Pagina 2 van 5

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 18 aug 2015, 14:24
door wehoo
Dit staat los van het aantal eigenaren, mits de auto volgens fabrieksvoorschriften is dealer-onderhouden. De hoogte van de coulancebijdrage wordt bepaald door leeftijd en kilometrage. Bij het vaststellen van de schade, herleidbaar naar kettingoorzaak, moet de dealer een aantal vastgelegde punten nalopen c.q. nameten.

Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met VW Kundenservice.
Adres circuleert hier ergens, evenals de andere informatie.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 19 aug 2015, 13:00
door Peter6gti
@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 19 aug 2015, 20:57
door LouisTfsi
Peter6gti schreef:@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
Ik hoop voor je dat het met deze reparatie opgelost is.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 17 okt 2015, 10:41
door LouisTfsi
Peter6gti schreef:@louis
De kop is er inmiddels af. Er staat een klein afdrukje op de zuigers maar dat is zo weinig dat we daar niks aan gaan doen. Zo'n inlaatklep is heel dun en heeft zo maar net de zuiger "gekust" om het zo maar even te noemen. Kop word gereviseerd dat is goed mogelijk, alleen de inlaatkleppen zijn krom en klep geleiders waarschijnlijk ovaal.
Alle 3 de kettingen worden vervangen voor beter type incl spanners en geleiders.oliezeef van de lagerbrug van nokkenas was kapot waardoor de nokkenas versteller niet goed werkt. Deze word ook vervangen. En de olie zeef in het carter word gecontroleerd.
Is ondertussen alles weer ok?

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 19 dec 2015, 19:38
door Alex
Hallo..

Ik heb vorige week vrijdag ook een golf 6 gti gekocht.
Nu al met spijt in het hart !
Nu donderdag was ik aan het rijden en epc springt op, ik zet mij direct aan de kant en schakel de motor uit, ik start hem weer en hij begint heel hard te schudden.
Ik doe de motorkap open en zie mijn blok alle kanten opgaan !
Ik heb direct de garage gebeld ( niet volkswagen ) en die zeiden me dat ik op het gemak mocht afkomen.. dat deed me al zeer om dat te doen, wat ik hoorde was echt niet normaal !
Nu dachten ze dat het de bobinnen waren die kapot zijn, maar gisteren belde ze me dat er 2 tuimelaars gewoon los lagen in de motor... Waarschijnlijk ook kleppen kapot, en ze krijgen in 1 cillinder geen beweging.. De garagist wist me ook te zeggen dat het misschien de ketting kon zijn..
Oke nu ben ik beginnen opzoek werk doen omdat ik al aan het geld ben aan het denken.
Nu lees ik hier dat ik niet de eerste ben en de laatste zeker en vast ook niet..
Ik ga alles laten maken, maar ik heb wat info nodig over alles.
Ik ga volkswagen niet aanvechten want het zal toch geen zin hebben.
Voorlopig ligt de motor deels uit elkaar en ga ik maandag eens langsgaan en horen hoe het allemaal juist zit.
Ik hoop dat het me gaan duizend euros gaat kosten !

Groetjes, en alvast bedankt voor diegene die me hulp bieden !!!!

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 19 dec 2015, 20:15
door Markvanliempt
Heb je geen garantie op de auto? Particulier gekocht?

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 09:27
door kaptino
Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 10:08
door ferry
kaptino schreef:Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.

Dat denk ik ook. Beter gelijk een ed30,35,r20 motor erin hangen.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 11:54
door Alex
Markvanliempt schreef:Heb je geen garantie op de auto? Particulier gekocht?
Ik heb deze particulier gekocht inderdaad, geen garantie dus

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 11:55
door Alex
ferry schreef:
kaptino schreef:Dit gaat je sowieso meer dan 1000,- kosten, ik denk dat je beter af bent met een andere motor.

Dat denk ik ook. Beter gelijk een ed30,35,r20 motor erin hangen.
Ik denk niet dat dat in Belgie zomaar gaat, ik heb al horen zeggen dat ik een niet originele motor niet door de keuring hier krijg...

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 12:43
door tommy
inderdaad bij ons lukt dat zo maar niet
keuring is :cry: :cry: in bel

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 15:53
door black gti
heb nu ook een ratel bij het starten en die is na een seconde of 5 weg
maar dat is bij een GTI 7 performance
heb wel 2 weken geleden de carter er onderuit gereden dus zonder olie maar wel meteen stopgezet
maarja wat wil je met een kunststof carter eronder die kunnen niet veel hebben
volgens de garage kan het niet veel kwaad maar zoals ik het hier lees is het niet zo best

dus van de week toch maar ff langs de dealer

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 15:59
door NL_MK5 GTI
Als ik al die ellende lees, wil ik echt geen mk6 aanschaffen.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 19:04
door Alex
Morgen zal ik meer weten van mijn garagist, ik hou jullie wel nog op de hoogte.. Hopelijk valt het wat mee !

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 20 dec 2015, 21:57
door nijsmaarten
Amai, ik twijfel nu ook al..
Ik zou woensdag mijn golf gti kunnen gaan halen, 2dehands particulier. Maar deze heeft al een motorswap gehad door kettingproblemen..

Ben benieuwd ivm jouw gti..

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 10:31
door bzb
NL_MK5 GTI schreef:Als ik al die ellende lees, wil ik echt geen mk6 aanschaffen.

gewoon letten op bouwmaand :) ik heb met een ton gereden nog nooit zo weinig kosten gehad. 30.000 km beurtjes en 1 bobine thats it :)

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 10:37
door Alex
Heb deze morgen de garage gebeld, het is door de ketting en de kettingspanner, nu de cillinder heeft schade opgelopen de kleppen hebben de cillinder geraakt, blablabla etc.. er moet een heleboel gerevisseerd worden.
Hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog al eens heeft gehad en dat het zal oplopen naar 3000 euro..
Ik zit op van de stress, wat een kostenplaatje al !
Eerst de wagen 13800 gekocht, nu nog eens 3000 euro kosten !
Wat een mens niet allemaal meemaakt

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 11:26
door Golf VI GTI Adidas
Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 13:49
door 73GTI
Golf VI GTI Adidas schreef:Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.
Mag het met 75K ;)

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 19:43
door John
Golf VI GTI Adidas schreef:Gewoon een 6 GTI van na september 2010 nemen. Nu 75k op de teller en nooit problemen gehad.
Die van mij is van februari 2010 nu met bijna 52k op de teller en (even afkloppen) nog nergens geen last van.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 21:29
door bzb
op zich ben je dan al bijna aan de beurt voor een reguliere ketting wissel dus gelijk de nieuwe spulletjes erin

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 21:30
door bzb
Alex schreef:Heb deze morgen de garage gebeld, het is door de ketting en de kettingspanner, nu de cillinder heeft schade opgelopen de kleppen hebben de cillinder geraakt, blablabla etc.. er moet een heleboel gerevisseerd worden.
Hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog al eens heeft gehad en dat het zal oplopen naar 3000 euro..
Ik zit op van de stress, wat een kostenplaatje al !
Eerst de wagen 13800 gekocht, nu nog eens 3000 euro kosten !
Wat een mens niet allemaal meemaakt
toch een beetje het risico van de eerste 6 gti's, maar voor een 2009 geld ook dat deze ketting al vervangen had moeten zijn volgens het onderhoudsschema, eigenlijk alles wat nu rondrijd zou safe moeten zitten als het onderhoud maar gevolgd wordt

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 21 dec 2015, 22:18
door Markvanliempt
Ik heb mijn ketting bij 90.000km preventief vervangen. Hoop er vanaf te zijn.

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 22 dec 2015, 11:13
door yal
bzb schreef:op zich ben je dan al bijna aan de beurt voor een reguliere ketting wissel dus gelijk de nieuwe spulletjes erin
Ketting zou toch juist vervanging overbodig moeten maken , vandaar dat VW v/d riem af wilde :?:

Wat is de voor geschreven termijn dan om de ketting te wisselen?

grt yal

Re: GTI 6 kettingschade

Geplaatst: 22 dec 2015, 21:06
door ExXx
Ik heb hetzelfde gehad, ook 2009 model. Geloof rond de 3k schade.