Storing stuubekrachtiging

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
DannyGTI
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2020, 16:51
Type auto: MK6 GTI MK6R20

Storing stuubekrachtiging

Bericht door DannyGTI »

Beste mede mk6 fanaten,

Mijn golf 6 gti is een aantal maanden geleden helaas stuk gelopen. De DSG bak is vastgeslagen waardoor de krukas plots geblokkeerd is. Resultaat: ketting overgesprongen en bak kapot, en dit met een snelheid van 30 km/h.

Ik heb een occasion motor gekocht en deze voorzien van nieuwe kettingen etc. Maar na inbouw van de motor en bak doet de stuurbekrachtiging het niet meer. Het lampje brand rood. De volgende foutcode krijg ik zowel met VCDS als Bosch KTS : 00778, stuurhoeksensor geen signaal/geen communicatie. Deze storing staat zowel in de ABS/ECU/ Power train.

Via basic settings is de sensor niet te kalibreren, de auto ziet de stuurhoeksensor immers niet. Vandaag heb ik van mijn R20 de stuurhoeksensor en stuurkolomelektronica omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Zekeringen zijn gecontroleerd, bedrading doorgemeten, eindweerstanden van de High-Can gecontroleerd en gemeten.

Wie o wie heeft er echt verstand van elektronica en heeft misschien tips of advies? Ben al een week aan het zoeken en kom er niet uit.
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Storing stuubekrachtiging

Bericht door Car Newbie »

Probeer lid Staffpride van EM Services. Echt een vakman.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Storing stuubekrachtiging

Bericht door Omtuning »

DannyGTI schreef: 29 okt 2020, 17:06 Beste mede mk6 fanaten,

Mijn golf 6 gti is een aantal maanden geleden helaas stuk gelopen. De DSG bak is vastgeslagen waardoor de krukas plots geblokkeerd is. Resultaat: ketting overgesprongen en bak kapot, en dit met een snelheid van 30 km/h.

Ik heb een occasion motor gekocht en deze voorzien van nieuwe kettingen etc. Maar na inbouw van de motor en bak doet de stuurbekrachtiging het niet meer. Het lampje brand rood. De volgende foutcode krijg ik zowel met VCDS als Bosch KTS : 00778, stuurhoeksensor geen signaal/geen communicatie. Deze storing staat zowel in de ABS/ECU/ Power train.

Via basic settings is de sensor niet te kalibreren, de auto ziet de stuurhoeksensor immers niet. Vandaag heb ik van mijn R20 de stuurhoeksensor en stuurkolomelektronica omgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Zekeringen zijn gecontroleerd, bedrading doorgemeten, eindweerstanden van de High-Can gecontroleerd en gemeten.

Wie o wie heeft er echt verstand van elektronica en heeft misschien tips of advies? Ben al een week aan het zoeken en kom er niet uit.

Ik kan je wel hiermee helpen, update met odis-e kan dit wel verhelpen
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten