Brandstofproblemen

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Mikes3
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:24
Type auto: Audi s3 8p 540 pk

Brandstofproblemen

Bericht door Mikes3 »

Hallo,ik was eerst al op dit forum als mike r20 maar het is uiteindelijk nu een s3 geworden.
De auto is 2 weken geleden afgesteld bij je op de testbank is uiteindelijk 517 pk en 613 nm geworden hij deed het erg goed.
Nu had ik een barr tek lpfp in de tank zitten en die haalde eigenlijk net niet de druk die hij moest halen,dus eenmaal thuis de bar tek pomp vervangen voor een rs3 lpfp en terug naar jd.
Die hebben de rs3 pomp met software afgesteld omdat deze teveel druk leverde.
Alleen toen hield de auto in omdat hij met het warme weer de inlaat vacuum trok.
Dat nu ook aangepast maar nogsteeds miste ik een hoop vermogen.
Na met de computer eraan gereden te hebben blijkt dat de brandstofdruk instort bij volgas,de lage druk pomp levert vaak maar 2,5/2,8 bar ineens.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen aangezien jd met vakantie is!
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
Mikes3
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:24
Type auto: Audi s3 8p 540 pk

Re: Brandstofproblemen

Bericht door Mikes3 »

Ik heb de controle module bovenop de pomp al vervangen omdat ik hoorde dat die wel eens stuk gaat maar dat maakt niks uit
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
hondema1980
Berichten: 135
Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
Type auto: Audi S3 Sportback 8P

Re: Brandstofproblemen

Bericht door hondema1980 »

Zelfde probleem.
Probeer eens een stukje zonder tankdop te rijden. Bij mij is dan het probleem weg.
Bij mij trekt die ook vacuum in de tank waardoor mn LPFP niet genoeg meer kan leveren.
BerryV
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2019, 19:01
Type auto: Golf 7 R

Re: Brandstofproblemen

Bericht door BerryV »

Ik had ook een dingetje met mijn brandstofleiding. Bij minimaal 75% indrukken gaspedaal ging mijn auto van het gas. Hij hield dan vrij heftig in.

Ik bij de plaatselijk vw dealer langs en die kon er verder niets mee. De auto heeft er 3 dagen gestaan. Auto gechipt en dan konden ze geen waardes vergelijken. Ik vervolgens naar JD Engineering en die had binnen 10 minuten het probleem gevonden. Je gelooft het niet, maar van de benzineslang die in de motorruimte naar de benzinepomp loopt, laat het rubber aan de binnenzijde los. Hierdoor komt dat rubber voor de pomp te zitten en die zorgt er uiteindelijk voor dat de gasklep dicht slaat wat dan weer het abrupt inhouden van de motor tot gevolg heeft. Slang vervangen en wat schoon spuiten en de motor geeft geen storing meer. Mark heeft hem echt ff enkele keren flink ingetrapt om de storing weer op te wekken, maar het komt niet terug. Het opvallende is dat Ik al de 4e auto was in 2 weken met het zelfde euvel. Allen met de zelfde motor en allemaal met shell v-power in de tank. Ik had relatief kleine stukjes rubber in de leiding zitten, maar JD had ook al klanten gehad die hele slierten rubber in de benzineleiding hadden zitten. Ik vervolgens langs de dealer met de vraag hoe het kan dat een benzineslang van binnen vergaat? Het vermoeden bestaat dat de samenstelling van de v-power benzine is veranderd waardoor de rubber slangen van binnen kapot gaan. Dit ga je pas merken als je auto gaat inhouden. Vooral niet doorrijden, want als het in de verstuivers terecht komt, gaat het fors geld kosten om alles te reinigen of te herstellen. De dealer gaat contact opnemen met Pon. We zullen afwachten wat de reactie zal worden.......
GuidoR20
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2021, 15:00
Type auto: VW Golf 6 R

Re: Brandstofproblemen

Bericht door GuidoR20 »

Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van een brandstofslang die oplost door V power.... Heb twee weken geleden de brandstofpomp laten vervangen en aan laten passen voor de stage 1....reed een week goed... En nu weer gezeik...

Eerst enkel bij een kwart tank.... Nu na vervanging valt de auto ineens uit als ik mijn parkeervak uit rijd.... Start dan pas de volgende dag weer.... En rijd dan weer redelijk normaal..
Maar als ik het gas intrap weer volop inhouden en op hoge toeren schommelend inhouden tussen de 5 en 6000 toeren...maar nu ook bij volle tank of 3 kwart tank... Niet alleen bij een kwart tank als voor de reparatie met aanpassing... Dus ben bang dat mijn benzineslang ook rubber loslaat... Staat nu weer bij AVS om na te kijken...
BerryV
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2019, 19:01
Type auto: Golf 7 R

Re: Brandstofproblemen

Bericht door BerryV »

GuidoR20 schreef: 14 jun 2021, 20:51 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van een brandstofslang die oplost door V power.... Heb twee weken geleden de brandstofpomp laten vervangen en aan laten passen voor de stage 1....reed een week goed... En nu weer gezeik...

Eerst enkel bij een kwart tank.... Nu na vervanging valt de auto ineens uit als ik mijn parkeervak uit rijd.... Start dan pas de volgende dag weer.... En rijd dan weer redelijk normaal..
Maar als ik het gas intrap weer volop inhouden en op hoge toeren schommelend inhouden tussen de 5 en 6000 toeren...maar nu ook bij volle tank of 3 kwart tank... Niet alleen bij een kwart tank als voor de reparatie met aanpassing... Dus ben bang dat mijn benzineslang ook rubber loslaat... Staat nu weer bij AVS om na te kijken...
Ik hoop voor je dat het iets anders is. Bij mij is uiteindelijk alles vervangen vanaf het punt waar de benzineleiding de motorruimte in komt tot het motorblok. Incl. de verstuivers en benzinepomp etc. Reinigen was te laat. Het is redelijk makkelijk vast te stellen. De rubber slierten zitten dan in je benzineleiding, dus als je die losmaakt en de benzine in een emmer opvangt, dan zie je rubber drijven. Meteen schoon laten maken want anders wordt de schade steeds groter.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Brandstofproblemen

Bericht door StarSqream »

GuidoR20 schreef: 14 jun 2021, 20:51 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van een brandstofslang die oplost door V power.... Heb twee weken geleden de brandstofpomp laten vervangen en aan laten passen voor de stage 1....reed een week goed... En nu weer gezeik...

Eerst enkel bij een kwart tank.... Nu na vervanging valt de auto ineens uit als ik mijn parkeervak uit rijd.... Start dan pas de volgende dag weer.... En rijd dan weer redelijk normaal..
Maar als ik het gas intrap weer volop inhouden en op hoge toeren schommelend inhouden tussen de 5 en 6000 toeren...maar nu ook bij volle tank of 3 kwart tank... Niet alleen bij een kwart tank als voor de reparatie met aanpassing... Dus ben bang dat mijn benzineslang ook rubber loslaat... Staat nu weer bij AVS om na te kijken...
Door V-power? Is dit bewezen of hear-say. Rij al jaren met V-power zonder issues.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Brandstofproblemen

Bericht door Vissa »

Ik zie er nu weer 1 verschijnen, een 2017 Clubsport met opgegeten leidingen en geplugde injectoren hierdoor.

Bijzonder. Moet toch iets in de benzine zijn wat dit veroorzaakt. Ethanol? Of een bepaald additief?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten