Advies nodig

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Advies nodig

Bericht door ExXx »

Goedemiddag heren,

ik heb even een onafhankelijke mening nodig :)

Situatie; rij al bijna 9 jaar in mijn 6 GTI. Km stand ondertussen 145K. Remmen + schijven moeten nu gedaan worden, en mijn lak begint wat kuren te vertonen (krasjes etc). Ook heb ik stoeprand schade op 2 velgen.
Ik rij alleen in het weekend, en dan niet meer dan 100km per weekend.

Nou ben ik natuurlijk een liefhebber maar gevoel wint even van het verstand.

Wat zouden jullie doen. Huidige GTI op laten knappen, remmen laten doen, lak laten polijsten en velgen beurtje geven en lekker op rijden die bak?
Kijken voor een jongere 6 GTI, met ongeveer een bij betaling van 5-6 K.
Kijken voor een mooie 7 facelift en 25K bij betalen.

Financieel is alles wel mogelijk maar wat is wijsheid en hoelang kan mijn huidige nog "mee"?
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies nodig

Bericht door scully »

Tja, wat is wijsheid.
Mijn eerste reactie is als je voor zulke kleinigheidjes er al over nadenkt om de auto weg te doen, zou ik dat maar snel doen. Wat als er bijvoorbeeld een nieuwe koppeling in moet straks?
Maar uiteindelijk draait het zoals altijd om de pegels, en ik heb altijd de regel gehad dat het altijd nog het goedkoopst is om gewoon je eigen auto op te rijden. Gaat er iets stuk of is er iets versleten, dan vervang je dat gewoon.
Ik zou hem gewoon houden, lekker helemaal opfrissen en er van genieten. ;)
Laatst gewijzigd door scully op 19 feb 2019, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Advies nodig

Bericht door sebasss2 »

Financieel zijn geen van enkele dingen interessant, dit zal denk ik echt een gevoels kwestie zijn :D
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Advies nodig

Bericht door ExXx »

scully schreef: 19 feb 2019, 15:53 Tja, wat is wijsheid.
Mijn eerste reactie is als je voor zulke kleinigheidjes er al over nadenkt om de auto weg te doen, zou ik dat maar snel doen. Wat als er bijvoorbeeld een nieuwe koppeling in moet straks?
Maar uiteindelijk draait het zoals altijd om de pegels, en ik heb altijd de regel gehad dat het altijd nog het goedkoopst is om gewoon je eigen auto op te rijden. Gaat er iets stuk of is er iets versleten, dan vervang je dat gewoon.
Ik zou hem gewoon houden, lekker helemaal opfrissen en er van genieten. ;)
Bedankt voor je reactie!

De reden dat ik mezelf op een andere auto oriënteer is niet door de kosten die komen hoor. Wilde gewoon een mening hebben van andere aangezien mijn vriendin en familie me voor gek verklaard een andere auto te kopen gezien mijn kilometers. :D

Maar ik denk dat ik toch maar met jou (en de rest van mijn omgeving) mee ga dan ;)
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies nodig

Bericht door scully »

sebasss2 schreef: 19 feb 2019, 15:53 Financieel zijn geen van enkele dingen interessant, dit zal denk ik echt een gevoels kwestie zijn :D
Oké, voor mijn gevoel is dit geen reden om de auto weg te doen. Remmen vervangen is normaal onderhoud, en hoort gewoon bij het auto rijden. De lak polijsten mag ook wel een keer na 9 jaar. En een beetje stoeprandschade hoort ook gewoon bij een auto die gebruikt wordt.
Gewoon houden, en vervangen/opknappen wat je nodig acht. Alles bij elkaar praat je over 1000, hooguit 2000 Euro? Dat is een schijntje vergeleken met wat erbij moet om een nieuwere te kopen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Advies nodig

Bericht door ExXx »

Toevallig goed adresje voor polijsten?
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies nodig

Bericht door scully »

Op carclean.nl/forum zitten genoeg die dat prima kunnen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Advies nodig

Bericht door ChielED35 »

Na 9 jaar had ik sowieso een nieuwe auto gekocht haha. Zelf ben ik snel uitgekeken op een auto en wil ik weer wat nieuws. Maar qua onderhoud en opknapwerk is dit niks. Velgen coaten kost je een paar honderd, remschijven en blokken rondom een keer 500 en dat polijsten kost je ook een honderdje of 2, dan ben je er wel.

Ik stem voor een nieuwe auto
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Advies nodig

Bericht door FreaQ »

als het geld het toelaat.. altijd een andere auto.. why not? moet toch rollen blijven :lol:
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Advies nodig

Bericht door Maarten »

Verkoop dat hok van je man. Dat je nog steeds met dat ding rijdt...

Gekkigheid Jona, maar na 9 jaar genoten te hebben van je GTI zou ik zelf een nieuwe kopen. Je hebt nu ook geen navi en een 7 GTI heeft allemaal nieuwe snufjes.
Serviced by EMServices.
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Advies nodig

Bericht door Mit46 »

Ik denk dat je lekker zelf moet bepalen wat jij wilt.

Wil je een nieuwere of andere auto dan vooral een andere kopen. Wil je dat niet dan vooral niet.

Een auto van 9 jaar met 145k is nog lang niet versleten dus daarvoor hoef je het niet te doen. Wilt jouw gevoel wat anders (wat niet gek is na 9 jaar) en kan je het betalen waarom zou je dat dat niet doen? Je leeft maar 1 keer. Lekker boeiend wat andere vinden ;)

Zo denk ik er tenminste over.

Ik zou mijzelf afvragen of ik wel zo blij zou worden van een facelift GTI als ik een 6 GTI heb en dat verschil mij 25k moet kosten.

Is een pre facelift R dan geen leukere optie?
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

Re: Advies nodig

Bericht door MarcoGTI »

Hier redelijk t zelfde, mijn mk5 GTI heb ik 9jr gehad en was 12jr oud en had 128.000km gelopen, en had eigenlijk alleen een hele goede poetsbeurt nodig. Onderhoud verwachte niets geks. Rij er er eigenlijk alleen ook in het weekend mee, grijs kenteken disco4 van m’n werk en m’n vrouw rijdt in dr Polo 6R. Maar ging kriebelen, ook ik kreeg te horen verkoop dat ding (niet van m’n vrouw die snapt me) je rijdt bijna nooit in. Maar kan/wil niet zonder (is hobby en moet onze caravan en paardentrailer kunnen trekken)
Maar kom m’n mk5 leuk verkopen aan bekende en dat gaf ook t goede gevoel dat ie (waar ik al die jaren zo van genoten had en zo zuinig op was geweest) goed terecht kwam. En heb een MK7 GTI PP 2018 gekocht. Heb die auto nu en maand en ben er zo blij mee!
Dus ik zeg doen!!
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 28 gasten