Schokkende en ploffende GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
swkok26
Type auto: Golf 6 GTI

Schokkende en ploffende GTI

Bericht door swkok26 »

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Golf 6 GTI 2010 stage 2. Na een maand kreeg ik na een flink stuk rijden de EPC storing en het oranje motormanagement lampje. De auto begon met schokken en bokken en liep op 3 cilinders. Na zelf wat testen te doen waaronder compressietesten (welke goed waren) kwam er een afwijkende waarde van een bougie uit. Deze vervangen en de Golf heeft weer een aantal km’s gereden.
Enige tijd later hetzelfde probleem. Deze keer 4 bougies vervangen. Later op dezelfde dag kwam het probleem opnieuw terug. Toen toch de auto naar de garage gebracht en deze vertelde me dat de injectoren waarschijnlijk het probleem was (na uitlezen misfire cilinder 2). Alle 4 injectoren vervangen en een maand verder komt het probleem terug. (Na uitlezen misfire cilinder 3) Weer 4 nieuwe bougies en hij rijdt weer redelijk(nog steeds stotteren en bokken rond de 2000 toeren). Garage heeft mij verteld dat de foutcodes zijn uitgeschreven door de tune en dat hij dus niet specifiek kan zoeken. Tot op heden stottert en bokt de motor nog steeds en is het dus een raadsel waar het vandaan komt. Bobines lijken goed want die geven alle 4 dezelfde waardes aan wanneer ik ze doormeet. Wat misschien goed is om te weten is wanneer ik achter de auto sta als hij stationair draait, ik kleine plofjes hoor uit de uitlaat.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik kan bekijken of waar ik moet zoeken?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”