Bpm of rest Bpm.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Bpm of rest Bpm.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Beste mensen,
Waar moet je nou op letten bij het kopen van een eventueel ingevoerde auto.

Op de Bpm of op de rest Bpm

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door ChielED35 »

BPM is het bedrag wat er betaald is op het moment van import.
RestBPM is het bedrag wat je terug zou krijgen het moment je de auto exporteert.
Wanneer een bedrag "lager" is dan gebruikelijk, taxatierapport opvragen met foto's.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door ChielED35 »

NL_MK5 GTI schreef:Duidelijk dankjewel.
Ik wist het even niet meer. Dan kan de zoektocht beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Waar ga je naar op zoek? Al een beetje een idee?
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door NL_MK5 GTI »

2x een mk5 GTI gehad toen een kleine Diesel nu weer graag een GTI toch wel erg gemist hoor als je altijd 200 pk hebt gehad.
Dus nu weer opzoek.

Een mk6 GTI.
Dsg
5 deurds
Xenon
Graag een schuifkantel dak.
Stof of leer maakt niet uit.
Stoelverwarming.
Donkere kleur geen rood.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door Famous1303 »

Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Thanks heel handig, dus dit moet overeenkomen met een Import auto dat kan ik niet vinden. lijkt me sterk dat alles met schade is ingevoerd.

Ik heb een Volkswagen Golf uit 2011 gespot. Check hier het Finnik autorapport!
https://go.finnik.nl/33qHriE-Syg



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door ferry »

Dat is een orginele nl auto. Dan hoef je niet naar het bpm bedrag te kijken.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Nee dat snap, het ging mij om de hoogte van het bpm bedrag moet een ingevoerde hier een beetje gelijk aan zijn?


Dit is een Import waar ik misschien enige interesse in heb.

https://go.finnik.nl/TpcKNcNv2Rk
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door Mark_GTI »

Famous1303 schreef: 03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?

Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.

Of hoe zit dit dan?
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Bpm of rest Bpm.

Bericht door Famous1303 »

Mark_GTI schreef:
Famous1303 schreef: 03 apr 2018, 18:38 Rest bpm is de bpm die overblijft van de te betalen BPM bij NLse voertuigen. Deze wordt steeds “afgelost” en dus steeds lager.

Bij import is het BPM bedrag (zo goed als) gelijk aan een originele Nederlander. Op het moment dat je een auto importeert is het te betalen bpm gelijk je rest BPM op kenteken (wat vervolgens weer lager wordt).

Bij een schade import is het BPM bedrag lager maar ook rest BPM is lager.


Voorbeeld mijn R schadevrij:
BPM op kenteken: €13.045
Belasting bij import: €2850
Rest BPM op kenteken: €2859
Rest BPM 1,5 jaar later: €1992


Voorbeeld GTI met schade (in vergelijking lager dan een originele NL):
BPM op kenteken: €1.750
Belasting bij import: €425
Rest BPM op kenteken: €425
Rest BPM 2 jaar later: €192



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bijzondere uitleg. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een ingevoerde auto, waarvan ik bijna zeker weet dat het geen schade heeft gehad. Het BPM bedrag is zoals het moet zijn, maar de rest-bpm is altijd ongeveer de helft van de BPM waarde. Deze vergelijking heb ik gedaan bij ca. 10 auto`s. Hebben ze dan allemaal schade gehad?

Auto`s waarvan ik zeker weet dat ze schade hebben gehad, hebben een veel lager BPM bedrag.

Of hoe zit dit dan?
Rest bpm “los” je af.
Dit is dus altijd minder dan het oorspronkelijke bpm bedrag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten