beveiliging voor mijn GTI
- leroyfastcar
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:29
beveiliging voor mijn GTI
Hallo GTI fans.
Ik heb het alarmerend bericht van de week gezien op het nieuws over
het aantal vw golf dat per jaar wordt gestolen.
Golf GTI is daarmee de meest gewilde auto bij dieven.
Het weerhoudt mij er alsnog niet van om er toch een te bestellen.
Wat kan ik het best doen om mijn Toekomstige GTI te beschermen.
Ik heb de banner van construct bovenaan deze site ingezien,
is dit een goed middel tegen diefstal, naast een alarm.?
Dan zijn er nog de velgen....op zoek naar velgen ben ik deze beauties tegengekomen.
In eerste instantie zou ik zwart nemen, maar nu ik deze heb gezien,
ben ik verkocht.
BBS CH-R satin titanium
Hier heb ik dus ook goede slotbouten voor nodig.
Wat zijn goede slotbouten.?
.
Ik heb het alarmerend bericht van de week gezien op het nieuws over
het aantal vw golf dat per jaar wordt gestolen.
Golf GTI is daarmee de meest gewilde auto bij dieven.
Het weerhoudt mij er alsnog niet van om er toch een te bestellen.
Wat kan ik het best doen om mijn Toekomstige GTI te beschermen.
Ik heb de banner van construct bovenaan deze site ingezien,
is dit een goed middel tegen diefstal, naast een alarm.?
Dan zijn er nog de velgen....op zoek naar velgen ben ik deze beauties tegengekomen.
In eerste instantie zou ik zwart nemen, maar nu ik deze heb gezien,
ben ik verkocht.
BBS CH-R satin titanium
Hier heb ik dus ook goede slotbouten voor nodig.
Wat zijn goede slotbouten.?
.
Re: beveiliging voor mijn GTI
Naast een standaard VW klasse 3 alarm (dat niet veel voorsteld) kan je nog een paar dingen doen:
-GPS tracker -> Nadeel, als dieven een GPS-Jammer hebben is het nutteloos
-Standaard alarm, tijd verkorten-> Origineel gaat het alarm pas af na 15 seconden (toch?), dit kan je verkorten naar 5 of iets in die trend, dus alarm sneller af laten gaan.
-Construct/Bearlock -> Versnellingsbak slot, krijg je niet zomaar open, nadeel, het is een extra handeling (ookal is het een sleutel)
-Navilock -> Als je een duurdere navigatie hebt ? (RNS310/510 etc), nadeel is dat het er NIET uitziet, en het een achterhaald iets is..
-OBD poort onderbreken (mbv schakelaar), andere stekker, verplaatsen -> Effectief, ze kunnen niet in de boordcomputer komen
-Serienummer op voorruit afplakken-> kost niks, en is wat extra veiligheid
-Blindslot plaatsen bestuurderskant-> ze komen niet zomaar in je auto meer door een lopersleutel, nadeel, als je batterij op is kom jij er ook niet zomaar meer in
Dit was het zo'n beetje?
En over je velgen, een beetje autodief(nee ik verdedig ze niet ), die weet wel raad met slotbouten. Andere optie? 5 verschillende slotbouten per velg nemen
-GPS tracker -> Nadeel, als dieven een GPS-Jammer hebben is het nutteloos
-Standaard alarm, tijd verkorten-> Origineel gaat het alarm pas af na 15 seconden (toch?), dit kan je verkorten naar 5 of iets in die trend, dus alarm sneller af laten gaan.
-Construct/Bearlock -> Versnellingsbak slot, krijg je niet zomaar open, nadeel, het is een extra handeling (ookal is het een sleutel)
-Navilock -> Als je een duurdere navigatie hebt ? (RNS310/510 etc), nadeel is dat het er NIET uitziet, en het een achterhaald iets is..
-OBD poort onderbreken (mbv schakelaar), andere stekker, verplaatsen -> Effectief, ze kunnen niet in de boordcomputer komen
-Serienummer op voorruit afplakken-> kost niks, en is wat extra veiligheid
-Blindslot plaatsen bestuurderskant-> ze komen niet zomaar in je auto meer door een lopersleutel, nadeel, als je batterij op is kom jij er ook niet zomaar meer in
Dit was het zo'n beetje?
En over je velgen, een beetje autodief(nee ik verdedig ze niet ), die weet wel raad met slotbouten. Andere optie? 5 verschillende slotbouten per velg nemen
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: beveiliging voor mijn GTI
Was die laatste raar bedoeld ?
Want heb er zelf 2 verschillende in
Want heb er zelf 2 verschillende in
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: beveiliging voor mijn GTI
Nee zou het best zelf willen doen allemaal verschillende, maar dan zit ik weer met de wielboutdopjes
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: beveiliging voor mijn GTI
"Alarm tijd verkorten".... Van de 15 sec vertraging (hoe komen ze erbij) naar direct (zoals het hoort) afgaan.
MAAR, hoe doe je dat ?? ..
MAAR, hoe doe je dat ?? ..
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: beveiliging voor mijn GTI
Door middel van VAGcom (of VCDS). PB Adjego is, die is de specialist hier op dit forum
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- leroyfastcar
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:29
Re: beveiliging voor mijn GTI
GolfL schreef:Naast een standaard VW klasse 3 alarm (dat niet veel voorsteld) kan je nog een paar dingen doen:
-GPS tracker -> Nadeel, als dieven een GPS-Jammer hebben is het nutteloos
-Standaard alarm, tijd verkorten-> Origineel gaat het alarm pas af na 15 seconden (toch?), dit kan je verkorten naar 5 of iets in die trend, dus alarm sneller af laten gaan.
-Construct/Bearlock -> Versnellingsbak slot, krijg je niet zomaar open, nadeel, het is een extra handeling (ookal is het een sleutel)
-Navilock -> Als je een duurdere navigatie hebt ? (RNS310/510 etc), nadeel is dat het er NIET uitziet, en het een achterhaald iets is..
-OBD poort onderbreken (mbv schakelaar), andere stekker, verplaatsen -> Effectief, ze kunnen niet in de boordcomputer komen
-Serienummer op voorruit afplakken-> kost niks, en is wat extra veiligheid
-Blindslot plaatsen bestuurderskant-> ze komen niet zomaar in je auto meer door een lopersleutel, nadeel, als je batterij op is kom jij er ook niet zomaar meer in
Dit was het zo'n beetje?
En over je velgen, een beetje autodief(nee ik verdedig ze niet ), die weet wel raad met slotbouten. Andere optie? 5 verschillende slotbouten per velg nemen
Bedankt voor de info GolfL. Ik denk dat het een goed alarm wordt i.c.m. een construct bearlock.
Wat beterft de bearlock, ik zie niet zo gauw iemand met een slijptol te werk gaan...
En als dat niet helpt neem ik hem
gewoon....
5 slotbouten per velg.?... Waarom niet.!!!! Die gast die later aan mijn auto moet sleutelen,
zal wel lekker balen...
.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: beveiliging voor mijn GTI
Of gewoon niets doen, scheelt een hoop geld........ en een goede verzekering nemen. Als ze hem echt willen meenemen doen ze het toch wel.
Groeten, Nico
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: beveiliging voor mijn GTI
@Nico!
Zo heb ik het dus ook gedaan (Y)
Als ze je auto willen hebben nemen ze hem mee hoe dan ook
Heb wel wat kleine aanpassingen gedaan die ze niet verwachten en die ik ook niet ga posten
Maar beste is gewoon niet te veel doen want het helpt toch allemaal niet.
Zo heb ik het dus ook gedaan (Y)
Als ze je auto willen hebben nemen ze hem mee hoe dan ook
Heb wel wat kleine aanpassingen gedaan die ze niet verwachten en die ik ook niet ga posten
Maar beste is gewoon niet te veel doen want het helpt toch allemaal niet.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: beveiliging voor mijn GTI
Kort door de bocht, maar het klopt wel. Als ze je auto willen hebben komen ze hem gewoon halen.NICO! schreef:Of gewoon niets doen, scheelt een hoop geld........ en een goede verzekering nemen. Als ze hem echt willen meenemen doen ze het toch wel.
Wat ik alleen nog mis in GolfL zijn lijstje is zijn folie. Voor de snelle kraak voor je navi is dit ideaal, het wordt zo erg moeilijk om je ruit in te slaan.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- leroyfastcar
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:29
Re: beveiliging voor mijn GTI
Ok! NICO..!!! Je hebt volkomen gelijk/ Als ze 'm willen hebben, zalNICO! schreef:Of gewoon niets doen, scheelt een hoop geld........ en een goede verzekering nemen. Als ze hem echt willen meenemen doen ze het toch wel.
het ze ook echt wel lukken, maar dan wil ik het ze niet makkelijk maken...
Uiteraard zal de auto goed verzekerd worden..
Maar ik moet er niet aan denken, dat als ik 's morgens opsta
om naar mijn werk te gaan, ik opeens met de fiets moet gaan omdat
mijn auto gepikt is...
.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: beveiliging voor mijn GTI
Ik heb het vorigjaar mee gemaakt,
Hoefde gelukkig niet te fietsen omdat ik 2km van mijn werk woon
En bij de verhuur werk kon ik direct een auto voor mijn vriendin mee nemen en in 20dagen een auto kopen en voorschieten omdat de verzekering pas na 20 dagen uitbetaald
Hoefde gelukkig niet te fietsen omdat ik 2km van mijn werk woon
En bij de verhuur werk kon ik direct een auto voor mijn vriendin mee nemen en in 20dagen een auto kopen en voorschieten omdat de verzekering pas na 20 dagen uitbetaald
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: beveiliging voor mijn GTI
Maarruh, dat alarm zo instellen dat ie gelijk afgaat (vcds), daar moet ik dus voor naar een dealer in de hoop dat ie weet hoe dat moet..?
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
- leroyfastcar
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:29
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: beveiliging voor mijn GTI
Heeft er iemand ervaring met Construct/Bearlock? Ben benieuwd naar gebruikers ervaringen.
Werkt dit heel omslachtig of valt dit wel mee. Je maakt het bepaalde lieden wel moeilijker, in ieder geval is wegrijden niet makkelijk lijkt mij. Wegduwen kan natuurlijk nog wel met een handbak (kwestie van koppeling indrukken).
Merk je tijdens het rijden iets van de aanwezigheid van de constructie in de vorm van zwaarder of stroever schakelen? Weet niet hoe het precies werkt dus mogelijk dat er iets wordt gemonteerd waardoor de bediening wordt beinvloed.
Werkt dit heel omslachtig of valt dit wel mee. Je maakt het bepaalde lieden wel moeilijker, in ieder geval is wegrijden niet makkelijk lijkt mij. Wegduwen kan natuurlijk nog wel met een handbak (kwestie van koppeling indrukken).
Merk je tijdens het rijden iets van de aanwezigheid van de constructie in de vorm van zwaarder of stroever schakelen? Weet niet hoe het precies werkt dus mogelijk dat er iets wordt gemonteerd waardoor de bediening wordt beinvloed.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: beveiliging voor mijn GTI
Wilcoos schreef:Kort door de bocht, maar het klopt wel. Als ze je auto willen hebben komen ze hem gewoon halen.NICO! schreef:Of gewoon niets doen, scheelt een hoop geld........ en een goede verzekering nemen. Als ze hem echt willen meenemen doen ze het toch wel.
Wat ik alleen nog mis in GolfL zijn lijstje is zijn folie. Voor de snelle kraak voor je navi is dit ideaal, het wordt zo erg moeilijk om je ruit in te slaan.
Klopt, heb er Llumar folie op zitten :
Ik heb dan getinte folie, maar ik neem aan dat dit hetzelfde effect heeft.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- ExXx
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
- Type auto: Golf VII GTI Perf
- Locatie: Randstad
Re: beveiliging voor mijn GTI
Gewoon een goed alarm en een groot stuurslot
- gol5ive
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
- Type auto: Golf VII GTI PP
- Locatie: Westland
Re: beveiliging voor mijn GTI
Heb sinds een aantal maanden een Bearlock en ik moet zeggen dat het prima werkt. Tijdens het rijden/schakelen merk je niets van de aanwezigheid van de Bearlock. Als ik het goed heb bestaat de Bearlock uit een metalen framewerk die ze bevestigen onder je console, je ziet er dus niets van. Het enige dat je ziet is een slot tussen je handrem en versnellingspook. Je krijgt dus een extra sleutel. Je parkeert de auto, zet de versnelling in de achteruit en je drukt het slot in. Werkt allemaal heel soepel en alles is volledig onderhoudsvrij. Dit alles overigens voor een Golf V. Ik weet niet hoe het werkt bij andere types Golf, maar zal in principe hetzelfde zijn neem ik aan.Edition30 schreef:Heeft er iemand ervaring met Construct/Bearlock? Ben benieuwd naar gebruikers ervaringen.
Werkt dit heel omslachtig of valt dit wel mee. Je maakt het bepaalde lieden wel moeilijker, in ieder geval is wegrijden niet makkelijk lijkt mij. Wegduwen kan natuurlijk nog wel met een handbak (kwestie van koppeling indrukken).
Merk je tijdens het rijden iets van de aanwezigheid van de constructie in de vorm van zwaarder of stroever schakelen? Weet niet hoe het precies werkt dus mogelijk dat er iets wordt gemonteerd waardoor de bediening wordt beinvloed.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Re: beveiliging voor mijn GTI
Haha GENIAAL hoe lang die kerel op dat raam in staat te beuken!GolfL schreef:
Ik kan je echter vertellen dat 'normale getinte folie' absoluut niet hetzelfde effect heeft.
Geloof mij, ik heb (vanwege mijn werk) al veelvuldig autoruiten in mogen slaan, trappen, tikken, gooien, etc (ik heb er zelfs tegenwoordig een speciaal res-q-me apparaatje voor http://www.resqme.com/)
Folie zorgt er weliswaar voor dat het glas dat versplintert niet in één keer als losse stukjes naar beneden valt, maar als één geheel bij elkaar blijft zitten, maar dat duw je in zijn geheel gewoon weg. Door geblindeerde ramen ben je dus zo heen en dit zal dus toch wat anders zijn...
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
- Type auto: GOLF GTI MK6
Re: beveiliging voor mijn GTI
Ik zou me bij een nieuwe auto het eerste jaar gezorgen maken om een alarm, tenzij de verzekering dit eist.
Mocht je auto in het eerste verzekeringsjaar gestolen worden, krijg je bij de meeste maatschappijen de nieuwwaarde uitgekeerd.
Wel vervelend is alle rompslop erom heen. En het eventuele lange wachten op een verse.
Als ze iets willen hebben wat in de auto ligt pakken ze het toch en helpt een alarm ook niet, met de tijd dat erop het alarm wordt gereageerd zijn de etters al gevlogen.
Vanaf het 2de jaar wordt het anders want dan gaan de meeste verzekeraars uit van de dagwaarde, en dan wordt het een ander verhaal.
Tegen die tijd zou ik wel een alarm laten inbouwen.
Maar zoals andere ook al hebben gezegd, als ze de auto mee willen nemen, hebben ze daar hun methodes voor.
Mocht je auto in het eerste verzekeringsjaar gestolen worden, krijg je bij de meeste maatschappijen de nieuwwaarde uitgekeerd.
Wel vervelend is alle rompslop erom heen. En het eventuele lange wachten op een verse.
Als ze iets willen hebben wat in de auto ligt pakken ze het toch en helpt een alarm ook niet, met de tijd dat erop het alarm wordt gereageerd zijn de etters al gevlogen.
Vanaf het 2de jaar wordt het anders want dan gaan de meeste verzekeraars uit van de dagwaarde, en dan wordt het een ander verhaal.
Tegen die tijd zou ik wel een alarm laten inbouwen.
Maar zoals andere ook al hebben gezegd, als ze de auto mee willen nemen, hebben ze daar hun methodes voor.
Niet opzij, rechts er voorbij
Re: beveiliging voor mijn GTI
Ik heb ook een bearlock, bij mij zit het slot in het aan de rechtkant van het middenconsole. Het doet wat het moet doen.
Overigens alarm en shit helpt echt niet. Me broertje had een Golf 6 GTD met alarm en al die meuq.
In de avond neergezet volgende ochtend da's pech auto weg. 3 weken geleden gebeurd.
Ik denk dat een Bearlock meer waarde heeft dan een alarm, wat je nog zou kunnen overwegen is :
http://www.trackjackeurope.com/
Maar ja heb je pas wat aan als de auto weg is.
Overigens alarm en shit helpt echt niet. Me broertje had een Golf 6 GTD met alarm en al die meuq.
In de avond neergezet volgende ochtend da's pech auto weg. 3 weken geleden gebeurd.
Ik denk dat een Bearlock meer waarde heeft dan een alarm, wat je nog zou kunnen overwegen is :
http://www.trackjackeurope.com/
Maar ja heb je pas wat aan als de auto weg is.
Re: beveiliging voor mijn GTI
@GolfL
Waar heb je de folie laten aanbrengen??
Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te laten aanbrengen. Ik zoek alleen nog een goed adres.
Waar heb je de folie laten aanbrengen??
Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te laten aanbrengen. Ik zoek alleen nog een goed adres.
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Re: beveiliging voor mijn GTI
Heb het op een meeting erop laten zetten (de groot meerkerk).
Dit bedrijf heeft het geplakt: http://www.gemabv.nl/
Zeer kundig en professioneel gedaan! je ziet er niks van.
Dit bedrijf heeft het geplakt: http://www.gemabv.nl/
Zeer kundig en professioneel gedaan! je ziet er niks van.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 60 gasten