Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Ik ben al een tijdje aan het speuren maar ik kan eigenlijk niet veel vinden over schroefsets onder de mk-6r..wel wat er op kan maar nu net niet de ervaring met de div merken.. .waar rijden jullie mee?... Bevalt het... Ik wil niet ver omlaag... Maar wel betere handling dus ik dacht aan Kw variant -2...iemand ervaring..?

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Henniej »

Kw V3 met dcc!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Zat de dcc er al op of heb je de aftermarket gekocht?

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Henniej »

Heb de kw v3 later gekocht. De dcc zat er al op.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Mijn r is zonder dcc... Dus dat is niet echt een optie...

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Henniej »

Kw v2 beste.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

Waarom KW V2 ?
Alles hangt af wat je met je wagen wil doen. Enkel openbaar of ook soms is een trackday.
Ikzelf had op mijn vorige wagen de KW V2. Zeer tevreden van. Maar nooit iets aan de uitgaande demping gedaan dus zelfde effect als de KW V1.
Nu heb ik de KW V1 onder mijn R en rijdt best prima. Op circuit zal de KW V3 uiteraard het best presteren.
KW V1 enkel in hoogte regelbaar.
KW V2 hoogte en uitgaande demping regelbaar.
KW V3 hoogte in en uitgaande demping regelbaar.
Maw wat wil je of ga met je auto doen? ;)


Grtjs Demon
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Mooie info ..ik was van plan om gewoon lekker sportief bochten te pakken die openbaar zijn.. Eigenlijk niet voor op de track....
Nu had ik op mijn corrado vr6 koni geel dus net als de kw v2 super over te spreken. En inderdaad 1x setting veranderd..
Dus nu heb je v1 en het verschil is minimaal?
Ben toch wel geneigd om naar v2 te gaan..
Maar zoals gezegt alle ervaringen zijn welkom...

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

V1 icm met 4 motion voor openbaar gebruik is ruim voldoende. Ik zelf met mijn (voorlopige) 380 Pk ondervind geen enkel probleem in de bochten. ;)
Gaat gewoon heerlijk.Versta me niet verkeerd..de V2 was ook heel goed. Nu wat ik wil duidelijk maken is toen ik met de nieuwe R naar mijn lokale
tuner ging en vroeg voor een schroefset, was ik er nog niet aan uit of ik de V1 of de V2 opnieuw wou. Die gast was zo eerlijk om te zeggen… was je
tevreden met de V2 ? Waarop ik antwoordde…ja. toen zei die..de V1 rijdt net hetzelfde. Ik …heu???? Mja we hebben niets aan de uitgaande demping gedaan. Gewoon standaard fabrieksinstelling verlaagd en klaar. Dus 400 euries uitgespaard en hetzelfde gevoel.





Grtjs Demon
VWgolf6R
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2017, 18:58
Type auto: Golf 6R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door VWgolf6R »

Deze volg ik ook even. Ik ben namelijk ook zoekende naar een schroefset voor mijn golf 6R.
Ik neig naar een monotubeset van HenR of een KW1 set.

Ik heb mij laten vertellen dat je met de HenR set iets meer comfort houd in de auto, kan iemand dat bevestigen? Of zit er geen verschil tussen deze twee sets qua stugheid? Heeft iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

@ demon... Dan is jou set-up net als de mijne... Klinkt wel als dat de V1 een optie wordt... Het is dus duidelijk beter dan standaard.Dan houd ik weer een beetje eurie over voor wat powerflex rubbers...
En is je auto veel verlaagd met de V1 set? Ik rij namelijk met ttrs schijven dus heb ik er een spacer tussen zitten van 8mm... Maakt de et-42 met de originele velgen... Als ik het goed heb.

@ golf6r.. Ik dacht dat de h&r set van bilstein waren... En dus harder... Maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen... Ik heb het ook maar gelezen...

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Tino »

B14 van Bilstein is net weer als beste getest en hou je nog wel wat comfort over was de comfortabelere van alle sets.
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

@denman
Vooraan heb ik 10 mm spacers achter 15 mm. Heb mijn voorste modderkuipen wel laten aanpassen na de verlaging.
Vw heeft zo een kut systeem met die bulten en moeren die uitsteken aan de binnenkant.Nu loopt ie niets aan. ;)
Hoe laag de wagen hangt moet je zelf even naar mijn topic gaan.





Grtjs Demon
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door ChielED35 »

Maar heren met de 6R..vergeet niet dat onze Vlaamse vriend Demon een 7,5R rijdt, jullie een 6R. Die wielkasten zijn gewoon anders. @Denman: ik geloof dat je met OEM Talladegas en 8mm spacer op et43 komt. Als je te laag gaat met de KW schroefset kun je lastig uitkomen met je wielkasten. Ik weet niet of jullie van die vleugeltjes op de wielkast hebben, maar dan kun je niet zonder meer rollen. Je zou ook kunnen overwegen om de H&R verlagingsveren te nemen. Dan zakt ie 2 cm en ben je voor €200 klaar met de veren en kom je ook niet in de knel met rollen van je kasten.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Chiel ik had dat al een beetje door dat demon een 7 had maar niet dat hij een 7.5 heeft... Maar goed mijn tallegadas zijn geloof ik et 50 en ja ik heb van die vleugeltjes op de spatborden.. Maar ik wil niet veel lager dan nu maar wel de handeling ..even stugger... En ik Denk dat 20 mm al veel is.. Ik heb gemeten laatst is max 25/35 ruimte bij mij...
Ik heb begrepen dat jij h&r veren gaat monteren... Ik wacht de plaatjes even af.. maar toch interesant om de ervaringen te horen en voorkeuren te peilen..


Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Tino waar kan ik die test vinden?

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door ChielED35 »

denman schreef:Chiel ik had dat al een beetje door dat demon een 7 had maar niet dat hij een 7.5 heeft... Maar goed mijn tallegadas zijn geloof ik et 50 en ja ik heb van die vleugeltjes op de spatborden.. Maar ik wil niet veel lager dan nu maar wel de handeling ..even stugger... En ik Denk dat 20 mm al veel is.. Ik heb gemeten laatst is max 25/35 ruimte bij mij...
Ik heb begrepen dat jij h&r veren gaat monteren... Ik wacht de plaatjes even af.. Afbeelding maar toch interesant om de ervaringen te horen en voorkeuren te peilen..


Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
Ervaringen horen vind ik ook altijd heel belangrijk, maar zorg altijd dat je appels met appels vergelijkt. Mijne gaat zaterdag 20mm zakken en heb ook van die vleugeltjes. Mijn OZ velgen zijn 8,5J et45, gaat allemaal precies goed volgens mij. Plaatjes post ik van het weekend wel als alles compleet is. En daarbij, een setje veren of schroefset is zo besteld voor je natuurlijk. Dus zou er geen haast mee hebben.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

Mijne heren. Het gaat er toch om hoe een KW V1 rijdt ? Toch niet een 6R of een 7R. Zoals denman al aangaf..wil ie niet al te laag gaan.
Modder kuipen vallen altijd aan te passen in geval van aanloop eventueel met lichtjes uitrollen van kasten wat ik liet doen in Nederland.
Ik zie hier het probleem niet? Wat betreft schroefset of enkel veren denman raad ik je aan voor een schroefset..veren en dempers zijn afgesteld op elkaar
wat maakt dat u baanligging vele malen stabieler en veiliger is bij hogere snelheden. Enkel veren raad ik absoluut af. Just my 2 cents en ervaringen.
denman als je meer info wil waar ik het liet doen stuur je me een pm en geef ik je die info wel. ;) Voordeel van die aanpassing is dat je zonder
moeite lager (moet niet) kan gaan zonder aanloop. We rijden hier wel met vrij snelle wagens dus 200 euro's uitgeven enkel voor het oog? Ik wil me ten allen tijden
veilig voelen als ik met hogere snelheden de bochten inga vandaar dat ik resoluut opteer voor een schroefset. Een van mijn slechtste ervaringen beleeft
met mijn scirocco indertijd tijdens een rondrit in Duitsland met de mannen van rijderscentraal (ander forum) bij hogere snelheden en enkel met veren.
Nooit meer!!!

@Chiel

Die vleugeltjes in de wielkasten kan je idd niet uitrollen. Vandaar dat ze die eruit slijpen netjes dicht werken en daarna lichtjes uitrollen wat ze bij mij dus deden. Geen geklooi meer met aanlopen van wielen.Gaat hier uiteindelijk maar over het verwijderen van overbodig plastiek.

Grtjs Demon
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Henniej »

Toch maar V1 Kw schroef set. ;)
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door ChielED35 »

Die vleugeltjes zijn nu juist een uniek kenmerk van 6R, geen overbodig plastiek. Indien fabrieksaf op 19" geleverd horen deze erop. Dus eraf halen en dichtslijpen verpest je een uniek punt van de 6R. Dus effe rollen moet je niet willen, moet je gewoon niet doen. Je gaat tenslotte ook de unieke centeruitlaten niet weghalen omdat je een andere bumper wilt. Unieke kenmerken moet je koesteren.

Verder geloof ik je meteen betreft je voorkeur voor een schroefset.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

@Chiel

We hebben het toch over die bulten waar die moeren op zitten in de modderkuip toch ?
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door ChielED35 »

Demon schreef: 14 aug 2017, 19:04 @Chiel

We hebben het toch over die bulten waar die moeren op zitten in de modderkuip toch ?
Haha neen ;) . Een 6R heeft, indien geleverd op 19", koplampen met zwarte inleg en "vleugeltjes" voor en achter aan de buitenkant van de wielkast. Dit is bedoelt om rondvliegende stenen te voorkomen. Die zitten van binnenuit gemonteerd en lopen door naar buiten en daarom kun je niet zomaar rollen. Als het puur binnenin de modderkuip was kan het gerust weg, maar dit zit ook aan de buitenkant. Vandaar dat je dat moet koesteren vind ik :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Henniej »

ChielED35 schreef: 14 aug 2017, 21:29
Demon schreef: 14 aug 2017, 19:04 @Chiel

We hebben het toch over die bulten waar die moeren op zitten in de modderkuip toch ?
Haha neen ;) . Een 6R heeft, indien geleverd op 19", koplampen met zwarte inleg en "vleugeltjes" voor en achter aan de buitenkant van de wielkast. Dit is bedoelt om rondvliegende stenen te voorkomen. Die zitten van binnenuit gemonteerd en lopen door naar buiten en daarom kun je niet zomaar rollen. Als het puur binnenin de modderkuip was kan het gerust weg, maar dit zit ook aan de buitenkant. Vandaar dat je dat moet koesteren vind ik :mrgreen:


10+.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door Demon »

Aah misverstand. Bij deze opgelost. ;) Dank u voor de verklaring. Nu kan ik volgen.


grtjs Demon
Gebruikersavatar
denman
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:44
Type auto: golf mk6-R

Re: Ervaring gevraagd met schroef sets.

Bericht door denman »

Okay dus nu iedereen het weer eens is Denk ik toch dat ik sterk overweeg om naar KW v2 te gaan...

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 16 gasten