GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
STECH38
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2021, 19:49
Type auto: Golf MK6 ED35

GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door STECH38 »

Hoi allemaal!

Na een tijdje mijn ED35 op stage 1 (317hp/433nm) te hebben gereden, wilde ik eventueel andere modificaties erop monteren om (nog) niet een stage 2 uit te voeren.

Ik heb nu gelezen dat als je een gfb dv+ en een ander turbo inlet doe, je er ook extra vermogen mee kan winnen(?).

Ik ben uit naar een iets harder aanzuiggeluid, en een totaal vermogen winst van 10/15 Pk. Momenteel zit er een powercross luchtfilter in.

Enig ervaring met deze tweetal gecombineerd? Enig andere nuttige tips die ik kan uitvoeren? Alle tips welkom, ik sta ook open voor eventueel ander ideen.

Ps, ik ben niet heeeel erg bekend met dit dus is het ff zoeken in het donker. Daar heb ik jullie jongens voor, right?

DANK!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door Crocky »

GFB en inlet gaan weinig PK-winst geven. GFB is preventief wel best te vervangen, zeker op getunede wagens.
Beter is doorsparen en stage 2 gaan met air intake, downpipe en eventueel andere uitlaat. Als je dan nog budget over hebt ook de hogedruk brandstofpomp meenemen (hpfp). Geeft een 380-390 pk.
STECH38
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2021, 19:49
Type auto: Golf MK6 ED35

Re: GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door STECH38 »

Crocky schreef:GFB en inlet gaan weinig PK-winst geven. GFB is preventief wel best te vervangen, zeker op getunede wagens.
Beter is doorsparen en stage 2 gaan met air intake, downpipe en eventueel andere uitlaat. Als je dan nog budget over hebt ook de hogedruk brandstofpomp meenemen (hpfp). Geeft een 380-390 pk.
Ok ok duidelijk! Domme vraag misschien, maar hoe weet ik of ik een downpipe heb? Eerlijk gezed ben ik te lui om ‘m op de brug te zetten. Enkel bij aanschaf van de auto heb ik een beurtje gedaan, maar nooit op gelet. Het heeft een dyno uitdraai van 317pk&422nm. Harde klap tijdens de overschakeling(dsg). En zover ik kon zien had het een rvs uitlaat, de standaard is vervangen met een andere..

Ps.

Als ik alleen een air intake plaats, denk bv aan racingline.. MOET ik hem dan gaan remappen of iets dergelijks? Kan ik een storing krijgen door luchttoename?

Dank!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door Crocky »

STECH38 schreef: 14 sep 2021, 14:30
Crocky schreef:GFB en inlet gaan weinig PK-winst geven. GFB is preventief wel best te vervangen, zeker op getunede wagens.
Beter is doorsparen en stage 2 gaan met air intake, downpipe en eventueel andere uitlaat. Als je dan nog budget over hebt ook de hogedruk brandstofpomp meenemen (hpfp). Geeft een 380-390 pk.
Ok ok duidelijk! Domme vraag misschien, maar hoe weet ik of ik een downpipe heb? Eerlijk gezed ben ik te lui om ‘m op de brug te zetten. Enkel bij aanschaf van de auto heb ik een beurtje gedaan, maar nooit op gelet. Het heeft een dyno uitdraai van 317pk&422nm. Harde klap tijdens de overschakeling(dsg). En zover ik kon zien had het een rvs uitlaat, de standaard is vervangen met een andere..

Ps.

Als ik alleen een air intake plaats, denk bv aan racingline.. MOET ik hem dan gaan remappen of iets dergelijks? Kan ik een storing krijgen door luchttoename?

Dank!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Andere downpipe ga je zelf enkel zien door er onder te kruipen.... Met 317pk gok ik dat er geen downpipe op zit of de tuner was niet geweldig, een goede tuner haalt er dan wel meer uit. Storing ben ik niet zeker van maar waarom aanpassingen doen om deze daarna niet te benutten? Ik ben altijd van het principe, doe het juist en volledig, of doe het niet...
Ter info, ik zag in het verkoophoekje van het forum een Autotech HPFP te koop staan.
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door FreaQ »

Voor een stage 2 zou een verbeterde downpipe en air intake inderdaad de meest voor de hand liggende mods zijn.
Daarmee alleen kom je al gauw op of boven de 350pk,

Sportkat of racekat zou je kunnen ruiken bij de uitlaat gassen, anders even op de brug zetten.

GFB dv+ is niet perse nodig maar de originele zou stuk kunnen gaan, dus wel aan te raden.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

GFB DV+ & R600 Turbo high flow turbo inlet 90

Bericht door JeroenGTIed35 »

Downpipe heb je sowieso erop zitten. Maar gezien het vermogen is dat de standaard vanaf fabriek.

Voor de rest mooi resultaat voor stage 1.

Je kan ook kiezen voor een cat mod. Dan tikken ze de eerste cat leeg in de standaard downpipe. De tweede cat blijft zitten.

Dit resulteert snel in een 10pk extra, koppel weet ik zo niet. En kost je een 100euro.
Indien je het zelf doet kost het je niets.

Wel moet je de fout melding weg laten schrijven.

Met een catmod en pipercross inleg filter icm carbonia aanzuig buis. Chip op maat Moet je rond de 345 a 350pk en >=450nm uit kunnen komen.

Met een 3” 200cells race cat downpipe, ga je snel over de 350pk. Wel zou ik aanraden je hogedruk brandstofpomp te laten upgraden. Dan ga je met gemak nog hoger. Zo een pomp kost je wel geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten