Gechipped or not gechipped...

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

Rijd nu alweer 1 week in mijn Golf 7R ,die naar verluid 400pk zou hebben maar ik geloof er niks,noppes,nada van.Auto is nog helemaal origineel behalve dan dat de middendemper vervangen is door een rechte pijp(vagsport).Bij verkoop werd verteld dat ie 400 pk zou hebben en gechipped is bij RS tuning.Er is geen uitdraai aanwezig(RS tuning heeft geen rollerbank)en dus is het natte vingerwerk.Er zit overigens wel een RS tuning "badge" op de achterklep maar dat zegt natuurlijk ook helemaal niks.Nu ben ik best wel wat pk's gewend in mijn vorige auto's dus ik kom niet uit een alto zeg maar 8-) .Nu lijkt me gezien de waardes die JD haalt met stage 1 voor een standaard 7R al aardig knap,dus 400 pk lijkt me haast onmogelijk.Ergens hoop ik dat ie natuurlijk helemaal niet gechipped is want dan is het vooruitzicht des te beter.Is alleen een rollerbank of een kijkje in de software de uitkomst om er achter te komen of ie nou gechipped is,ja of nee?Mocht ie toch wel gechipped zijn,maar zeg een 340 pk ofzo dan is er nog wel wat werk aan de winkel want ben er nu al aan gewend ;) .Graag jullie kijk op de zaak...
Een ritje naar Lochem gaat sowieso gebeuren maar ben in de tussentijd toch wel erg benieuwd.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Goedemiddag,

Dat zijn waardes voor stage 2 Lijkt me sterk, voor zoveel extra pk's heb je meer onderdelen nodig naar mijn weet, minimaal intake en downpipe!

MVG Peet

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Vissa »

Gechipt kan, maar 400pk is geheel uit de duim gezogen. Onmogelijk.

Je kan het zo zien als je de turbodruk kan aflezen. Zit er performance monitor op jou R? Lees dan even je max turbodruk af, weet je het gelijk.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door HS2005 »

Vermogen claimen zonder een uitdraai of enkel bewijs.... Lijkt mij dat dit al voldoende zegt over de situatie. Enfin, het hangt er ook vanaf wanneer de tuning erop gezet is. In de tussentijd kan de lage drukpomp of hogedrukpomp (mocht die erop zitten) of andere zaken aan slijtage onderhevig zijn wat het vermogen naar beneden drukt.

Rollerbank test bij Van Vught of JD anders? Kost niet zo heel veel en je weet direct wat het vermogen is of wat het vermogen zou moeten zijn en wat het werkelijke vermogen eventueel knijpt.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

Wat zou de standaard Max turbodruk mogen zijn bij een 7R?Even kijken of ik die performance monitor gevonden krijg als die er al überhaupt op zit.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Volgens mij ligt dat aan het bouwjaar en maand, vanaf maand x 2016 maar vraag me niet welke maand. Is in een vorig topic besproken, ik wou namelijk ook weten of ik dat kon openen maar dat ligt aan de interne computer van de auto turbodruk ben ik ook benieuwd wat het zou moeten zijn standaard, stage 1 en 2, heb er niet naar gevraagd bij JD maar ik heb de ODB multi gauge en hij gaf volgens mij 1.6 a 1.7 aan, maar moet zeggen dat toen ik de ODB meter had gekocht ik nog even met de verkopen heb gesproken en die zei dat je vanaf stage 2 een extra "iets" moet aansluiten voor de juiste turbodruk?

Dit heb ik niet aangesloten dus ik weet op dit onderdeel van de meter niet zeker of hij volledig juist meet!

Zal vanavond nogmaals kijken bij vol gas voor de zekerheid!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk









Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Vissa »

Er32k schreef: 10 aug 2019, 21:26 Wat zou de standaard Max turbodruk mogen zijn bij een 7R?Even kijken of ik die performance monitor gevonden krijg als die er al überhaupt op zit.

Greetz Erik.
Welk bouwjaar? Het is tijdens bouwjaar 2015 toegevoegd.

1.2 bar piek +- is de standaard turbodruk. Op je performance meter zal hij 2.2 bar aangeven aangezien die absolute druk aangeeft. Echt stom, maar VW heeft daar om 1 of andere reden voor gekozen.

Getuned zal rond de 1.7 bar piek +- zijn. Dus 2.7 op de performance meter.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

De R is van 11e maand 2014 dus zit er bij mij niet op...jammer maar helaas.Ik wil sowieso een chip van JD dus dat gaat wel goed komen.Vooralsnog denk ik dat ie standaard is of misschien wel helemaal fout gechipped.Ik laat het JD wel uitzoeken.. ;)

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Stage 2, 1.7 druk? Dan leest de ODB meter toch goed

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk





Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door yal »

Vissa schreef: 10 aug 2019, 22:15
Er32k schreef: 10 aug 2019, 21:26 Wat zou de standaard Max turbodruk mogen zijn bij een 7R?Even kijken of ik die performance monitor gevonden krijg als die er al überhaupt op zit.

Greetz Erik.
Welk bouwjaar? Het is tijdens bouwjaar 2015 toegevoegd.

1.2 bar piek +- is de standaard turbodruk. Op je performance meter zal hij 2.2 bar aangeven aangezien die absolute druk aangeeft. Echt stom, maar VW heeft daar om 1 of andere reden voor gekozen.

Getuned zal rond de 1.7 bar piek +- zijn. Dus 2.7 op de performance meter.
Mijn R is van 16 jan 2016 originele NL auto en heeft geen Performance meter :?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door expor »

Mijn 2016 R heeft ook geen performance monitor. Turbo druk voor stage 2 is voor mij 1.8bar iig.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Gister ef geprobeerd maar ik denk toch dat mijn odb meter dat extra "iets" nodig heeft, een boostslangetje wat de verkoper aangaf of zoiets want mijn boost is 1.52 en ik herinner me dat dit de vorige keer ook zo was, geen 1.7 wat ik eerder zei! Toen ik de cijfers zag herinnerde ik het me weer goed!

Wat het rotte bij mij is en ik weet niet of dat extra kwaad kan qua metingen met die p3 multi gauge is dat die honden mij een rode gti versie hebben gestuurd en deze "kapot" terug hebben gehad waardoor ze hem niet meer wilden omruilen, hij is volledig intact weer bij mij aangekomen Aangezien hij 360,- was had ik na dat heen en weer gestuur daar geen trek meer in en heb hem geïnstalleerd Of kan dit geen kwaad?

Ga voor de zekerheid toch JD mailen waar hij op is vastgezet maar ben bijna zeker dat dit aan de odb meter ligt en niet aan de auto.

MVG

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk








Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door expor »

Of de uitgelezen boost na tunen correct is ligt ook aan de ECU. Ik heb een MFAXP box en ook daar zijn optionele kabels voor om boost te meten. De verkoper vraagt om ECU nummer en software versie en kan dan aangeven of een extra kabel nodig is. Bij mij was dat niet het geval (bj 2016) maar bij sommige 2014/15 blijkbaar wel.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Ik had p3 in Amerika gebeld en die zei hetzelfde! Helaas kon hij de rode uitvoering ook niet terugnemen omdat ik hem niet daar had besteld!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Gti_strikeforce »

Die RS tuning "badge" op de achterklep is +50pk, dus dat zit al goed.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door GTI-mkVII »

Peter R20 2014 schreef: 12 aug 2019, 21:50 Ik had p3 in Amerika gebeld en die zei hetzelfde! Helaas kon hij de rode uitvoering ook niet terugnemen omdat ik hem niet daar had besteld! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
peter heb je die andere nog
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Jaja die zit in de R want voor dat geld laat je dat niet in de la liggen Ik had bij de bestelling aangegeven dat het om een R ging maar toch de rode led sturen, ik heb hem teruggestuurd om te ruilen gaven ze aan dat hij kapot in frankrijk was aangekomen en ik hem niet meer kon ruilen, weer terug bij mij thuis na 3 weken gewoon helemaal intact

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door GTI-mkVII »

Ja dat zei je toen dat ie zogenaamd bij hun kapot was aangekomen... Dacht anders verkoop je um misschien wel
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Ik ruil hem graag met iemand die toevallig een blauwe heeft binnengekregen voor zijn gti

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door bzb »

ja kan rs tuning toch bellen of jou kenteken daar een keer is geweest en wat er is gedaan?
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

bzb schreef: 15 aug 2019, 13:12 ja kan rs tuning toch bellen of jou kenteken daar een keer is geweest en wat er is gedaan?
Ik had al gekeken op die RS tuning site en er staan heel wat auto's tussen die gechipped zijn maar de mijne daar niet tussen gevonden.Wellicht dat een belletje uitkomst kan geven over hoe en wat...Word vervolgd ;)

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Peter R20 2014 »

Weet niet welke regio je woont maar we kunnen wel even sprintje trekken als je in de buurt woont, ik heb ook rond de 400 pk

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

Ik heb ff contact gehad met de tuner/eigenaar van RS tuning en hij kon bevestigen dat mijn auto bij hem onder behandeling is geweest.Qua waardes geen idee maar niet het maximale uit alleen maar een softwarematige upgrade.Er zou dus nog wel iets meer uit te halen zijn,vooralsnog zit er een "voorzichtige" tuning op zodat alles heel blijft.Auto is verder helemaal stock (alleen een res delete) maar toch wel iets gekieteld...

Greetz Erik.
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door Er32k »

Nou,de kogel is door de kerk en mijn R was/is gechipped.Vorige week een afspraak gemaakt bij JD en ik kreeg daarna van Mark een mailtje terug dat dit al op korte termijn kon nl op zaterdag de 28ste.Afspraak was dan voor een stage 1 chip op maat + een DSG stage 1.Ik was natuurlijk erg benieuwd naar de uitkomst van het koppel en vermogen dat de R nu had.De eerste keer rollen gaf als resultaat een koppel van 476Nm met een vermogen van 316 PK.Dit kon natuurlijk wel beter en na een paar keer rollen met de nieuwe software en wat bio ethanol kwamen we uit op een koppel van 491Nm en 372 PK.Het nadeel van de chip die er op zat was dat ie piekte bij 2700 toeren om vervolgens helemaal weg te vallen bij 6500 toeren tot 350Nm.Nu met de nieuwe chip rijd de auto veel vloeiender en zeker met de DSG tune erbij is het een totaal andere auto.Ook het afremmen/terugschakelen op de motor van D5 naar D4 naar D3 is nu veel zachter en daar ben ik erg blij mee.Vervolgens zit er nog wat andere software op wat de auto een totaal andere rijbeleving geeft.Zelfs het geluid is toegenomen/verbetert want hij klinkt nu wel als een 4 cilinder boxermotor :lol: .Nu weet ik niet of dat geluid alleen maar over de speakers komt maar heb toch ook wel het idee dat ie wat meer ploft bij gas loslaten.Ik heb geprobeerd om de foto's van de uitdraai van het rollen erop te krijgen maar krijg het voorlopig nog niet voor elkaar.Mocht dit wel lukken dan zal ik dat alsnog doen.Bij deze wil ik dan Mark/JD erg bedanken voor deze upgrade..ben erg netjes geholpen en kreeg daarbij ook op alle vragen een antwoord en veel uitleg omtrent het rollen en de tune.Bedankt mannen... 8-)

Greetz Erik.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Gechipped or not gechipped...

Bericht door yal »

Je motorgeluid binnen in de auto kun je in de Driving Profiles in Individual uitzetten door Motorgeluid op Eco te zetten.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten