Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 mei 2016, 15:40
Type auto: Golf MK7R

Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door Caveman »

Na een kleine maand en een 1.500 km te hebben gereden moet ik zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben door VW's laatste Golf.

Ook al zijn er een paar storende elementen:

- Je kan de sleutel niet uit het contact halen als de auto niet in 'P' staat (DSG). Ook als je het contact hebt stilgelegd en daarna pas de pook in 'P' zet.

- De ruitenwisser 'reset' zichzelf bij het uitschakelen van het contact. Dus als je hem op automatisch zet en je legt de auto stil, heb ik de indruk dat hij even uit en terug aan gezet moet worden voor hij terug in werking treedt. Dus zogezegd 'vergeet' dat hij op automatisch staat.

- Front assist grijpt bruusk in tijdens cruise control. Dit is mijn eerste auto met cruise controle. Lekker makkelijk en gebruiksvriendelijk om in te stellen. Regelt netjes de afstand en snelheid met de voorligger, tot er iemand op de snelweg even voor je invoegt. Dan lijkt het net of hij op de rem gaat. De eerste keer was schrikken en al bij al reed er niemand achter me.

- De deuren en koffer opendoen bij regen of wassen. Als de auto nat is en je wilt de deuren of het koffer opendoen, druppelt er altijd wel water op het interieur. Niet zo een grote ramp. Maar zelfs mijn Golf 1 had hier geen last van, dus vind ik een irritant puntje.

Maar dan:

- Ik heb al wat meerder wagens gehad die in de 2.0 turbo categorie vallen en alhoewel dit geen rasechte sportwagen is, zijn de prestaties toch wel geslaagd. Koppel komt snel opzetten en met de DSG gaat hij goed van zijn plek als het nodig is.
En als de 4motion even bijspringt, merk je daar niks van.

- Het interieur is degelijk en praktisch. De houder voor de zonnebril is gewoon fantastisch, het voorste opbergvakje met klep kan je kleine spullen in kwijt en het opbergvakje onder de armleuning is makkelijk voor de iets grotere spullen. Enig nadeel is dat het tellerpartij en middenconsole mooi blinken en je er dus alles op ziet. En in sommige gevallen weerkaatst de zon erop en dat is minder prettig.
De standard stoelen zijn comfortabel en geven toch een geode ondersteuning tijden het betere bochtenwerk.

- Het infotainement is in mijn ogen zeker voldoende. Ik heb alleen de composition media maar de kwaliteit is zeker goed te noemen. Makkelijk aanraakscherm, zuiver geluid. Alleen mis ik een USB'tje en dat had er wel in mgen zitten voor die prijs.

- Kortom, ik vind de 'R' een erg veelzijdige auto. Als het moet kan je zelfs 600 km uit een bak halen. Wat ik met geen 1 van mijn Impreza's hebben kunnen doen. De achterbank zit in een mum van tijd mooi gelijk met de koffer en je hebt een zee van ruimte.
Ik kan er ook rustig mee cruisen en mij zelfs in veel gevallen aan de maximum snelheid houden. Ik rij rustiger door het verkeer dan met mijn vriendin haar 1000cc corsa. Omdat als het moet, ik gewoon op het gas kan gaan zonder dat ik eerst 400 meter verder moet kijken naar een tegenligger.

Tot nu toe toch de beste/leukste auto die ik heb gehad.

Zo zit je de ene dag op een Trackday:

Afbeelding

En zo kan je de andere dag even naar de Gamma om wat bij te gaan halen:

Afbeelding

Ik ben echt eens benieuwd naar het resultaat als hij eens een anabolenkuurtje krijgt :D
Greetz Danny...

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door MkVI Nmgn »

De nadelen die jij ziet met de R heb ik zelf geen last van.
Heb namelijk altijd mijn sleutel ik mijn zak zitten en heb wel een USB heb zelfs een WiFi spot maar deze gebruik ik eigenlijk nooit het is wel makkelijk met Google maps.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door ferry »

Je ruitenwisser heeft inderdaad tijd nodig. Als jij hem op automatisch laat staan. En je gaat daarna weer met je auto weg zal je eerst boven de 20 km per uur moeten komen. Of het was zelf 25 of 30. En dan gaat de wisser wel automatisch verder. Ik ervaar dat zelf ook namelijk.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door MK5benGTI »

Mooi review Danny! Kan zo op autoweek.
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 mei 2016, 15:40
Type auto: Golf MK7R

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door Caveman »

ferry schreef:Je ruitenwisser heeft inderdaad tijd nodig. Als jij hem op automatisch laat staan. En je gaat daarna weer met je auto weg zal je eerst boven de 20 km per uur moeten komen. Of het was zelf 25 of 30. En dan gaat de wisser wel automatisch verder. Ik ervaar dat zelf ook namelijk.
Inderdaad, was ik zelf nog niet achter.
Maar omdat ik tijdens het wegrijden uit de wijk niet sneller rij dan 20, leek het ook dat hij altijd even opnieuw moest worden geholpen.
Greetz Danny...

Afbeelding
Basil4M
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2015, 18:45
Type auto: mk6 GTI

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door Basil4M »

Wat bedoel je ingrijpen van de 4motion? De nieuwere generatie 4motion (vanaf de golf5) is toch permanent aangedreven op voor- en achterwielen, al dan niet in verschillende percentages.
Bij mijn golf 4 4motion moest je eerst wielspin hebben vooraan om de achterwielen mee te laten aandrijven. Dat was vooral te voelen bij regen en sneeuw.
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 mei 2016, 15:40
Type auto: Golf MK7R

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door Caveman »

De 6R weet ik niet, maar de 7R werkt ook alleen als je wielspin creeërt.

Dan wordt er een extra koppeling ingeschakeld die ervoor zorgt dat je achterwielen (onder bepaalde verhouding) mee gaan draaien.
Vooral bij het uitkomen van de J. Ickx merk ik niet erg veel van het ingrijpen bij het op het gas gaan van het rechte stuk, terwijl daar toch even de tractie controle even flikkert :)

In de regen heb ik nog niet veel doorgereden, maar ik ben wel eens benieuwd in de sneeuw...
Greetz Danny...

Afbeelding
bnr204
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2016, 23:36
Type auto: GolfMK7

Re: Bevalt de Golf 7R na 1.500km

Bericht door bnr204 »

Leuk verhaal Danny, dank je voor je ervaringen te delen met ons.

Je leest wel eens dat de R in vergelijking met andere hot hatches wat artificieel aanvoelt, heel efficiënt maar dat dit het ook ergens net minder leuk maakt.
Hoe ervaar jij dit?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten