Golf MK6 GTI - injectoren
Geplaatst: 25 feb 2020, 08:57
Beste leden,
Al ruim 3 maanden heb ik problemen met mijn auto. Ik zal het even samenvatten. Na mijn DSG revisie (tijdens het terug rijden naar huis) heeft mijn auto even gestotterd dit heeft hij 3 á 5 seconden gedaan en daarna was alles weer in orde. Drie dagen later idem dito maar dit keer met veel rook uit de uitlaat en niet stationair draaiend motor dit ook op 3 cilinders. Ik rook ook veel benzine. Heel rustig naar huis geregeld (was gelukkig in de buurt) uit en aan gezet probleem niet verholpen.
Vroeg in de ochtend gestart (het starten gaat ook heel moeilijk) en na 10 minuten stationair draaien was alle weer in orde. Even langs de garage gereden en gaf de cilinder 2 en 3 aan. Dus prima twee bobines vervangen. Een maand goed gereden en dan weer het zelfde issue. Veel rook was in de buurt van een garage. Bij het uitlezen (als ik goed kan herinneren cilinder 1, 3 en 4). Toen wist ik het al onmogelijk kan geen bobines zijn aangezien de 2 en 3 al vervangen is.
Achter gelaten bij een VW 'specialist' en zij hebben de carterontluchter vervangen (olieafscheider). En toen heeft de auto goed gedraaid. Maar of het probleem nog een keer zal voorkomen kon niemand mij duidelijkheid geven.
Zijn we weer 3/4 weken verder en ja daar is die weer. Afgelopen zaterdag stil gestaan, tijdens het rijden (cruise 120 / 90 graden) heeft de auto weer 'gestotterd' veel rook enz. Stil gestaan even ANWB gebeld, en in die tussentijd uitgelezen met mijn app. Dit keer alleen cilinder 1. Auto meegenomen enz. gisteren afgeleverd bij een VW specialist in Rotterdam. Gelukkig heeft hij het probleem ook geconstateerd (moeilijk starten/veel rook enz.).
Hij gaf aan dat de injector #1 vervangen moet worden. De ene garage zegt €75 per stuk. De ander zegt €150 ex btw. Echter is het arbeid wat het zo duur maakt blijkbaar..
Anyway, nu is de injector besteld. En hopelijk dat het probleem hierbij verholpen is. Toch ben ik bang dat het over x aantal weken weer voorkomt op een ander cilinder. Aangezien het eerst (bij het uitlezen) op 1,3 en 4 kwam.
Kan het zo zijn:
Indien injector #1 stuk is dat deze 'teveel' benzine spuit waardoor de injector 3 en 4 ook raar deed?
Na reparatie wil ik mijn auto even langs brengen naar een 'echte' specialist waar zij eventueel (indien mogelijk) een test kunnen doen op andere injectoren. Ik las op het internet dat er een 'druktest' uitgevoerd kan worden. Dacht wellicht aan MP Carworks ?
Al ruim 3 maanden heb ik problemen met mijn auto. Ik zal het even samenvatten. Na mijn DSG revisie (tijdens het terug rijden naar huis) heeft mijn auto even gestotterd dit heeft hij 3 á 5 seconden gedaan en daarna was alles weer in orde. Drie dagen later idem dito maar dit keer met veel rook uit de uitlaat en niet stationair draaiend motor dit ook op 3 cilinders. Ik rook ook veel benzine. Heel rustig naar huis geregeld (was gelukkig in de buurt) uit en aan gezet probleem niet verholpen.
Vroeg in de ochtend gestart (het starten gaat ook heel moeilijk) en na 10 minuten stationair draaien was alle weer in orde. Even langs de garage gereden en gaf de cilinder 2 en 3 aan. Dus prima twee bobines vervangen. Een maand goed gereden en dan weer het zelfde issue. Veel rook was in de buurt van een garage. Bij het uitlezen (als ik goed kan herinneren cilinder 1, 3 en 4). Toen wist ik het al onmogelijk kan geen bobines zijn aangezien de 2 en 3 al vervangen is.
Achter gelaten bij een VW 'specialist' en zij hebben de carterontluchter vervangen (olieafscheider). En toen heeft de auto goed gedraaid. Maar of het probleem nog een keer zal voorkomen kon niemand mij duidelijkheid geven.
Zijn we weer 3/4 weken verder en ja daar is die weer. Afgelopen zaterdag stil gestaan, tijdens het rijden (cruise 120 / 90 graden) heeft de auto weer 'gestotterd' veel rook enz. Stil gestaan even ANWB gebeld, en in die tussentijd uitgelezen met mijn app. Dit keer alleen cilinder 1. Auto meegenomen enz. gisteren afgeleverd bij een VW specialist in Rotterdam. Gelukkig heeft hij het probleem ook geconstateerd (moeilijk starten/veel rook enz.).
Hij gaf aan dat de injector #1 vervangen moet worden. De ene garage zegt €75 per stuk. De ander zegt €150 ex btw. Echter is het arbeid wat het zo duur maakt blijkbaar..
Anyway, nu is de injector besteld. En hopelijk dat het probleem hierbij verholpen is. Toch ben ik bang dat het over x aantal weken weer voorkomt op een ander cilinder. Aangezien het eerst (bij het uitlezen) op 1,3 en 4 kwam.
Kan het zo zijn:
Indien injector #1 stuk is dat deze 'teveel' benzine spuit waardoor de injector 3 en 4 ook raar deed?
Na reparatie wil ik mijn auto even langs brengen naar een 'echte' specialist waar zij eventueel (indien mogelijk) een test kunnen doen op andere injectoren. Ik las op het internet dat er een 'druktest' uitgevoerd kan worden. Dacht wellicht aan MP Carworks ?