Upgrade onderdelen r motor

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Mike R20
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:01
Type auto: Audi a3 335 pk

Upgrade onderdelen r motor

Bericht door Mike R20 »

Hallo,ik zal mij even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier,ben mike 32 kom uit zaanstad,rij momenteel met een audi a3 2.0 tfsi quattro uit 2005 met k04 upgrade naar 335 pk 442 nm (jd)
Nu ben ik van plan een golf r of liever een scirocco r te gaan kopen maar ik heb eerst. Al een frisse cdl motor met 40000 km op de kop getikt die ik alvast om wil bouwen voordat ik de auto koop,nu heb ik wat vragen,waar ik niet echt de antwoorden op kan vinden,ik denk dat jullie mij daar wel mee kunnen helpen!ik wil ongeveer naar 450 pk toegaan met het r blok,nu ben ik van plan een garret gt 3076r turbo erop te gaan zetten,alleen nu is nog mij vraag zijn de 079 906 036D rs4 injectoren de gene die ik hiervoor nodig heb?en passen die zo in de kop of moet dat aangepast worden?gaat het standaard inlaatspruitstuk dit vermogen kunnen leveren of moet ik een andere gaan zoeken?ben nog opzoek naar onderdelen dus mocht iemand iets hebben liggen,zoals loba hpfp of upgrade intercooler of injectoren of andere spullen die ik nodig ga hebben houd ik mij aanbevolen want dan hoef ik niet alles nieuw te kopen!ik hoor het wel
A3 2.0 axx 335 pk 442nm
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Upgrade onderdelen r motor

Bericht door NielsED30 »

Tegenwoordig zijn er zoveel meer mooiere turbo's om dat vermogen te halen, wat ik persoonlijk ruk vind van een GT30 is dat de opspoeltijd zo lang duurt, dat je bij 5500 toeren pas een beetje vermogen krijgt. Dat maakt het heel explosief en is dus een aanslag op je motor en je koppeling etc.

Je zou eens kunnen kijken naar de BorgWarner EFR 6758. Daarmee word tot 470PK gescoord, met een hele mooie vermogens en koppelkromme. Voor info hierover zou je eens JD een berichtje kunnen sturen, aangezien Mark zelf ook met een EFR rijd op zijn Audi A3. Met een EFR moet er wel het e.e.a. aangepast worden zoals je inlaat en alle olie en kvs-leidingen. De turbo past wel zo op het blok, en de uitlaat past er ook op, de rest moet custom gemaakt worden.

Neem je genoegen met ~420PK zou je kunnen kijken naar een TTE420 of eenzelfde turbo van Loba, dat is een geupgrade K04 waardoor alle aansluitingen hetzelfde blijven, en het dus plug en play is.

RS4 injectoren zijn volgens mij niet de meest ideale i.v.m. spuitbeeld van deze verstuiver, maar ook hierover kan JD je meer vertellen, er is tegenwoordig meer te koop.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Mike R20
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:01
Type auto: Audi a3 335 pk

Re: Upgrade onderdelen r motor

Bericht door Mike R20 »

Bedankt voor je reactie,okeej dan ga ik daar even op zoeken,is er eventueel een redelijk complete turbokit te krijgen die ook nog enigzins betaalbaar is en die dus stukken beter is als die gt30?ik wil echt wel voor de 450 pk gaan want denk dat als ik voor 420 ga ik daarna toch weer verder wil gaan!ik heb jd al een mailtje gestuurd vorige week maar ik krijg geen reactie dus denk dat ze het erg druk hebben en wil ze er over de telefoon niet mee lastig vallen met zo'n heel verhaal!
A3 2.0 axx 335 pk 442nm
Mike R20
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2017, 16:01
Type auto: Audi a3 335 pk

Re: Upgrade onderdelen r motor

Bericht door Mike R20 »

Ik kan trouwens zelf ook rvs en aluminium lassen en heb hier ook de apparatuur voor dus die inlaatbuizen e.d. Moeten geen probleem zijn!
A3 2.0 axx 335 pk 442nm
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: Upgrade onderdelen r motor

Bericht door ron1966 »

Heb je mail gestuurd!

zie project wat ik gemaakt heb.

https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.s ... =bookmarks
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten