zo'n goede droge dsg-7 heeft gevoeld/gezien. Nu kan een dsg uiteraard minder worden of defect raken, maar ik weet niet of het in de dsg zit.. want dan zou ik ook verschil moeten voelen in een goed stoplicht sprintje, in zn 1, 2, 3 ? Dat doet hij namelijk prima.
Toen hij vorig jaar gechipt werd bij JD, is er ook dsg tuning op gegaan, de koppeling en dsg nagekeken. Mij werd door Mark verteld dat hij zelden zo'n goede droge dsg-7 heeft gevoeld/gezien. Nu kan een dsg uiteraard minder worden of defect raken, maar ik weet niet of het in de dsg zit.. want dan zou ik ook verschil moeten voelen in een goed stoplicht sprintje, in zn 1, 2, 3 ? Dat doet hij namelijk prima.
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Probleem met de GTI
Controleer voor de zekerheid je wastegate van je turbo even of die speling heeft dmv je wastegate actuator. Kun je makkelijk voelen bij zo'n 1.4 twincharger blok.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Probleem met de GTI
m0nster, bedoel je dan even te kijken of de wastegate niet vast staat? En de klep in de uitlaat dus wel goed open kan ?
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Probleem met de GTI
Nee ik bedoel om te kijken of deze speling heeft. Dus dat deze niet lekt, waardoor vaak niet genoeg druk wordt opgebouwd, waardoor de ecu wel eens op hol kan slaan. Als je aan de actuator voelt, kun je voelen of deze wiebelt en dus speling heeft.
Re: Probleem met de GTI
Heb toevallig zon 1.4 turbo in mn woonkamer liggen met dat probleem.//cloud.tapatalk.com/s/5aad3f1fa88 ... 171447.mp4
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Probleem met de GTI
Okee helder inderdaad ! Thanks voor je filmpje.
Gelijk even aan die ijzeren pen gejutterd, maar zit er strak/vast in.. geen speling
Bedankt voor je tip
Gelijk even aan die ijzeren pen gejutterd, maar zit er strak/vast in.. geen speling
Bedankt voor je tip
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Probleem met de GTI
Update
Met vcds aan de computer een aantal keer het probleem bekeken, blijkt een slippende koppeling te zijn, te zien in de grafiek tussen de lijn van de motor touren en de lijn van de andere touren (deze zouden bij een niet slippende koppeling op elkaar moeten liggen).
Gek genoeg!? De koppelingsplaten zijn nog in nieuw staat.. 10.9mm en 11.3mm.
Blijf het wel apart vinden dat ik het enkel heb bij 4e versnelling tussen 4000-4500 touren en stoplicht sprintje (of 4e versnelling hoger in de touren) niet.
Naar mijn idee/gevoel komt er in 2e versnelling (zelfde koppelingsgroep) of 4e versnelling hoger in de touren, minstens hetzelfde (of zelfs meer) vermogen vrij op de koppeling dan rond die 4000 touren..
Ideeen/suggesties zijn welkom !
Met vcds aan de computer een aantal keer het probleem bekeken, blijkt een slippende koppeling te zijn, te zien in de grafiek tussen de lijn van de motor touren en de lijn van de andere touren (deze zouden bij een niet slippende koppeling op elkaar moeten liggen).
Gek genoeg!? De koppelingsplaten zijn nog in nieuw staat.. 10.9mm en 11.3mm.
Blijf het wel apart vinden dat ik het enkel heb bij 4e versnelling tussen 4000-4500 touren en stoplicht sprintje (of 4e versnelling hoger in de touren) niet.
Naar mijn idee/gevoel komt er in 2e versnelling (zelfde koppelingsgroep) of 4e versnelling hoger in de touren, minstens hetzelfde (of zelfs meer) vermogen vrij op de koppeling dan rond die 4000 touren..
Ideeen/suggesties zijn welkom !
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Probleem met de GTI
Vaker voorkomend probleem bij de Polo GTI die gechipt is.
Zelf al 2x een koppeling vervangen van 220/230pk Polo GTI's welke maar 30 en 40.000km hadden gedraaid. Dan is het probleem wel weg, maar de vraag is voor hoelang.
Zelf al 2x een koppeling vervangen van 220/230pk Polo GTI's welke maar 30 en 40.000km hadden gedraaid. Dan is het probleem wel weg, maar de vraag is voor hoelang.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Probleem met de GTI
@nielsED30
Bedankt voor je aanvulling.
Licht het dan gewoon aan dat de fabrieks af koppelingsset (met standaard 250nm op de auto) de 310 nm niet aan kan? Het is gezien de 11mm niet zozeer dat hij versleten is naar mijn idee.
Bestaan er koppelingssets voor de dq250 bak die de 310nm wél aankunnen??
Bedankt voor je aanvulling.
Licht het dan gewoon aan dat de fabrieks af koppelingsset (met standaard 250nm op de auto) de 310 nm niet aan kan? Het is gezien de 11mm niet zozeer dat hij versleten is naar mijn idee.
Bestaan er koppelingssets voor de dq250 bak die de 310nm wél aankunnen??
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Probleem met de GTI
Wel raar dat het alleen in de 4 is. Zou kunnen zijn dat er dan juist de meeste kracht tov resistance op komt. Dus dat de motor en bak het dan het zwaarst hebben. Geen idee. Die dq200 bakken lees je inderdaad wel veel problemen over. Is denk ik een van de meest ongelukkige combinaties die je kan hebben een twincharger met dq200 dsg bak. Maar als het werkt is het wel fijn en mooi spul.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten