Wanneer turbo revisie nodig?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Wanneer turbo revisie nodig?

Bericht door Quantor »

Na het geintje met de distri ketting heb ik nu bijna 1,5 jaar een gereviseerde blok zonder issues, maar de turbo is natuurlijk nog wel de originele met nu zo'n 240K op de teller. Is het raadzaam deze preventief te laten reviseren? En enig idee wat daar dan de kosten van zijn? Zie zelfs do it yourself revisie kitjes op de markt!? Maar helaas, ben goed in computers, maar niet in dit soort dingen. Wil nog minstens 1,5 tot 2 jaar met de GTI blijven rijden, ben aan het sparen voor iets leuks.

En ik zag een aanbieding van chiptuning voor 200 euro op facebook, bij garageplus . nl, powered by tuning-shop . com
Iemand bekend daarmee?

Natuurlijk wil ik eerst zorgen dat die turbo ok is/blijft.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Wanneer turbo revisie nodig?

Bericht door John »

Chiptuning voor 200 euro bij een garagebedrijf.
Dat is vragen om problemen.
Spaar dan wat meer en ga naar een echte chiptuner zoals JD of DVX.

Wat betreft de turbo, die zou je misschien kunnen laten checken of het nu nodig is om te reviseren of je er nog even mee door kunt rijden.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Wanneer turbo revisie nodig?

Bericht door Quantor »

John schreef: 23 apr 2019, 21:46 Chiptuning voor 200 euro bij een garagebedrijf.
Dat is vragen om problemen.
Spaar dan wat meer en ga naar een echte chiptuner zoals JD of DVX.

Wat betreft de turbo, die zou je misschien kunnen laten checken of het nu nodig is om te reviseren of je er nog even mee door kunt rijden.
Is dat te checken of een turbo ok is? Of is dat eigenlijk net als het blok cq ketting, als ie kapot gaat is ie kapot..

En van de chiptuning, dat weet ik natuurlijk, maar het is natuurlijk ook geen "wereldwonder" meer dat chiptunen. En standaard chiptuning bij JD/DIVX is dat wel op je eigen auto afgestemd, of een standaard "firmware" bij het type blok dat wordt toegepast. Is dat het geval, wat is dan het verschil tussen de verschillende firmwares. Dat zou een mooie test zijn, verschillende chiptunings laten toepassen op 1 auto en dan bekijken wat het verschil is.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Wanneer turbo revisie nodig?

Bericht door Peter R20 2014 »

Goedemorgen,

Toevallig weet ik door JD nu waar ze naar kijken/luisteren voordat ze überhaupt aan je auto zitten:

1. Bepaalde fluit uit je turbo.
2. Speling op je draaigedeelte van de turbo, kan hij voelen!
3. Type en modelnummer, ze weten welke turbo's slechte serienummers hebben.

MVG
Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Wanneer turbo revisie nodig?

Bericht door Quantor »

Dank Peter, dat is iets waar ik mee wat kan, aangezien JD Lochem beetje ver uit de buurt (van Eindhoven) zit, ga ik vragen of de dealer of VAGtechniek ook zo'n turbofluisteraar heeft.

Heb al van een turbo revisie bedrijfje in Eindhoven een offerte: 320 tot 400 euro afhankelijk of het OEM onderdelen zijn of niet.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten