Pagina 1 van 2

Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 07:43
door WillsR
Mijn downpipe is in de maak en voor mijn stage 2 wil ik naar JD gaan.

Maar heeft iemand hier ervaring met het stage 2 chippen van zijn R bij vagtechniek?

JD is voor mij 2 uur rijden en vagtechniek 1,5 uur.
Daarnaast is Vagtechniek €220,- goedkoper en als je tegelijk een dsg upgrade doet (weet niet of dat nodig is) is het ook €150,- goedkoper. Scheelt dus een air intake.
Dus heeft iemand met een R ervaring met Vagtechniek?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 08:20
door ChielED35
Nou weet ik dat Remco (Vissa) bij vagtechniek geweest is en afgelopen week de software eraf heeft gehaald, was dus niet goed. Iets met piekvermogen en terugregelen van de ECU met als gevolg inhouden tijdens het versnellen. Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die daar wel naar tevredenheid geweest zijn.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 08:50
door WillsR
ChielED35 schreef:Nou weet ik dat Remco (Vissa) bij vagtechniek geweest is en afgelopen week de software eraf heeft gehaald, was dus niet goed. Iets met piekvermogen en terugregelen van de ECU met als gevolg inhouden tijdens het versnellen. Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die daar wel naar tevredenheid geweest zijn.
Dat had ik gelezen van Remco.
Je hoort zeker goed en slechte verhalen over tuners en waar gewerkt wordt, worden eenmaal fouten gemaakt.
Alleen zie ik bij Vagtecniek veel goede verhalen met een stage 1, maar weing ervaringen met een stage 2 en geen ervaringen met een R.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 09:54
door ChielED35
Klopt ook, overal maakt men wel eens fouten.
Clubsport van Remco is hetzelfde als een R, dus ervaring hebben ze er mee. Bel gewoon een paar bekende tuners en overleg met ze, kies voor degene waar jij het beste gevoel bij hebt. Een paar honderd euro meer of minder moet niet een argument zijn in dit verhaal vind ik.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 10:11
door kurtje
Heb wel een vriend die zijn Cupra heeft laten mappen naar stage 2 bij VAGtechniek.

Hij is er zeer tevreden over! Qua performance gaat hij echt wel goed.
Heeft wel zijn diverter valve moeten vervangen omdat hij lek was na de tuning.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 10:45
door BASK04
Je moet niet naar dat prijsverschil kijken wat totaal een intake is.
Goede en slechte verhalen over vagtechniek,
Alleen maar goede verhalen over JD Engineering.
Gewoon dat half uurtje verder rijden.
Dan weet je 150% dat het goed is en dat geeft,
een onbetaalbaar goed gevoel.

Neem aan dat je voor je auto het beste wilt
dan is JD the way to go

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 11:01
door Bluepower
Ook bij JD gaan dingen niet altijd even goed...
Het is en blijft mensen-werk waarbij de grenzen van techniek en mechanica worden opgezocht...
Elke tuner zal een keer een probleem tegenkomen of een minder gewenst resultaat boeken..
Zowel Vagtechniek als JD zijn prima tuners die een leuk vermogen uit je auto kunnen halen.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 11:34
door Henniej
Als je het kritisch bekijkt zijn dit geen auto´s waar je fouten kunt maken! Als tuner zijnde. Je speelt met de ECU niet met een koplamp die je verkeerd afstelt in hoogte of laagte.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 12:22
door WillsR
Ik wil zeker geen risico nemen met mijn R.
Eerste instantie wilde ik gewoon naar JD gaan maar toevallig heeft een maat van mij zijn R laten chippen bij JD en deze hield in na het chippen. Hij kon gewoon terug maar had geen zin zo voor te rijden.
Dus daarom ben ik even naar ervaringen aan het zoeken met VAGtechniek. Je leest wel veel goede verhalen bij de Skoda- en Seatforum. Maar weinig over de VW.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 14:01
door kurtje
Je kan ook altijd DVX overwegen :D Weet niet van waar je komt, maar daar was ik altijd heel tevreden over...

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 14:30
door JeroenGTIed35
WillsR schreef:Ik wil zeker geen risico nemen met mijn R.
Eerste instantie wilde ik gewoon naar JD gaan maar toevallig heeft een maat van mij zijn R laten chippen bij JD en deze hield in na het chippen. Hij kon gewoon terug maar had geen zin zo voor te rijden.
Dus daarom ben ik even naar ervaringen aan het zoeken met VAGtechniek. Je leest wel veel goede verhalen bij de Skoda- en Seatforum. Maar weinig over de VW.
Als je echt geen risico wil nemen met je R dan moet je hem standaard laten.

Bij welke tuner dan ook is er een risico dat het fout kan gaan. Dit kan ook op een later stadium zijn.

Ik heb inmiddels twee wagens bij JD laten doen bij alle twee de auto’s motorische geen enkel probleem gehad.

Als je ervoor kiest om toch te tunen zou ik een half uurtje verder rijden. Op de terug weg heb je ook een half uurtje meer plezier.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 14:45
door WillsR
kurtje schreef:Je kan ook altijd DVX overwegen :D Weet niet van waar je komt, maar daar was ik altijd heel tevreden over...
Ja maak het nog moeilijker Afbeelding.
DVX is 1,45 uur rijden en hetzelfde prijs als JD. Dan wordt het denk ik gewoon JD.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 17:02
door WillsR
JeroenGTIed35 schreef:
WillsR schreef:Ik wil zeker geen risico nemen met mijn R.
Eerste instantie wilde ik gewoon naar JD gaan maar toevallig heeft een maat van mij zijn R laten chippen bij JD en deze hield in na het chippen. Hij kon gewoon terug maar had geen zin zo voor te rijden.
Dus daarom ben ik even naar ervaringen aan het zoeken met VAGtechniek. Je leest wel veel goede verhalen bij de Skoda- en Seatforum. Maar weinig over de VW.
Als je echt geen risico wil nemen met je R dan moet je hem standaard laten.

Bij welke tuner dan ook is er een risico dat het fout kan gaan. Dit kan ook op een later stadium zijn.

Ik heb inmiddels twee wagens bij JD laten doen bij alle twee de auto’s motorische geen enkel probleem gehad.

Als je ervoor kiest om toch te tunen zou ik een half uurtje verder rijden. Op de terug weg heb je ook een half uurtje meer plezier.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat was ook mijn eerste gevoel ook om naar JD te gaan en precies wat jij zegt, op de terug weg een half uur extra genieten.
En terug naar standaard kan eventueel altijd nog.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 17:42
door Vissa
Bij elke tuner kan er wat fout gaan, maar dan is het de vraag lag dat aan de tuner of gewoon aan de auto?

Onderdelen die stuk gaan kan namelijk altijd, want je gaat over de grens heen van waarvoor de onderdelen immers gemaakt zijn.

Mijn auto liep niet lekker na tuning van VAGT, maar datzelfde probleem had ik met mijn vorige auto toen hij van BR Nederland vandaan kwam.

Al wat auto's terug, maar mijn Polo GTI 1.4TSI, getuned door JD, liep prima maar ging van alles aan kapot. Maar dat lag dan weer geheel aan dat enorm slechte blok.

Het is heel makkelijk om een tuner aan te wijzen als je problemen hebt, maar problemen met onderdelen kun je verwachten. Dat is het risico van het tunen! :)

Als de CS weg is en er iets nieuws voor terug is gekomen zegt mijn gevoel dat ik weer naar JD ga. :)

Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 18:41
door ChielED35
Mijn laatste 3 autos zijn allemaal een of meerdere keren bij JD op de bank geweest. Gevoelsmatig zeg ik dat het genoeg is geweest.

Mn Edition35 scheen de koppeling van gaar te zijn door het hoge koppel. Mn 6R draaide uitstekend, maar die was ook erg veilig afgesteld en niet tot de max getuned. Mn Cupra draaide erg goed, maar ergens had ik het gevoel dat het wel teveel was voor de auto.

Nu met de 7R zeg ik (voorlopig) dat het goed is zo

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 20:06
door Demon
Afbeelding
Afbeelding

Wat is dit ? :shock:

Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 20:30
door JeroenGTIed35
Demon schreef:Afbeelding
Afbeelding

Wat is dit ? Afbeelding
Apart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 20:58
door WillsR
Vissa schreef:Bij elke tuner kan er wat fout gaan, maar dan is het de vraag lag dat aan de tuner of gewoon aan de auto?

Onderdelen die stuk gaan kan namelijk altijd, want je gaat over de grens heen van waarvoor de onderdelen immers gemaakt zijn.

Mijn auto liep niet lekker na tuning van VAGT, maar datzelfde probleem had ik met mijn vorige auto toen hij van BR Nederland vandaan kwam.

Al wat auto's terug, maar mijn Polo GTI 1.4TSI, getuned door JD, liep prima maar ging van alles aan kapot. Maar dat lag dan weer geheel aan dat enorm slechte blok.

Het is heel makkelijk om een tuner aan te wijzen als je problemen hebt, maar problemen met onderdelen kun je verwachten. Dat is het risico van het tunen! :)

Als de CS weg is en er iets nieuws voor terug is gekomen zegt mijn gevoel dat ik weer naar JD ga. :)
Als het fout gaat, vind ik het het wel netjes als ze goed herstellenen dat doen de top 3 wel.
Ik moest wel erg lachen om je opmerking van je polo Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 21:01
door WillsR
ChielED35 schreef:Mijn laatste 3 autos zijn allemaal een of meerdere keren bij JD op de bank geweest. Gevoelsmatig zeg ik dat het genoeg is geweest.

Mn Edition35 scheen de koppeling van gaar te zijn door het hoge koppel. Mn 6R draaide uitstekend, maar die was ook erg veilig afgesteld en niet tot de max getuned. Mn Cupra draaide erg goed, maar ergens had ik het gevoel dat het wel teveel was voor de auto.

Nu met de 7R zeg ik (voorlopig) dat het goed is zo Afbeelding
Hiervoor heb ik mijn TT en S3 bij den hartog laten tunen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik jaren geen problemen had Afbeelding. Maar ik kreeg nooit test rapporten mee.
Maar heb jij je 7R laten chippen of nog niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 21:02
door WillsR
JeroenGTIed35 schreef:
Demon schreef:Afbeelding
Afbeelding

Wat is dit ? Afbeelding
Apart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zulke verhalen nog niet eerder gelezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 21:46
door ChielED35
WillsR schreef:
JeroenGTIed35 schreef:
Demon schreef:Afbeelding
Afbeelding

Wat is dit ? Afbeelding
Apart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zulke verhalen nog niet eerder gelezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als jij na het tunen (bij welke tuner dan ook) zaken merkt die niet goed zijn aan je auto, zaken die te herleiden zijn aan het tunen, dan zal de desbetreffende tuner echt wel helpen hoor en zoeken naar de oplossing. Die zegt echt niet “jij komt er niet meer in”. Daarom neem ik dit soort verhalen niet serieus.

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 21:48
door ChielED35
WillsR schreef:
ChielED35 schreef:Mijn laatste 3 autos zijn allemaal een of meerdere keren bij JD op de bank geweest. Gevoelsmatig zeg ik dat het genoeg is geweest.

Mn Edition35 scheen de koppeling van gaar te zijn door het hoge koppel. Mn 6R draaide uitstekend, maar die was ook erg veilig afgesteld en niet tot de max getuned. Mn Cupra draaide erg goed, maar ergens had ik het gevoel dat het wel teveel was voor de auto.

Nu met de 7R zeg ik (voorlopig) dat het goed is zo Afbeelding
Hiervoor heb ik mijn TT en S3 bij den hartog laten tunen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik jaren geen problemen had Afbeelding. Maar ik kreeg nooit test rapporten mee.
Maar heb jij je 7R laten chippen of nog niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee de R is niet gechipt. En de kans is zeer zeer groot dat het niet gaat gebeuren, snel genoeg voor me ;)

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 22:00
door Vissa
ChielED35 schreef: 25 aug 2018, 21:46
WillsR schreef:
JeroenGTIed35 schreef:
Apart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zulke verhalen nog niet eerder gelezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als jij na het tunen (bij welke tuner dan ook) zaken merkt die niet goed zijn aan je auto, zaken die te herleiden zijn aan het tunen, dan zal de desbetreffende tuner echt wel helpen hoor en zoeken naar de oplossing. Die zegt echt niet “jij komt er niet meer in”. Daarom neem ik dit soort verhalen niet serieus.
Hier geloof ik idd ook helemaal geen ene malle moer van. :)

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 22:32
door Demon
Wordt weer bedekt met de mantel der liefde. Lijkt me hier meer een vrienden clubje te zijn dan een forum.
Dus deze verklaringen zijn onzin ? Lijkt me sterk. Enkel wat jullie vertellen @ Remco en Chiel zijn de waarheid ?
Chiel dat jij altijd goed bent geweest bij JD des te beter. Mij zullen ze daar nooit meer zien of ik moest een
mooi grafiekje willen met hopen Pk's die er in werkelijkheid niet zijn. Trouwens onlangs in ons klein Belgenland
testje gedaan met een Seat Leon Cupra stage 2 met op papier 403 pk en 545 Nm. Zelf heb ik maar een 30 pk meer en 20 Nm minder.
Die kon dus in de verste verte niet mee. En neen niet van stilstand voor ik dit excuus krijg van ja maar 4wd.
Was gewoon lachen man.Hij had wel een mooi grafiekje mee gekregen van zijn tuner. En ja iedereen staart zich blind op dat velletje papier. :lol:

Re: Stage 2 MK7 R vagtechniek

Geplaatst: 25 aug 2018, 22:40
door BASK04
Bluepower schreef: 25 aug 2018, 11:01 Ook bij JD gaan dingen niet altijd even goed...
Het is en blijft mensen-werk waarbij de grenzen van techniek en mechanica worden opgezocht...
Elke tuner zal een keer een probleem tegenkomen of een minder gewenst resultaat boeken..
Zowel Vagtechniek als JD zijn prima tuners die een leuk vermogen uit je auto kunnen halen.
Daarom investeert JD gigantisch in ontwikkelingsauto's.
Om daarmee de software te ontwikkelen.
Waar iedereen de vruchten van plukt.
Maar al die honderden keren dat er geflasht word, en tot laat gewerkt word ziet niemand.
En maar janken over een paar euro te duur.