pomp slaat af bij tanken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alientoo
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2015, 23:28
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Friesland

pomp slaat af bij tanken

Bericht door alientoo »

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie advies krijgen voor mijn probleem. Sinds 2 maanden slaat de pomp steeds af als ik aan het tanken ben.
Heb dus een GTI MK6 uit 2010, volledig origineel.

Voorheen geen problemen, totdat ik erachter kwam, dat na het tanken de tank niet geheel gevuld was. Toen ik de keer erna ging tanken, bij andere pomp in heel ander dorp (het probleem is dus niet pomp gerelateerd), sloeg de pomp al af na een liter of 5 tanken. Dus ik moet steeds stoppen en weer doorgaan, het duurt dus enorm lang voordat ik die 55 liter in m'n tank heb zitten :D
(en nee, tanken na iedere rit is ook geen praktische oplossing ;) )

Gister m'n auto bij de dealer gebracht voor APK en beurt. Gevraagd of ze het probleem konden verhelpen. Het antwoord dat ik kreeg, was dat ze er weinig aan konden doen :o Het probleem was waarschijnlijk de mechanische klep en dat betekende volgens de "service adviseur", dat ik een nieuwe brandstoftank zou moeten laten inbouwen en dat is een prijzige kwestie.

Ik heb het forum doorgespit, maar kwam niet verder dan dat het aan de ontluchting zou kunnen liggen... blijkbaar is dat volgens de geleerden bij de dealer niet het probleem :cry:
Iemand hier een ander, maar vooral beter idee hierover? Iets dat ik zelf zou kunnen (laten) doen?
PS, ben vrouw, "dus" leek :mrgreen:
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: pomp slaat af bij tanken

Bericht door MK5GTI08 »

Ipv je slang er helemaal in de vulhals te stoppen, til hem iets terug bij het tanken. Dan slaat hij niet af.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: pomp slaat af bij tanken

Bericht door FreaQ »

MK5GTI08 schreef: 09 mei 2018, 18:51 Ipv je slang er helemaal in de vulhals te stoppen, til hem iets terug bij het tanken. Dan slaat hij niet af.
Ja dit werkte ook bij mijn 1e golf. ( 1.6 16v met een olieprobleem.. Doet er verder niet toe :P )

Wat je ook kan proberen de slang voor 50% ingedrukt... Maar dan moet jezelf gokken wanneer hij vol is. :D
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: pomp slaat af bij tanken

Bericht door Carbonblack »

MK5GTI08 schreef: 09 mei 2018, 18:51 Ipv je slang er helemaal in de vulhals te stoppen, til hem iets terug bij het tanken. Dan slaat hij niet af.
Das idd de beste methode.
Komt regelmatig voor bij alle merken.
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten