Hoog olieverbruik Mk6 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
GTIan
Type auto: Golf mk6 GTI

Hoog olieverbruik Mk6 GTI

Bericht door GTIan »

Hallo allemaal,
Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van een prachtige golf 6 GTI (2012), qua rijervaring is er vrij weinig op aan te merken elke keer dat ik in de auto stap zit ik met een grote glimlach! De DSG werkt top en het motorblok voelt goed aan, heeft 180xxx gelopen. Alleen hij verbuikt een klein beetje heel veel olie, ik gok dat het zo’n 4 liter per 1200 km is… dit is extreem veel en na een beetje research te doen kwam ik al snel uit bij de olieschraapveren uit. Ik zie dat het vervangen van de olieschraapveren(motor revisie) praktisch even duur is als een ander motorblok erin lepelen. Wat raden jullie aan en mochten jullie nog een paar top adressen weten waar het eventueel wat goedkoper zou kunnen zou top zijn! een paar goede adressen die wat meer kosten zijn ook welkom. De auto lekt niet naar mijn weten, ik heb er onder gelegen en niks aparts gezien, ook nog nooit een olieplas zien liggen. De uitlaat tips zijn ook erg zwart wat mij laat denken dat de olie verbrand word. Het budget voor een motor revisie zit er de aankomende twee maanden nog niet in dus ik heb nog wel even tijd om een goede oplossing te komen. Alle informatie is welkom!
LL7R
Type auto: Golf 7R

Re: Hoog olieverbruik Mk6 GTI

Bericht door LL7R »

Hej Ian, welkom op het forum!

Welke regio woon je? Neem aan dat je niet het halve land wil afrijden voor je reparatie....
GTIan

Bericht door GTIan »

Hey dankjewel!, ik woon in Noord-Holland in de omgeving Amsterdam:)
LL7R
Type auto: Golf 7R

Bericht door LL7R »

Hmmm, in Amsterdam zelf niet te bekend, maar hoor altijd goede verhalen over:

https://www.completecarservice.nl/ (Soest) en
https://mpcarworks.nl/ (Voorburg)

En we hebben nog een aantal leden die misschien ook iets voor je kunnen betekenen.
GTIan

Bericht door GTIan »

Top dankjewel voor je hulp! Mochten mensen nog meer ideeën hebben laat het gerust weten!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”