Downpipe vraag golf 6 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Hallo mensen weer een vraagje van mijn kant.
Ik ben voor mezelf nog aan het uitzoeken wat ik zal doen, Een andere downpipe of catmod
En 100 of 200 cell cat het zijn dingen waar ik nog niet uit ben. Ik weet dat je met een catmod heel erg in de buurt komt van het vermogen dat je ook met een andere downpipe haalt maar wil denk toch het plaatje compleet hebben voor mezelf?

Mijn vraag nu aan jullie( ik weet dat ie vaker gesteld is maar heb geen concreet antwoord voor mezelf kunnen vinden) wat te doen 100 of 200 cell cat?? Ik heb bijvoorbeeld een downpipe van het merk HPA gezien die mij heel mooi lijkt maar die is 100 cell en volgens HPA is dit de straat versie, maar kom ik hiermee daadwerkelijk door de keuring?

Ik heb ook een downpipe van invidia gezien en die is 200 cell en dus ook een straat versie hier kom ik zowieso mee door de keuring volgens mij maar verlies ik dan vermogen ten opzichte van de 100 cell kat?

Hoor graag van jullie

Mvg Ricardo
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Edition30 »

Hoi Ricardo,

Als je nu twijfelt zou ik gaan voor de downpipe. Kijk eens bij jmtuning, ze leveren goed werk voor een nette prijs. Kat-mod is beter dan een standaard downpipe, maar het is geen grotere downpipe. Een grotere downpipe heeft een veel betere flow, ik zou deze combineren met een 200 cells kat (standaard 2 X 400!). Denk ook aan je inlaat.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Patrick B »

Ik heb ook een 100 cels downpipe en ben zonder problemen door de keurig gekomen.

Ik weet niet als het verschil maakt maar mij auto was destijds wel getuned.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Edition30 »

Bij een andere downpipe moet je altijd tunen, ook bij een kat-mod.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Bedank voor de snelle reacties! Ik overweeg inderdaad ook nog jm tuning ze leveren mooi werk heb ik al meerdere malen gelezen maar denk dat een echt merk eventueel wel meewerkt aan later verkopen voor mooie prijs van de downpipe. Dus het maakt niet uit 100 of 200 cell??
Of is dat niet het geval?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Golf88 »

"Koreaan" hier op het forum heeft met zijn Oktavia RS met JM uitlaat, k&n intake en JD chip een tijdje geleden 310pk neergezet. Welke kat hij hier in heeft zitten durf ik niet direct te zeggen, maar het is in ieder geval mooi materiaal waar je een dik vermogen mee kunt halen 8-)
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Raymond »

Ik zou voor een 200 cell gaan, dan weet je zeker dat je door de keuring heen komt, verschil schijnt niet groot te zijn als je verder geen grote aanpassingen gaat doen.
Ikzelf heb er ook een van jm tuning, ben erg tevreden, met een carbonio kwam ik op 305 pk met een jd chip.
Advies is om dan gelijk ook een motorsteun insert van powerflex re monteren.
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Als ik het dus goed lees is 200 cell eigenlijk prima want daar haal je al 300 pk mee zie ik. Heb al stage 2 van pipercross erop zitten dus dit word de laatste stap voor de chip.
Fijn om zo wat Dingen te horen van andere mensen. Nu alleen nog kiezen jm of invidia
Kosten zijn hetzelfde. Raymond zijn die motorsteun inserts van powerflex de steunen van de downpipe die normaal rood zijn?
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Tondeo »

Ik heb ook een downpipe van JM goede pasvorm en 307 pk.
Is ook 200 cel. Ik heb een paarse rubber van powerflex maar zou voor de rode gaan geeft schijnbaar minder trilling.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Raymond »

@ricardo, die jij bedoelt zijn gewoon de ophangrubbers van de uitlaat.
De motorsteun inserst van powerflex, valt als het waren precies in de ruimte die vrij is bij motorsteun, je vervangt dus geen rubber maar plaatst er een tussen.
Gevolg is wel dat je stationair meer resonatie voelt, maar doordat je motor minder kantelt is dit beter voor je downpipe.
Je hebt ze in paars, geel en rood.
Waarbij paars de meeste trillingen doorgeven, geel is standaard en rood is eigenlijk voor diesels, en schijnen de minste trillingen door te geven.
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Raymond heb een beetje me huiswerk gedaan en ben er nu ook achter hoe het zit bedankt voor de uitleg! Past de rode van een tdi dan ook in 6 gti? Want dit lijkt me dan de beste optie.
Als die hetzelfde werk doet met de minste trillingen. En is die rode ook goed voor stage2?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Schippersss »

Heb die paarse erin gehad. Snel er weer tussen uit gehaald. Das niks voor een Passat CC.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door NielsED30 »

100 cells kom je ook mee door de keuring, alleen is de kans er dat je de uitlaat eerst goed warm moet rijden voor hij z'n waardes haalt. Met een 200cells valt dit wel mee, dit filterd al wat beter.

Rijd zelf met 380pk met een 200cells kat..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Michel5gti »

Voor de APK-keuring hoef je niet zo bang te zijn met een 100 cels katalysator. auto's na 1 jan. 2006 worden via de EOBD uitgelezen en die controleerd of alles in orde is. zo niet dan moet er pas aan de uitlaat gemeten worden.
als je hem laat chippen dan kunnen ze de lambdasondes wegschrijven zodat die daarop niet in storing gaat, en de apk-tester geeft gewoon goed aan zodat er niet gemeten hoeft te worden.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Bluepower »

Michel5gti schreef:Voor de APK-keuring hoef je niet zo bang te zijn met een 100 cels katalysator. auto's na 1 jan. 2006 worden via de EOBD uitgelezen en die controleerd of alles in orde is. zo niet dan moet er pas aan de uitlaat gemeten worden.
als je hem laat chippen dan kunnen ze de lambdasondes wegschrijven zodat die daarop niet in storing gaat, en de apk-tester geeft gewoon goed aan zodat er niet gemeten hoeft te worden.
Dat dacht ik ook, alles via E-OBD... maar recent nog ff de Audi A4 van mn vrouw door de APK gehaald, maar die is dus NIET aan de computer geweest, terwijl ie wel van na 01-01-2006 is... Weet niet of het een verplichting is van het APK-keuringsstation om de E-OBD apparatuur aanwezig te hebben?
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Raymond »

Ricardo-mk6 gti schreef:Raymond heb een beetje me huiswerk gedaan en ben er nu ook achter hoe het zit bedankt voor de uitleg! Past de rode van een tdi dan ook in 6 gti? Want dit lijkt me dan de beste optie.
Als die hetzelfde werk doet met de minste trillingen. En is die rode ook goed voor stage2?
Ja die past want die heb ik zelf ook, beter iets dan niets, rode is gewoon een stuk zachter
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Raymond waar heb je die rode besteld?
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Raymond »

Ik heb het niet zelf besteld, kijk eens op powerflex.nl
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ik heb het gevonden is het makkelijk zelf te doen eigenlijk zo'n steuntje plaatsen?
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

net even een gele powerflex insert besteld, ben heel benieuwd!
wil niet heel zacht zoals de rode en ook niet heel hard zoals de paarse dus was de keuze simpel.
nu alleen nog een downpipe en chip haha :lol:
Jantje289
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mar 2019, 18:08
Type auto: Mk5 gti dsg

Re: Downpipe vraag golf 6 gti

Bericht door Jantje289 »

Kan iemand mij aub helpen aan de hierboven genoemde rubber voor de downpipe. Ik heb de rode maar ken de maten niet of welke ik moet halen. Heb met powerflex gebeld en die zeggen dat dat dan univerzelen rubber van hun zijn en dat ze alleen maar het rood t om. Aub wie kan mij helpen durf niet veel me de auto te rijden nu. Het betreft een golf 5 maar die is onderhuids meen ik t zelfde als de 6.
Please wat hulp
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten