Golf MK6 GTI - injectoren

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door ultras34 »

Beste leden,

Al ruim 3 maanden heb ik problemen met mijn auto. Ik zal het even samenvatten. Na mijn DSG revisie (tijdens het terug rijden naar huis) heeft mijn auto even gestotterd dit heeft hij 3 á 5 seconden gedaan en daarna was alles weer in orde. Drie dagen later idem dito maar dit keer met veel rook uit de uitlaat en niet stationair draaiend motor dit ook op 3 cilinders. Ik rook ook veel benzine. Heel rustig naar huis geregeld (was gelukkig in de buurt) uit en aan gezet probleem niet verholpen.

Vroeg in de ochtend gestart (het starten gaat ook heel moeilijk) en na 10 minuten stationair draaien was alle weer in orde. Even langs de garage gereden en gaf de cilinder 2 en 3 aan. Dus prima twee bobines vervangen. Een maand goed gereden en dan weer het zelfde issue. Veel rook was in de buurt van een garage. Bij het uitlezen (als ik goed kan herinneren cilinder 1, 3 en 4). Toen wist ik het al onmogelijk kan geen bobines zijn aangezien de 2 en 3 al vervangen is.

Achter gelaten bij een VW 'specialist' en zij hebben de carterontluchter vervangen (olieafscheider). En toen heeft de auto goed gedraaid. Maar of het probleem nog een keer zal voorkomen kon niemand mij duidelijkheid geven.

Zijn we weer 3/4 weken verder en ja daar is die weer. Afgelopen zaterdag stil gestaan, tijdens het rijden (cruise 120 / 90 graden) heeft de auto weer 'gestotterd' veel rook enz. Stil gestaan even ANWB gebeld, en in die tussentijd uitgelezen met mijn app. Dit keer alleen cilinder 1. Auto meegenomen enz. gisteren afgeleverd bij een VW specialist in Rotterdam. Gelukkig heeft hij het probleem ook geconstateerd (moeilijk starten/veel rook enz.).

Hij gaf aan dat de injector #1 vervangen moet worden. De ene garage zegt €75 per stuk. De ander zegt €150 ex btw. Echter is het arbeid wat het zo duur maakt blijkbaar..

Anyway, nu is de injector besteld. En hopelijk dat het probleem hierbij verholpen is. Toch ben ik bang dat het over x aantal weken weer voorkomt op een ander cilinder. Aangezien het eerst (bij het uitlezen) op 1,3 en 4 kwam.

Kan het zo zijn:
Indien injector #1 stuk is dat deze 'teveel' benzine spuit waardoor de injector 3 en 4 ook raar deed?

Na reparatie wil ik mijn auto even langs brengen naar een 'echte' specialist waar zij eventueel (indien mogelijk) een test kunnen doen op andere injectoren. Ik las op het internet dat er een 'druktest' uitgevoerd kan worden. Dacht wellicht aan MP Carworks ?
Maurice1405
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2019, 12:56
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door Maurice1405 »

Ik heb dit probleem afgelopen zomer ook gehad in cilinder 4, anwb heeft toen flink gas staan geven, daarna nooit meer last gehad van cilinder 4, na een paar maanden weer misfires in cilinder 3. Cilinder vol met onverbrande brandstof. Heb er toen voor gekozen om ze alle 4 te vervangen en reed daarna beter dan ooit!
Houd er ook rekening mee dat het niet alleen de injectoren zijn die vervangen zullen moeten worden, en ja de Bosch injectors gaan over de 100 euro heen per stuk.
Maar ook de pakkingen en ik zou ook gelijk de olie verversen aangezien daar waarschijnlijk benzine bij zit nu.
Gr Maurice
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door ultras34 »

Maurice1405 schreef: 26 feb 2020, 10:04 Ik heb dit probleem afgelopen zomer ook gehad in cilinder 4, anwb heeft toen flink gas staan geven, daarna nooit meer last gehad van cilinder 4, na een paar maanden weer misfires in cilinder 3. Cilinder vol met onverbrande brandstof. Heb er toen voor gekozen om ze alle 4 te vervangen en reed daarna beter dan ooit!
Houd er ook rekening mee dat het niet alleen de injectoren zijn die vervangen zullen moeten worden, en ja de Bosch injectors gaan over de 100 euro heen per stuk.
Maar ook de pakkingen en ik zou ook gelijk de olie verversen aangezien daar waarschijnlijk benzine bij zit nu.
Gr Maurice
Ha Maurice thnx voor je terugkoppeling.
Klopt nu heb ik er een laten vervangen op de factuur wat ik al per e-mail heb ontvangen: €97,49 ex btw. Met de omschrijving:Injector 0261500621
Als ik zo op Google kijkt zijn het inderdaad Bosch injectoren (volgens de monteur ook wat VW dealer gebruikt).

Zijn advies was om niet alle 4 te vervangen dit i.v.m. de kosten. Zoals aangegeven in mijn verhaal kreeg ik tijdje geleden juist misfire op cilinder 1,3 en 4. Dus ik weet zeker dat ik binnenkort weer het probleem krijgt.

Daarom wil ik even langs een garage om dit te testen. Gisteren met VAG Car Service contact opgenomen het demonteren en testen van de injectoren kost al €295.

Gisteren even op de website van BVR automotive gekeken zij kunnen de injectoren testen en uiteraard inlaat reinigen. Ik denk toch dat ik dit zal doen bij BVR aangezien zij de injectoren toch demonteren kunnen zij ook de inlaat reinigen. Drie weken geleden had ik ze gebeld en de wachttijd was best wel lang (eind maart dacht ik :cry: )
Maurice1405
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2019, 12:56
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door Maurice1405 »

Om bij de injectoren te komen met het kunstof Evap gedeelte los, hier zit een pakking/seal tussen. Het is wel aan te raden om deze ook gelijk te vervangen.
De Bosch injectoren zijn inderdaad dezelfde die VW gebruikt, je zou ze via Autodoc kunnen bestellen, dat scheelt wel enorm qua prijs, en dan een garage kunnen zoeken die ze erin wil zetten voor je, voor de prijs van 4 nieuwe kan je je oude niet eens laten testen. Zelfs als ze op moment van testen goed zijn kunnen ze met een maand de geest geven. Mijn advies is dus alle 4 vervangen, betaal je maar 1x arbeid. Pas op met de verkeerde zuinigheid door nu kosten te besparen die later weer terug blijven komen.
Dit is bij onze auto’s helaas een zwakte punt. Net als de bobines.
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door ultras34 »

Maurice1405 schreef: 27 feb 2020, 22:58 Om bij de injectoren te komen met het kunstof Evap gedeelte los, hier zit een pakking/seal tussen. Het is wel aan te raden om deze ook gelijk te vervangen.
De Bosch injectoren zijn inderdaad dezelfde die VW gebruikt, je zou ze via Autodoc kunnen bestellen, dat scheelt wel enorm qua prijs, en dan een garage kunnen zoeken die ze erin wil zetten voor je, voor de prijs van 4 nieuwe kan je je oude niet eens laten testen. Zelfs als ze op moment van testen goed zijn kunnen ze met een maand de geest geven. Mijn advies is dus alle 4 vervangen, betaal je maar 1x arbeid. Pas op met de verkeerde zuinigheid door nu kosten te besparen die later weer terug blijven komen.
Dit is bij onze auto’s helaas een zwakte punt. Net als de bobines.
Klopt ga ik ook doen inderdaad. Testen van injectoren is best wel prijzig.
23 maart heb ik afspraak voor inlaat reinigen d.m.v. walnut blasting. Ik zal mijn injectoren (2, 3 en 4) gelijk ook vervangen.

Inderdaad Autodoc krijg ik veel injectoren te zien voor ongeveer €50 ps. Echter weet ik niet welke nou juist is
Onderdeel wat ik moet hebben is: 06H906036G

Enig idee welke nou de juiste is? Dan bestel ik drie stuks via Autodoc..
Gebruikersavatar
ultras34
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 apr 2019, 16:07
Type auto: Golf MK6 GTi

Re: Golf MK6 GTI - injectoren

Bericht door ultras34 »

Wie o wie kan mijn vraag beantwoorden. Ik heb aanstaande dinsdag afspraak voor mijn inlaatreinigen en zal mijn 3 overige injectoren vervangen. Dan ben ik safe in ieder geval :)

Nu heb ik met Maurice1405 even via de pb contact gehad. Hij geeft aan dat de onderstaande onderdelen bij hem vervangen is. Hij had dezelfde probleem (zie topic: https://www.golfgtiforum.nl/portal/view ... 56#p163756)

Maurice1405 heeft laten vervangen:
Injectoren vervangen
Inlaatpakking
Gaskleppakking
Olie
Oliefilter
Bougie

Olie, olie filter en bougie zal ik later vervangen. Maar wat is de inlaatpakking en gaskleppakking. Ben ik verplicht om deze twee te vervangen na injectoren vervangen? Zo ja wie kan mij de productcode geven dan kan ik deze nog (indien nodig) bestellen.

Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten