Edition 35

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Jelmarc
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2014, 17:39
Type auto: gti

Edition 35

Bericht door Jelmarc »

Heren, dames,

Na het drama van vorige week (GTI weg!) ga ik morgen toch alweer kijken bij een Edition 35 uit 2012.

Ik heb nog niets kunnen vinden over minder goede zaken bij dit model. Hebben jullie nog tips?


Alvast bedankt,

Frans
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Edition 35

Bericht door Doohie »

Gewoon DOEN
ga je niet beklagen
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Edition 35

Bericht door wjb#222 »

idd gewoon doen
een dikke gti ZONDER die *** ketting :evil:
maar met een riem :twisted:
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Edition 35

Bericht door jwbakkenes »

En, is het wat geworden?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jelmarc
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2014, 17:39
Type auto: gti

Re: Edition 35

Bericht door Jelmarc »

Vandaag besloten hem te kopen. Asap wat antidiefstal zaken laten monteren en dan, natuurlijk, naar JD!

Heb toch wel even getwijfeld ivm de diefstal mogelijkheden maar ik kon het toch niet laten. Deze GTI reed echt goed. Voelde wel duidelijk een turbo gat in vergelijking met de gewone GTI (JD tuned) maar JD werkt dat wel weg.

Nog een paar daagjes en dan haal ik hem op.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Edition 35

Bericht door bluetiger »

Succes! Mooie aankoop
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Edition 35

Bericht door yal »

Let op dat je waterpomp is vervangen of gecheckt is.
Is een probleem bij de CDL motor , en de werkplaats heeft een schrijven over de 2012 waterpomp gehad!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Jelmarc
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2014, 17:39
Type auto: gti

Re: Edition 35

Bericht door Jelmarc »

Heren hartelijk dank.

Ook voor het advies! Ik laat het zeker checken.
Overmorgen of vrijdag hoop ik hem te kunnen ophalen.
Zondag heb ik een echte proefrit voor de deur. Ik moet weer 900 km rijden. Ik kijk er serieus naar uit.
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Edition 35

Bericht door Back@GTI »

Jelmarc schreef:
Deze GTI reed echt goed. Voelde wel duidelijk een turbo gat in vergelijking met de gewone GTI (JD tuned) maar JD werkt dat wel weg.

Na de tuning wordt het wel iets beter wat betreft het turbogat maar ik vind het nog steeds een heel groot verschil.
Ik zou daar ook niet te veel van verwachten. Het karakter van de motor is gewoon heel anders, het vermogen zit veel hoger in de toeren.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35

Bericht door Edition30 »

Een turbo gat? Het gevoel tussen een GTI en een Ed is wel anders, de opbouw is lineairder en gaat langer en harder door, maar om nou een te spreken van een turbo gat :o
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Edition 35

Bericht door Renekesgti »

Hoi Rens,

Voor mij gevoel is een normale gti stage 2 sneller onderin. Dat zal in de praktijk wel meevallen als je ze naast elkaar zet, echter ik snap wel wat Michel bedoeld.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35

Bericht door Edition30 »

Precies, het voelt anders aan, maar als je ze naast elkaar zet valt het wel mee. Sterker nog, met mijn (toen) ongechipte Ed30 kon ik in zijn vier (80-200) een stage II gechipte V bijhouden. Er is verschil en een KO4 zal in theorie wat langer de tijd nodig hebben om op te spoelen, maar om nou te spreken van een turbo gat gaat mij te ver. Een BMW 2002 turbo had een turbo gat (even wachten .....even wachten ...... BAM!). En dat met 170 pk ...... . Tja tijden veranderen.

Hoe is het met jou V René, jij hebt een echt grotere turbo.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Edition 35

Bericht door Back@GTI »

Ja… turboGAT gaat misschien wat ver Rens maar hoe moet je het anders noemen. Het is toch het wachten op de duw in je rug omdat de turbo
onderin nog niet echt lekker mee doet.
Het zal voor iedereen anders voelen en de een vind dit fijn de ander dat…
We kennen ook allemaal het filmpje wel van Vroem die met zijn gechipte 5 een standaard R20 met 270pk makkelijk voor blijft.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Edition 35

Bericht door RobvR »

Back@GTI schreef:
We kennen ook allemaal het filmpje wel van Vroem die met zijn gechipte 5 een standaard R20 met 270pk makkelijk voor blijft.
Daarom hebben wij m ook gechipt Michel ... :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:
Back@GTI schreef:
We kennen ook allemaal het filmpje wel van Vroem die met zijn gechipte 5 een standaard R20 met 270pk makkelijk voor blijft.
Daarom hebben wij m ook gechipt Michel ... :D
Zijn we weer meteen ontopic, want je wilde tips voor je Ed35, dus chippen!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Jelmarc
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2014, 17:39
Type auto: gti

Re: Edition 35

Bericht door Jelmarc »

Ben de dag dat ik hem kocht direct naar JD gegaan. De auto bleek al gechipped te zijn. Volgens Marc niet op de juiste manier en dat klopte. Ik wist wel dat de e35 anders zou rijden dus ik dacht dat ik daar aan moest wennen. Nadat hij het gedaan had liep de auto veel beter! Hij pakte beter op en reed veel soepeler. Ik had tijd genoeg om het uit te proberen want ik moest nog 2 uur naar huis rijden.
Afgelopen zondag de 900 km gereden. Nu had ik nog meer tijd om er eens goed voor te gaan zitten en de 2 te gaan vergelijken. Het verschil is inderdaad groot. Helemaal onderin pakt de gewone GTI makkelijker op, daarboven gaat de E35 ervandoor. Het zijn gewoon verschillende auto's. Ze sturen en remmen wel hetzelfde.
Het geluid is wel wat zwaarder dus een meer geluid producerende uitlaat is niet meer nodig.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Edition 35

Bericht door Edition30 »

Geen turbo-gat, maar het verschil tussen een slechte en een goede tuner!

Veel Ed plezier. Wat dat geluid betreft klopt het wel dat een Ed een wat zwaarder geluid maakt. Maar een andere uitlaat mag van mij nog steeds. Ik had een Simons tussendemper, maar deze moest op last van de sterke arm eronderuit.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Jelmarc
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2014, 17:39
Type auto: gti

Re: Edition 35

Bericht door Jelmarc »

Klopt helemaal!
Als de verzekering redelijk betaald denk ik erover t.z.t. een andere uitlaat te nemen. Natuurlijk bij JD. Deze maakt hem nog wat prettiger maar maakt dan niet teveel geluid.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten