Pops and bangs ervaring

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 08 dec 2019, 01:12

Beste leden,

Wie heeft ervaring met pop and bangs? Er zijn nog geen wijzigingen gedaan dus 211pk nog. Ik heb aantal bedrijven benaderd en voor €150 / €200 kan de pop and bangs geactiveerd worden.
Gaat meer om de 'knetter' dus geen vlammen.

Nu zeg de ene is slecht voor je turbo de ander bedrijf zegt is niet schadelijk. Mocht het toch schadelijk zijn moet ik dan de downpipe vervangen?

Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 477
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door FreaQ » 08 dec 2019, 01:15

Ja het is schadelijk.. maar de knetters iets minder dan de 2 step knallen. Het is sowieso verstandig om je dp te vervangen anders blaas je alles kapot..

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


VW Golf GTI ED35 Tornado red.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 08 dec 2019, 12:06

Oke duidelijk. Er zijn diverse downpipes te koop. Als ik een uitlaat specialist belt of een chiptuner krijg ik een prijs van €700 ongeveer.

Nu zie ik op mp de volgende voor €265. Waar moer ik op letten?

3 inch downpipe 200 cels racekat Golf 5 / 6 GTI, Leon Cupra,
€ 265,00
http://link.marktplaats.nl/m1487296650? ... ialbuttons

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 367
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door surfroy01 » 09 dec 2019, 09:11

Ik rijd nu 10 KKm met bescheiden pops en bags (meer de rally crackel) en nergens last van qua mechanische problemen. Tuner (Beek racing) zei ook dat dit absoluut geen invloed kan hebben.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 10 dec 2019, 19:10

surfroy01 schreef:
09 dec 2019, 09:11
Ik rijd nu 10 KKm met bescheiden pops en bags (meer de rally crackel) en nergens last van qua mechanische problemen. Tuner (Beek racing) zei ook dat dit absoluut geen invloed kan hebben.
Duidelijk.. ik heb zojuist met een tuner gesproken via de App (https://instagram.com/gsgperformancee?i ... p6o33e8prb) ook zij zeggen kan geen problemen opleveren maar toch ben ik bang.. als ik een ander tuner bedrijf bel zeggen zij toch een downpipe (met of zonder katalysator?). Weet niet welke ik moet nemen en wat überhaupt de verschil is..

Gebruikersavatar
carbon6.0gti
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2019, 17:13
Type auto: VW Golf 6 GTI 298PK

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door carbon6.0gti » 10 dec 2019, 19:19

Als je voor pops en bangs gaat, moet je een katloze downpipe nemen. Anders blaas je alles op. Vaak staan die dingen voor 250 ong op marktplaats.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 10 dec 2019, 20:26

carbon6.0gti schreef:
10 dec 2019, 19:19
Als je voor pops en bangs gaat, moet je een katloze downpipe nemen. Anders blaas je alles op. Vaak staan die dingen voor 250 ong op marktplaats.
Wat is het verschil dan met of zonder? Een tuner bedrijf in de buurt kan hem leveren voor €250 (zonder katalysator) en met dacht is can €799. Wanneer moet ik wel en zonder kat nemen.
Incl. Monteren kost het €450. Wellicht dat een lokale garage bedrijfje dit voor goedkoper kan monteren.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 12 dec 2019, 11:33

Allen,

Zou de onderstaande downpipe met kat goed zijn? Zo niet welke zouden jullie adviseren?

https://hottuning.nl/shop/products/disp ... FoQAvD_BwE

alexgti
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door alexgti » 12 dec 2019, 12:00

Met een downpipe zonder cat, moet je deze steeds wisselen met de apk. Met een downpipe met sportcat hoeft dit weer niet. Daarom had ik ook gekozen voor een downpipe met 200 cells sportcat. Deze zijn van metaal en gaan prima samen met de pops and bangs. De originele cat zou ik niet combineren met pops and bangs, omdat de kans behoorlijk aanwezig is dat deze kapot gaat. Ik ben ff de naam van dat materiaal kwijt.
Er zijn genoeg goede downpipes te koop. Ik had gekozen voor een Wagner downpipe. Zij hebben een goede naam en ik ga gewoon van mijn gevoel uit.
Natuurlijk kan je ook andere nemen, zoals Milltek, JMtuning enz enz.
Andere downpipe betekent wel dat je softwarematig ook wat moet aanpassen, omdat je anders een storingsmelding krijgt.
Golf GTI MK7 JD stage 2, 347 pk en 474 Nm, GFB DV+, Armytrix turbo-back, Injen cold air intake, 20 inch Brock, Eibach: VERKOCHT.
Audi RS3 8P, JD stage 2, 470pk 675Nm, Milltek non-resonated catback, JM downpipe, CTS-turbo air intake. VERKOCHT.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 12 dec 2019, 12:41

alexgti schreef:
12 dec 2019, 12:00
Met een downpipe zonder cat, moet je deze steeds wisselen met de apk. Met een downpipe met sportcat hoeft dit weer niet. Daarom had ik ook gekozen voor een downpipe met 200 cells sportcat. Deze zijn van metaal en gaan prima samen met de pops and bangs. De originele cat zou ik niet combineren met pops and bangs, omdat de kans behoorlijk aanwezig is dat deze kapot gaat. Ik ben ff de naam van dat materiaal kwijt.
Er zijn genoeg goede downpipes te koop. Ik had gekozen voor een Wagner downpipe. Zij hebben een goede naam en ik ga gewoon van mijn gevoel uit.
Natuurlijk kan je ook andere nemen, zoals Milltek, JMtuning enz enz.
Andere downpipe betekent wel dat je softwarematig ook wat moet aanpassen, omdat je anders een storingsmelding krijgt.
AlexGTI bedankt voor je duidelijke verhaal! Helder..

Wagner kan ik niet zo 1,2 3 vinden op Google misschien niet te koop in Nederland? De downpipe wat ik had gepost is volgens een tuner bedrijf 'goedkope' downpipe waardoor de cat snel stuk gaat. Heb jij alternatieve downpipes wat ik kan kopen. Als het niet heel duur is :)

Tyson
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2019, 00:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door Tyson » 12 dec 2019, 14:34

Zit tot op heden te twijfelen om het te doen
Waarom? Ben bang dat het met turbo of blok beschadigd..

FreaQ schreef:
08 dec 2019, 01:15
Ja het is schadelijk.. maar de knetters iets minder dan de 2 step knallen. Het is sowieso verstandig om je dp te vervangen anders blaas je alles kapot..

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

alexgti
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door alexgti » 13 dec 2019, 10:38

Zoek maar eens op ebay.nl/ebay.de
Daar staan dr genoeg op.
Milltek ongeveer 700 euro
Scorpion ongeveer 800 euro
Wagner ongeveer 900 euro.

Die prijzen zijn allemaal met sportcat. Er is heel veel over te vinden. Zonder sportcat zijn ze veel goedkoper 200-300 euro kosten ze dan.
Momenteel heb ik dus (op de bmw) een Wagner downpipe met sportscat en met de pops and bangs software. Knalt behoorlijk in de sportstand. Door een hele goede tuner is mij duidelijk gemaakt dat dit niet schadelijk is voor bijv de turbo. Mja, garantie zullen ze dr niet op geven natuurlijk. Als ik echt 100% zeker weet dat het wel schadelijk is, dan laat ik die software weer wegschrijven.
Golf GTI MK7 JD stage 2, 347 pk en 474 Nm, GFB DV+, Armytrix turbo-back, Injen cold air intake, 20 inch Brock, Eibach: VERKOCHT.
Audi RS3 8P, JD stage 2, 470pk 675Nm, Milltek non-resonated catback, JM downpipe, CTS-turbo air intake. VERKOCHT.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 21 dec 2019, 16:40

Beste leden

Ik ben er uit.. ik zal een downpipe kopen met een sportcat. De cat zal geleegd worden en dan is de vraag of ik de pops and bangs zal activeren.. misschien even tijdje zo rijden. Dan komt mijn auto wel.door de apk aangezien de cat zichtbaar is :))

Nu een ander vraagje ik zal een gebruikte downpipe kopen. Waar moet ik opletten. De eigenaar heeft er ongeveer 10.000m mee gereden. Volgens de chiptuner zag de downpipe goed uit (op fotos).
Ik hoor graag

Btw alexgti bedankt voor je bericht en heldere uitleg.

alexgti
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door alexgti » 21 dec 2019, 17:25

AUB.
Maar weet je zeker dattie dan door de apk komt? Ja, hij is zicht baar aanwezig, dat klopt. Ik weet dat ze ook iets kunnen uitlezen via de OBD stekker, voor de apk.
Ik had destijds een Audi RS3 of de VW GTI 7, waarbij dat dus niet lukte (vanwege de tuning) en er dus een 4 gas test moest gedaan. Stel dat je dan geen cat hebt (lege), dan kom je niet door de apk heen.
Als ik het zou moeten doen, zou ik kiezen voor de volgende 2 opties:
1: downpipe wisselen bij de apk. Ik zou dan er eerst een nieuwe apk erop doen, zodat je dr sowieso al een jaar vanaf bent.
2: downpipe met 200 cells sportcat

Voor wat betreft je vraag over een gebruikte downpipe met sportcat: Na die 10.000km zou dat geen probleem moeten zijn. Kijk of de cat heel is en je er doorheen kunt kijken. Dan zal het wel goed zijn.

Suc6.
Golf GTI MK7 JD stage 2, 347 pk en 474 Nm, GFB DV+, Armytrix turbo-back, Injen cold air intake, 20 inch Brock, Eibach: VERKOCHT.
Audi RS3 8P, JD stage 2, 470pk 675Nm, Milltek non-resonated catback, JM downpipe, CTS-turbo air intake. VERKOCHT.

Gebruikersavatar
Henniej
Berichten: 1245
Lid geworden op: 29 dec 2016, 11:32
Type auto: -

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door Henniej » 21 dec 2019, 18:16

Hé,

Maak je niet druk kom Rotterdam keur ik hem voor je.

Groeten.
:roll:

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 21 dec 2019, 20:28

alexgti schreef:
21 dec 2019, 17:25
AUB.
Maar weet je zeker dattie dan door de apk komt? Ja, hij is zicht baar aanwezig, dat klopt. Ik weet dat ze ook iets kunnen uitlezen via de OBD stekker, voor de apk.
Ik had destijds een Audi RS3 of de VW GTI 7, waarbij dat dus niet lukte (vanwege de tuning) en er dus een 4 gas test moest gedaan. Stel dat je dan geen cat hebt (lege), dan kom je niet door de apk heen.
Als ik het zou moeten doen, zou ik kiezen voor de volgende 2 opties:
1: downpipe wisselen bij de apk. Ik zou dan er eerst een nieuwe apk erop doen, zodat je dr sowieso al een jaar vanaf bent.
2: downpipe met 200 cells sportcat

Voor wat betreft je vraag over een gebruikte downpipe met sportcat: Na die 10.000km zou dat geen probleem moeten zijn. Kijk of de cat heel is en je er doorheen kunt kijken. Dan zal het wel goed zijn.

Suc6.
Hey man bedankt voor de tips. Ik zal het controleren of de cat nog heel is geen gaten enz.
Henniej schreef:
21 dec 2019, 18:16
Hé,

Maak je niet druk kom Rotterdam keur ik hem voor je.

Groeten.
En gewoon legaal neem ik aan 😁 maar mocht het niet gekeurd worden zal ik de originele downpipe weer eronder moeten gooien

Gebruikersavatar
Rene.GTI
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2018, 01:03
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door Rene.GTI » 21 dec 2019, 21:09

Het licht er denk vooral aan naar wie je toe gaat, hoe de software is.
Ben zelf bij mp carworks geweest pops en bangs heb ik pas vanaf 4000 toeren dus echt heel vaak word het niet gebruikt.
Me racecat blijft ook gewoon heel dus voor apk geen probleem.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 22 dec 2019, 11:49

Rene.GTI schreef:
21 dec 2019, 21:09
Het licht er denk vooral aan naar wie je toe gaat, hoe de software is.
Ben zelf bij mp carworks geweest pops en bangs heb ik pas vanaf 4000 toeren dus echt heel vaak word het niet gebruikt.
Me racecat blijft ook gewoon heel dus voor apk geen probleem.
Klopt helemaal. Maar denk toch dat je her vaak zal gebruiken als je eenmaal de optie heb. Daarom verstandig om de Cat te legen sta je safe :) weet jij misschien of je dan ook meer geluid krijgt bij ee lege cat? En wat betreft de pk's?

alexgti
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door alexgti » 22 dec 2019, 11:59

Met een catloze downpipe, dus de open downpipe, heb je de beste flow, de minste weerstand en kun je met de juiste software het beste resultaat qua vermogen krijgen.
Geluid wordt altijd gedempt door een originele cat. Dat wordt minder gedempt door een sportcat en niet meer gedempt door een catloze. Dus; je krijgt weer iets meer geluid met een open downpipe.
met een sportcatback is het feest helemaal compleet.
In het begin ga je de pops zeker vaker laten horen. Je went er op een gegeven moment aan en je gaat het weer minder gebruiken.
Zelf heb ik besloten om bij de tuner na te vragen of mijn pops and bangs ook alleen in de sport+ stand gezet kan worden ipv de sportstand. (bmw)
Gaat dit niet, dan laat ik het weer wegschrijven naar origineel. Voor mijn gevoel ben ik niet 100% zeker of het wel goed is voor de catback en turbo. Ik heb altijd verschillende verhalen gehoord.
Ach, ik heb er dan toch een tijdje van kunnen genieten haha. En je krijgt zeker de aandacht met pops and bangs ;)
Golf GTI MK7 JD stage 2, 347 pk en 474 Nm, GFB DV+, Armytrix turbo-back, Injen cold air intake, 20 inch Brock, Eibach: VERKOCHT.
Audi RS3 8P, JD stage 2, 470pk 675Nm, Milltek non-resonated catback, JM downpipe, CTS-turbo air intake. VERKOCHT.

Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 367
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door surfroy01 » 23 dec 2019, 09:59

Je kunt ook kiezen voor een rally crackle, die heb ik, net voor de 3000 rpm een leuk gereutel met af en toe een beschaafde bang(etje).

En zat worden? ik niet, vind het heerlijk!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Passat B8 R line 2.0 TDI 190pk.
Track fun; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 29 dec 2019, 18:46

Afgelopen donderdag heb ik mijn Milltek downpipe geplaatst. Dit is gedaan door 'Henniej' hij was een klein uurtje bezig 👍👊 mooi afgeleverd.

Tevens heeft hij de cat geleegd. Zal binnenkort de crackle/pops and bangs activeren bij een tuner bedrijf. De motormanagement lampje brandt nu wel dit omdat de cat leeg is. Dit zal ik nog weg moeten schrijven..

En nu even opzoek naar een goed tuner bedrijf. Vagtechniek en JD is best wel prijzig vind ik :)

Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 477
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door FreaQ » 29 dec 2019, 18:59

Keep in mind.. goedkoop is duurkoop

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

VW Golf GTI ED35 Tornado red.

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 29 dec 2019, 20:30

FreaQ schreef:
29 dec 2019, 18:59
Keep in mind.. goedkoop is duurkoop

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Groot gelijk.. dvx, jd en vag techniek is een van de grote bedrijven. Heb jij misschien een alternatief?

Gebruikersavatar
ChielED35
Global Moderator
Berichten: 2246
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ChielED35 » 29 dec 2019, 21:26

VVT, Hartog bijvoorbeeld. Zou er gewoon een paar bellen, vragen stellen die je beantwoord wilt hebben en dan degene kiezen waar je het beste gevoel bij hebt. Maar zoals al gezegd, kies niet met je portomonnee maar met je verstand.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"

Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Pops and bangs ervaring

Bericht door ultras34 » 29 dec 2019, 22:53

ChielED35 schreef:
29 dec 2019, 21:26
VVT, Hartog bijvoorbeeld. Zou er gewoon een paar bellen, vragen stellen die je beantwoord wilt hebben en dan degene kiezen waar je het beste gevoel bij hebt. Maar zoals al gezegd, kies niet met je portomonnee maar met je verstand.

Top zal ze even contacten👍

Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten