Uitlaat / downpipe

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
mustii1905
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2017, 14:38
Type auto: Golf VI

Uitlaat / downpipe

Bericht door mustii1905 »

Beste leden,

Even kort voorstellen. Ik heb al eerder aantal berichten geplaatst hier. Ben bezit van een Golf 6 1.4TSI DSG Bak (jammer genoeg geen GTI :( )
Ik heb e.e.a. aangepast aan mijn auto. Denk daarbij aan AP schroefset en middendemper vervangen. Bij het schakelen hoor ik nu een lekker geluid (dit alleen bij hoge toeren).

Ik heb met aantal leveranciers contact opgenomen en nagevraagd of de functie pop and bangs toepasbaar is op mijn 1.4 motor blokje, echter hebben zij dit niet aangeraden omdat het een onbetrouwbaar motor is. En kan schade veroorzaken.

Op het internet leet ik downpipes en sport katalysators is dit het zelfde? Zo ja hoe zou dit klinken onder mijn auto. Krijg je hiermee iets meer vermogen zo ja hoeveel en heb je hier ook een lekker geluid tijdens het rijden. Wat ik ook wil ik (dit is meer bij pop and bangs) als je gas los laat dat je de uitlaat hoort knetteren.

Ik ben benieuwd.
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door m0nster »

Ik zou gewoon de orginele downpipe leeghalen, scheelt je geld en het effect is vrijwel hetzelfde.
Een downpipe bestaat katloos of met sport katalysator. Dus wat je bedoelt is hetzelfde.
Met een downpipe krijg je gewoon meer geluid, aangezien de katalysator veel geluid dempt. Je middendemper is al vervangen (door een rechte buis?. Met een lege downpipe klinkt het prima.
Ik heb pops en bangs op mijn scirocco 1.4 tsi gehad (icm lege downpipe en zonder middendemper), maar dat was niet een heel betrouwbaar blok nee. Maar goed onderhoud en vaak olie verwisselen scheelt al een hoop.
mustii1905
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2017, 14:38
Type auto: Golf VI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door mustii1905 »

Duidelijk. Klopt ik heb mijn middendemper verwijderd.

Na een lege downpipe wat jij bedoeld heb je dan ook geknetter of is het meer brul?
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door Henniej »

Je hebt ook kans dat je motor-managment lampje zal branden na dat je het leeg hebt gehaald, zo niet dan is dat geen enkel probleem zo wel dan dien je het weg te laten schrijven ' lambda sonde '. En nader APK - eisen de roetmeting ceo 2 zal hoger zijn dan dat die mag. ;) Het is maar dat je ;n het weet.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
mustii1905
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2017, 14:38
Type auto: Golf VI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door mustii1905 »

Guys

Misschien een rare vraag :) (die bestaan toch niet :D)

Leeg halen van de downpipe? Dat zeg mij niet zo heel veel, dat is pijp/buis wat eruit moet ofso?

Daarnaast ben ik ook benieuwd (zoals eerder aangegevens) of ik dan de brulbrul/knetter effect zal krijgen na het lost laten van de gaspedaal.
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door m0nster »

Henniej schreef: 12 apr 2018, 17:38 Je hebt ook kans dat je motor-managment lampje zal branden na dat je het leeg hebt gehaald, zo niet dan is dat geen enkel probleem zo wel dan dien je het weg te laten schrijven ' lambda sonde '. En nader APK - eisen de roetmeting ceo 2 zal hoger zijn dan dat die mag. ;) Het is maar dat je ;n het weet.
Klopt ik had het weg laten schrijven en ik geloof dat ze bij voertuigen vanaf bouwjaar X alleen op storingen checken ipv een roetmeting.
mustii1905 schreef: 12 apr 2018, 18:16 Guys

Misschien een rare vraag :) (die bestaan toch niet :D)

Leeg halen van de downpipe? Dat zeg mij niet zo heel veel, dat is pijp/buis wat eruit moet ofso?

Daarnaast ben ik ook benieuwd (zoals eerder aangegevens) of ik dan de brulbrul/knetter effect zal krijgen na het lost laten van de gaspedaal.
In de originele downpipe zit gewoon een katalysator en die kun je er gewoon uitboren met een beetje handigheid.
En nee knetter effect zul je alleen krijgen met overrun/pops en bangs map of tune. Je Dsg farts worden wel wat luider als het goed is.
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door FreaQ »

Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus :lol:

Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?

Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...

Tips are welcome.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door m0nster »


FreaQ schreef:Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus Afbeelding

Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?

Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...

Tips are welcome.
Zelfde als ik gedaan heb bij mijn GTI. Eerste kat eruit halen en middendemper verwijderen. Klinkt prima. Geen drone meer, in het begin wel maar dat verdwijnt. Maar als je dagelijks snelweg rijdt vind ik het te luid, maar dat is persoonlijk. Kost 150 euro voor beide ongeveer bij de gemiddelde uitlaatboer. Tips kun je ook altijd nog laten veranderen. Anders zon catback van ebay, zijn ook niet zo duur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

mustii1905
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2017, 14:38
Type auto: Golf VI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door mustii1905 »

Beste leden,

Bedankt voor de heldere uitleg.
En bij het verwijderen van de einddemper? Zoals eerder aangegeven heb ik de midden demper verwijderd (dus een rechte pijp). Ik heb wel een einddemper, indien ik deze verwijderd zou ik de DSG farts beter horen? En zou mijn auto te veel blèren vooral op de snelweg?
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door m0nster »

Als het goed is zou je ze nu al redelijk moeten horen met een resonator delete. Einddemper zal denk ik wel wat schelen, maar geen ervaring mee.

Aftermarker einddemper
https://youtu.be/Xz42UtO0_s4

Zelf vond ik een downpipe icm resonator delete wel prima klinken en niet storend.

Downpipe:
https://youtu.be/Q83LFnKT5MQ

https://youtu.be/i1-Crmysy34


Is trouwens allemaal hetzelfde blok, dus zal ook vergelijkbaar klinken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door JeroenGTIed35 »

FreaQ schreef:Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus :lol:

Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?

Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...

Tips are welcome.

Ik had een miltek 3” Resonated race uitlaat icm 200cells downpipe. Uitlaat met de twee kleine eind dempers.

Het geluid was gaaf maar dan wel buiten de auto. Binnen in de auto was het om te huilen. Of je moet rustig rijden maar goed dat doe je niet met een gti en al zeker niet met een gechipte ed35.

Uiteindelijk na ongeveer 4 maanden de uitlaat eronder uit gehaald. De miltek downpipe zit er nog onder. Maar dit maakt niet echt veel meer geluid icm de standaard catback uitlaat.

Voor mij was dit de tweede sport uitlaat beide vond ik niets. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Denk er goed over na wat je koopt. Desnoods rijd eens met iemand mee.

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Uitlaat / downpipe

Bericht door FreaQ »

JeroenGTIed35 schreef: 17 apr 2018, 16:10
FreaQ schreef:Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus :lol:

Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?

Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...

Tips are welcome.

Denk er goed over na wat je koopt. Desnoods rijd eens met iemand mee.

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat ik toe ben aan een GTI meeting... :lol:
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten