Pagina 1 van 3

Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 23 jan 2019, 15:27
door Peter R20 2014
Goedemiddag heren,

Zit er al een tijdje over na te denken maar ik ga binnenkort toch de knoop doorhakken en mijn Golf 7R laten chippen bij JD. Ik wil het gelijk goed aanpakken (stage 1) en zag allerlei upgrades voorbij komen waaronder de R600 air intake en een VWR olie catch can. Vooral de olie catch can van VWR, heeft iemand hiermee ervaring mee? Ik vraag me ook gelijk af waar die rommel blijft op een standaard R/gti of is het niet nodig standaard en voert de pcv valve dit af op een manier? Bij mij is de pcv valve namelijk al een keer vervangen vorig jaar. Zijn er nog meer makkelijke upgrades vóór stage 2 waar je aanpassingen aan de uitlaat moet doen toch? Het hoeft van mij ook niet te heftig, 350 a 400 pk is zat ;)

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 23 jan 2019, 21:52
door yal
Op een motor met directe injectie zou ik een catch can monteren , had ik ook van Forge.
Ik ving er echt enorm veel zooi mee op.
Dit zou anders in je motor terecht komen.

Op de mk7 R heb je zowel directe als indirecte injectie , de indirecte injectie spoelt de kleppen schoon dus zie ik het nut niet in van een dure catch can.

Ook worden de motoren van de 7'de generatie veel warmer dan bijv. de mk6 , hierdoor verdampt het vocht/condens sneller uit de olie.

Mijn mk7 R haalt makkelijk 108 graden olie temperatuur met deze buiten temperaturen , in de zomer heb ik max. 116 graden gezien.
De ED35 die ik destijds nieuw kocht haalde met moeite 90 graden.

Het geld v/d catch can kun je beter in een downpipe investeren , of een resonator delete , of in een andere air intake.

Grt Yal

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 00:34
door Peter R20 2014
Dag Yal,

Andere intake ga ik zoiezo halen, de VWR R600 intake. De VWR olie catch can komt bij mij naar boven omdat je veel filmpjes op YouTube tegen komt met gechipte Gti's/R's die veel rommel uit de olie gefilterd krijgen door dit ding, schrikbarend veel eigenlijk. Die van mij zit tussen de 96 en 102 met rustig rijden, ik heb max.108 gezien met hoge temperaturen buiten en ef goed het gas erop :D

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 08:41
door Vissa
350/400pk is makkelijk haalbaar met stage 1, dus enkel een R600 intake. Mocht je toch stage 2 gaan, downpipe meepakken en klaar. Catchcan zou ik niet in investeren.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 11:08
door kurtje
Zou dan inderdaad ook opteren voor een downpipe, in combinatie met je VWR600 intake een stage 2 software erop te laten maken.
Ga je meer plezier van hebben!

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 11:45
door BASK04
Met de stock inlaat is nix mis.
Tot 420 pk begreep ik dat het nagenoeg nix doet.
Je kan beter een downpipe en inlet Elbow/pipe investeren.
Die inlet pipe, is bewezen/gemeten goed voor +-12 pk

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 15:04
door Peter R20 2014
Goedemiddag,

Deze dus: https://www.uspmotorsports.com/VWR-High ... -Pipe.html

Deze is dan ook van VWR :D
Iemand met een aanbeveling voor een goede downpipe? Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dit ga doen zoals eerder gezegd, weet iemand hoe bijvoorbeeld ABT 400 pk uit de R haalt of doen hun ook de downpipe mee gelijk?

Ik wil namelijk niet het blok vol op zn donder geven als ik een keer gas geef als jullie begrijpen wat ik bedoel ;) Stage 1 met wat andere upgrades zodat het allemaal wat beter lucht krijgt moet je ook rond de 380 pk uitkomen als ik het goed heb en is voor mij voldoende! Allemaal voor de wetenschap :D :lol: Waar moet ik aan denken als je stage 2 met downpipe erbij doet? Extra 30pk?

Kwam deze tegen: https://vagnetics.nl/product/scorpion-e ... -downpipe/

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 16:37
door kurtje
https://www.uspmotorsports.com/VWR-Inta ... Inlet.html

Denk dat hij deze bedoelt :)

Ivm de downpipe dit komt alleen maar de hitte afvoer ten goede, waardoor het blok beter kan ademen (inlaat en uitlaat traject) heeft namelijk minder restricties dan...

De Scorpion Downpipe ben ik ook wel nieuwsgierig naar, omdat ze heel aantrekkelijk zijn qua prijs.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 17:19
door ChielED35
Ik had onder mijn vorige auto een volledige Scorpion uitlaat. Catloze 3” downpipe en die was perfect, maar kan ook weinig mis mee zijn volgens mij.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 24 jan 2019, 17:54
door Peter R20 2014
Owww ok dank voor de link! Kan je ze dan niet beide nemen? (leek hier)

Als ik naar de lijst aangepaste onderdelen van de auto van Nigel kijk (auto van de maand) kom je al een heel eind, 410 pk met stage 2 :D :D zelfde onderdelen VW R 8-)

Ik ga het zelf waarschijnlijk houden op stage 1 + R600 intake en betere adem-onderdelen zoals de slangen in de bovenstaande links als ze beide te monteren zijn, bij de link die ik aangaf wordt ook 10pk winst aangegeven dus het zijn volgens mij ook de kleine dingetjes die aangepast kunnen worden om toch wat meer pk te winnen zonder gelijk stage 2 te gaan, of valt er naast de 2 onderdelen niets te veranderen? Ik ga zelf ook nog ef op zoek ;)

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 07:53
door surfroy01
kurtje schreef: 24 jan 2019, 16:37 https://www.uspmotorsports.com/VWR-Inta ... Inlet.html

Denk dat hij deze bedoelt :)

Ivm de downpipe dit komt alleen maar de hitte afvoer ten goede, waardoor het blok beter kan ademen (inlaat en uitlaat traject) heeft namelijk minder restricties dan...

De Scorpion Downpipe ben ik ook wel nieuwsgierig naar, omdat ze heel aantrekkelijk zijn qua prijs.
Vraag; je hebt dus dat ''knietje'' wat hier afgebeeld wordt, en wat Peter aangaf die silicone slang. Zijn die en en, dus dat knietje komt aan die slag?

Edit; kan zelf het antwoord geven, ja! (lang leve youtube).

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 08:40
door surfroy01
Nu ik het zo eens bekijk op plaatjes vraag ik mij af wat je nu precies wint met dat knietje. Ja de originele loopt taps toe en deze blijft wijd tot aansluiting. Echter die aansluiting heeft uiteindelijk dezelfde diameter als de originele waar het op de turbo past dus laat maar een X hoeveelheid lucht door. Door het taps toelopen van de ori wordt de luchtsnelheid verhoogd wat de lucht samenperst dus theoretisch meer zuurstof per hoeveelheid volume.........

Die silicone slang zie ik wel voordeel van in, makkelijkere ongeremde lucht verplaatsing tov de geribbelde ori slang..

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 09:14
door Vissa
surfroy01 schreef: 25 jan 2019, 08:40 Nu ik het zo eens bekijk op plaatjes vraag ik mij af wat je nu precies wint met dat knietje. Ja de originele loopt taps toe en deze blijft wijd tot aansluiting. Echter die aansluiting heeft uiteindelijk dezelfde diameter als de originele waar het op de turbo past dus laat maar een X hoeveelheid lucht door. Door het taps toelopen van de ori wordt de luchtsnelheid verhoogd wat de lucht samenperst dus theoretisch meer zuurstof per hoeveelheid volume.........

Die silicone slang zie ik wel voordeel van in, makkelijkere ongeremde lucht verplaatsing tov de geribbelde ori slang..
Met de silicone slang win je echt minimaal iets. Verwaarloosbaar. De 90° elleboog is vele malen groter in diameter als de standaard elleboog. Die is gigantisch afgeknepen standaard. De aansluiting is uiteindelijk hetzelfde, dat klopt, maar inwendig is de stock elleboog maar een klein gaatje vergeleken bij die van VWR. :)

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 10:35
door kurtje
Inderdaad de elleboog is in vergelijking een groot verschil tov stock... Daar zit de grootste restrictie in.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 12:21
door surfroy01
Zijn er ook statistieken van? Ik bedoel natuurlijk zal iedere verkoper zeggen dat het voordeel heeft, en op papier klopt het ook wel, maar mijn theorie ook (vind ik zelf....) maar is het getest op een dyno oid. Ik ben nl. nog niet geheel overtuigd :D

En is dit wat? https://www.bar-tek-tuning.com/2l-tsi-m ... system-mqb niet al te duur in ieder geval.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 12:30
door ChielED35
Om er statistieken van te krijgen zou je een run volledig stock moeten doen en een run met alleen deze aanpassing. Dat doet volgens mij niemand.

Ik zou in dit geval maar aannemen dat het stock een restrictie is, vanwege de diameter, en dat het na de aanpassing beter is...en ik ben geen verkoper dus heb er ook geen belang bij om dit te vinden. Ik baseer me gewoon op alles wat ik al jaren voorbij zie en hoor komen.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 25 jan 2019, 17:09
door Peter R20 2014
Goedemiddag heren,

2 bovenstaande onderdeeltjes + de R600 intake gaan dit weekend in bestelling :D mocht ik nog wat tegenkomen zal ik het vermelden qua onderdelen ga ga in de loop van volgende maand een afspraak maken bij JD voor de stage 1!

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 27 jan 2019, 23:06
door BASK04
Die intake bocht is echt een restrictie en door Hans sloot met een auto bij JD gemeten echt bewezen.
Dacht 11 pk, dus dat is flink de moeite en goedkoop.
De slang doet echt nix maar is wel veel mooier.
Betreft je downpipe zou ik echt een scorpion decat adviseren, voor die paar euro zulke kwaliteit.
En vind je blok echt zoveel fijner, ook het opspoelen is behoorlijk eerder en zeer goed merkbaar.
Daarbij ga je geen 380 pk maar rond 415 pk uitkomen.
En 35 pk voor alleen de downpipe extra zou ik altijd doen.

Veel succes.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 07:20
door surfroy01
OK, ik ben overtuigd :D

Iemand hier ervaring mee? https://www.bar-tek-tuning.com/2l-tsi-m ... system-mqb

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 10:42
door Bluepower
surfroy01 schreef: 28 jan 2019, 07:20 OK, ik ben overtuigd :D

Iemand hier ervaring mee? https://www.bar-tek-tuning.com/2l-tsi-m ... system-mqb
Dat Bartek zoiets(met die slangklemmen...) durft aan te bieden voor dat geld...
Ik zou persoonlijk eerder zoiets nemen:
https://www.ebay.co.uk/itm/MST-Turbo-In ... 2286557149

Of een mooie carbon intake pijp(kost meer, maar oog nog mooier)

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 11:44
door surfroy01
MST levert ook gewone slangenklemmen mee....... maar wel prijs technisch beter! En niet onbelangrijk, Dyno bewijs tussen ori en grotere elbow! Had ook al ergens gelezen dat je ongeveer 6% meer zuurstof binnen kunt krijgen, dat is dus ongeveer die 12pk vermogenswinst!

Deze is trouwens nog goeiekopur!
https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTORSPO ... 0005.m1851

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 14:01
door ChielED35
Zo’n bochtje kun je ook op eBay eentje van Ram-Air bestellen. Had ik op Mn vorige auto en kost geen zak

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 15:35
door surfroy01
En wat is de verdict over een turbo muffler delete? Echt een delete is het niet een ander design wel die sneller de lucht zou afspoelen?

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 17:39
door BASK04
surfroy01 schreef: 28 jan 2019, 15:35 En wat is de verdict over een turbo muffler delete? Echt een delete is het niet een ander design wel die sneller de lucht zou afspoelen?
Ik heb de Turbo muffler delete van VWR,
is alleen een heel klein beetje geluid wat het toevoegd.
Door VW is dit soort dempertje erin gemaakt om hem netjes stil te houden.

Re: Plaatsen VWR R600 air intake - VWR olie catch can

Geplaatst: 28 jan 2019, 19:07
door Peter R20 2014
Goedenavond,

Ik bestel de mufler delete van VWR er ook bij ;) al maakt dit niet veel uit qua pk, de luchtstroom wordt wel beter, in de standaard zitten namelijk 2 kieren die, zoals bovenstaand genoemd geluid dempen maar niet voor een optimale luchtstroom zorgen. Zie de link voor het verschil tussen standaard en één van Forge: https://youtu.be/CZ0NQ-UFVOo

De VWR race-veren zijn inmiddels binnen :D 8-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar een euro hier of daar kijk, ik wil alles van één merk en VWR lijkt me een mooi merk om mee verder te gaan, dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Beteft de de-cat ga ik liever voor een sport-cat als ik het zou doen, met een de-cat kom je namelijk niet meer door de keuring, staat er ook bij ;) bij de sport-cat wordt alleen vermeldt dat je met een de-cat niet door de keuring komt, zie link https://vagnetics.nl/product/scorpion-e ... -downpipe/

Ik heb nog niet echt gezocht of VWR deze ook in het arsenaal heeft omdat ik waarschijnlijk dit ook niet ga doen al moet ik zeggen dat ik hier nog even over nadenk :D ;)