Bpm of rest Bpm.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Bpm of rest Bpm.
Beste mensen,
Waar moet je nou op letten bij het kopen van een eventueel ingevoerde auto.
Op de Bpm of op de rest Bpm
Alvast bedankt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Waar moet je nou op letten bij het kopen van een eventueel ingevoerde auto.
Op de Bpm of op de rest Bpm
Alvast bedankt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Bpm of rest Bpm.
BPM is het bedrag wat er betaald is op het moment van import.
RestBPM is het bedrag wat je terug zou krijgen het moment je de auto exporteert.
Wanneer een bedrag "lager" is dan gebruikelijk, taxatierapport opvragen met foto's.
RestBPM is het bedrag wat je terug zou krijgen het moment je de auto exporteert.
Wanneer een bedrag "lager" is dan gebruikelijk, taxatierapport opvragen met foto's.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Bpm of rest Bpm.
Waar ga je naar op zoek? Al een beetje een idee?NL_MK5 GTI schreef:Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
2x een mk5 GTI gehad toen een kleine Diesel nu weer graag een GTI toch wel erg gemist hoor als je altijd 200 pk hebt gehad.
Dus nu weer opzoek.
Een mk6 GTI.
Dsg
5 deurds
Xenon
Graag een schuifkantel dak.
Stof of leer maakt niet uit.
Stoelverwarming.
Donkere kleur geen rood.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dus nu weer opzoek.
Een mk6 GTI.
Dsg
5 deurds
Xenon
Graag een schuifkantel dak.
Stof of leer maakt niet uit.
Stoelverwarming.
Donkere kleur geen rood.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.
Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).
Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.
Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992
Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).
Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.
Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992
Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
Thanks heel handig, dus dit moet overeenkomen met een Import auto dat kan ik niet vinden. lijkt me sterk dat alles met schade is ingevoerd.
Ik heb een Volkswagen Golf uit 2011 gespot. Check hier het Finnik autorapport!
https://go.finnik.nl/33qHriE-Syg
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb een Volkswagen Golf uit 2011 gespot. Check hier het Finnik autorapport!
https://go.finnik.nl/33qHriE-Syg
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Bpm of rest Bpm.
Dat is een orginele nl auto. Dan hoef je niet naar het bpm bedrag te kijken.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
Nee dat snap, het ging mij om de hoogte van het bpm bedrag moet een ingevoerde hier een beetje gelijk aan zijn?
Dit is een Import waar ik misschien enige interesse in heb.
https://go.finnik.nl/TpcKNcNv2Rk
Dit is een Import waar ik misschien enige interesse in heb.
https://go.finnik.nl/TpcKNcNv2Rk
Re: Bpm of rest Bpm.
Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?Famous1303 schreef: ↑03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.
Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).
Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.
Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992
Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.
Of hoe zit dit dan?
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Bpm of rest Bpm.
Rest bpm “los” je af.Mark_GTI schreef:Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?Famous1303 schreef: ↑03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.
Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).
Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.
Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992
Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.
Of hoe zit dit dan?
Dit is dus altijd minder dan het oorspronkelijke bpm bedrag!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten