Halogeen naar Xenon verlichting

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carbon6.0gti
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2019, 16:13
Type auto: VW Golf 6 GTI 298PK

Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door carbon6.0gti »

Beste,

Mogelijk dat er in het verleden al iemand geweest die hetzelfde heeft gemaakt in zijn Golfje.

Ik wil graag mijn Halogeen koplampen ombouwen naar de Originele Xenon koplampen (geen bi-xenon) met daarin dan aftermarket xenon units erin.
Is dit plug and play mogelijk kwa connectoren die op de koplampen zitten? Daarmee bedoel ik de paarse connector(ik neem aan voor de richtingaanwijzer??).

Ik hoor graag de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
carbon6.0gti
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2019, 16:13
Type auto: VW Golf 6 GTI 298PK

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door carbon6.0gti »

Helaas tot heden nog niet iemand gevonden die t al eerder voormekaar heeft gekregen.
Ik heb iig 1/2 koplampen binnen. Betreft een kaalexemplaar. (xenonkoplamp Golf VI)
Stel als ik de koplampen origineel wil laten werken met originele xenon lampen van VW, dan moet ik daar ook starters bij hebben neem ik aan. Is dit voor de rest voldoende om de gehele koplamp te laten werken?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door ferry »

Volgens mij niet. Je moet ballasten hebben adapter kabels en als je het goed wilt hebben sensoren voor op je Assen ivm de hoogte regeling enzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door wjb#222 »

neem even contact op met em service (forum sponsor) deze heeft mijn golf 6 gti toen ook voorzien van originele mk6 xenon lampen van een golf 6 r(de zwarte lampen)

https://www.golfgtiforum.nl/portal/viewforum.php?f=109
Gebruikersavatar
carbon6.0gti
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2019, 16:13
Type auto: VW Golf 6 GTI 298PK

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door carbon6.0gti »

Ik heb zojuist een origineel setje xenon koplampen binnen gekregen met de adapters van halogeen naar xenon. Alles zit erop dus plug en play. Nu vraag ik mij alleen af bij de adapters zitten witte draden ik denk om het grote licht te laten werken. Nu lees ik dat deze draden aan de boortnet gekoppeld moeten worden. Enig idee hoe dit verder in zijn werking gaat?
Rick86
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 aug 2018, 20:58
Type auto: Mk7 kijkenvoorgti

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door Rick86 »

De 2 witte draadjes moeten naar pin 48 en 49 van je boordnet. Ik hoop wel dat je een highend boordnet hebt, onderdeelnr eindigt op 087 ;)
Activeren in module 09 dan naar Byte 18 en dan 00 , 02 of 05 selecteren een van deze zou het de boel moeten laten werken. In Byte 26 alles uitvinken.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door bzb »

der zijn weer wat setjes te koop las ik in een ander topic :mrgreen:
Gebruikersavatar
carbon6.0gti
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2019, 16:13
Type auto: VW Golf 6 GTI 298PK

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door carbon6.0gti »

Bedankt voor de reacties. Ik heb even mijn boordnet nagekeken "Centrale elektronica ecu nr: 1K0 937 086H". Dit zou dus betekenen om xenon grootlicht te laten werken dat ik een boornet upgrade moet doen?
Rick86
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 aug 2018, 20:58
Type auto: Mk7 kijkenvoorgti

Re: Halogeen naar Xenon verlichting

Bericht door Rick86 »

carbon6.0gti schreef: 27 jan 2020, 14:05 Bedankt voor de reacties. Ik heb even mijn boordnet nagekeken "Centrale elektronica ecu nr: 1K0 937 086H". Dit zou dus betekenen om xenon grootlicht te laten werken dat ik een boornet upgrade moet doen?
Dat klopt.. op een paar hogere 86 kasten is t werkend te krijgen maar dat is een hoop gedoe met ompinnen en coderen enz.
Zoek op marktplaats ofzo naar een 87 boordnet dat is de makkelijkste optie als je om wilt bouwen naar origineel xenon.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten