bluetooth probleempjes

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
RikdeRooij
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2018, 17:03
Type auto: Golf 6 GTI

bluetooth probleempjes

Bericht door RikdeRooij »

Ik heb in mn golf 6 het volgende probleem.

Ik kan mijn telefoon wel koppelen alles werkt dan naar behoren kwa bellen.
Maar om bijv youtube op de radio af te spelen dat gaat dan weer niet want dan zegt de telefoon dat er geen simkaart inzit alsof de auto dan de simkaart overneemt. Kan zegmaar even stom gezegd niks meer met mn telefoon.

Is er toevallig hier iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad en die de oplossing heeft van wat het kan wezen?
VW MK6 GTI
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door THEY070 »

Ik had dit ook met men RNS310, zou vast uitgeschakeld kunnen worden mij stoorde het niet.
Je telefoon gaat op SIm Modus (soort van vliegtuigstand) zodra die is geconnect met de bluetooth van je auto.
RikdeRooij
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2018, 17:03
Type auto: Golf 6 GTI

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door RikdeRooij »

THEY070: Ja klopt ja telefoon gaat in sim modus ja,

Maar je zou ook niet weten wat er aan verandert moet worden dat die het wel doet?

Ik heb begrepen dat het nu een Rsap verbinding heeft en het moet Hfp worden maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
VW MK6 GTI
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door FreaQ »

ik heb dit met mijn 510 ook gehad ( ik had wel degelijk een sim maar hij herkende hem gewoon niet ofzo ), Maar nadat ik mijn radio naar fabrieksinstellingen heb veranderd is het opgelost.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door THEY070 »

RikdeRooij schreef: 31 jul 2019, 08:14 THEY070: Ja klopt ja telefoon gaat in sim modus ja,

Maar je zou ook niet weten wat er aan verandert moet worden dat die het wel doet?

Ik heb begrepen dat het nu een Rsap verbinding heeft en het moet Hfp worden maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Nee helaas niet, ik heb zelf men RNS310 uit men auto gehaald omdat het een diefstal gevoelig rot ding is en het systeem toch wel ze beste tijd heeft gehad (Beperkte functies, klein schermpje) etc.
Ik heb nu zelf een replica op basis van de RNS510 laatst nog een achteruitrijcamera op geïnstalleerd vind het nog al grappig want dat systeem werkt gewoon perfect.

Sommige opties in de Boordcomputer werken helaas niet meer al kan ik dat scherm wel via men stuur bedienen dus daar ben ik al blij genoeg mee
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door Step-han »

Je auto neemt de 'simkaart' over van je telefoon.. dus het signaal loopt ook via de antenne van de auto. Dit heet volgens mij premium telefonie bij VW. Je kunt dit oplossen door je telefoon in de auto te verwijderen en daarna weer te koppelen. Op een geven moment krijg je op je telefoon de melding (tenminste bij Android is dat zo, geen idee hoe het met iOS is) dat je bluetooth device (de auto dus) je simkaart wil overnemen klik dan op nee.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Zofel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2018, 22:11
Type auto: Golf MK6 GTI [5K1]
Locatie: Maasbree

Re: bluetooth probleempjes

Bericht door Zofel »

Het kan ook zijn dat je een verouderde Bluetooth module hebt met een nieuw model telefoon (Bluetooth 5.0), dat gaat ook niet lekker samen. Ik heb zelf de Bluetooth module vervangen (zit onder de passagiersstoel) en alles werkte weer naar behoren!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten