Haldex problemen

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Haldex problemen

Bericht door ViperGreen »

Ik heb sinds kort het gevoel dat mijn haldex niet meer goed werkt, hiervoor nooit last gehad van wheelspin of esp bij vlot optrekken bij een nat wegdek, nu komt het de laatste tijd best vaak voor dat de esp wordt geactiveerd. Bij de garage geweest en gaan nu alleen de olie verversen. Dit moet nu ook weer gebeuren (laatste keer is 35000 km geleden. Maar ik lees op sommige fora ook dat het filter vervangen wordt. Hier heb ik ook na gevraagd bij mijn garage, maar deze vertellen dat dit filter niet vervangen hoeft te worden. Schijnbaar hebben ze via vagcom wel geconstateerd dat de druk van de haldex hoger is dan zou moeten zijn. Iemand van jullie hier bekend mee? Moet ik het filter wel of niet vervangen, of is het toch de pomp? Het gaat om een golf 6R
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Haldex problemen

Bericht door wjb#222 »

filters moeten wel degelijk vervangen worden! alleen doet de dealer dit helaas nooit :evil:
ga even langs bvr in tilburg als dit niet te ver weg is voor je die vervangen tenminste wel alles!
jos_br
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 feb 2017, 23:00
Type auto: Audi TTtdi

Re: Haldex problemen

Bericht door jos_br »

Qua onderhoud blijft het haldex verhaal wel een vreemde, je blijft je verbazen hoe vuil dat filter na bijv. 80000km is! Nog vreemder is dat de dealer het filter niet eens kan leveren, laat staan vervangt. Vanaf dit soort km standen, en zeker wanneer de haldex het niet meer doet is het zaak behalve het filter vervangen de boel goed schoon te maken. Overigens doet die het na dit onderhoud gewoon weer. Ook hebben we weleens iets door moten solderen, maar te repareren is zo'n ding vaak wel.

Jos.
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Haldex problemen

Bericht door ViperGreen »

wjb#222 schreef: 06 dec 2019, 20:55 filters moeten wel degelijk vervangen worden! alleen doet de dealer dit helaas nooit :evil:
ga even langs bvr in tilburg als dit niet te ver weg is voor je die vervangen tenminste wel alles!
Ben nogmaals bij het bedrijf langsgeweest, ze hebben nu alsnog het filter besteld. Hopelijk lost dit het probleem op. Tilburg is voor mij wel een behoorlijke afstand helaas.
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Haldex problemen

Bericht door ViperGreen »

jos_br schreef: 07 dec 2019, 23:58 Qua onderhoud blijft het haldex verhaal wel een vreemde, je blijft je verbazen hoe vuil dat filter na bijv. 80000km is! Nog vreemder is dat de dealer het filter niet eens kan leveren, laat staan vervangt. Vanaf dit soort km standen, en zeker wanneer de haldex het niet meer doet is het zaak behalve het filter vervangen de boel goed schoon te maken. Overigens doet die het na dit onderhoud gewoon weer. Ook hebben we weleens iets door moten solderen, maar te repareren is zo'n ding vaak wel.

Jos.
Ja klopt, ik heb nou bijna een ton op de teller en nu begint het probleem ook bij mij. Waarschijnlijk is het filter hiervoor nooit vervangen geweest bij het haldex onderhoud.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Haldex problemen

Bericht door Henniej »

Voor de lezers dit is heel erg belangrijk!
Ook het reinigen van het motortje meestal aan de zijkant!
Voorkom je hoop problemen, ook qua geld!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Haldex problemen

Bericht door ViperGreen »

Problemen zijn inderdaad verholpen door het vervangen van het filter. Vreemd dat deze vanuit vw als longlife wordt omschreven.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Haldex problemen

Bericht door Henniej »

Dealer vind het prima als je zo 400 a 500 euro betaald, of jou zeefje nou verstopt zit tja boeien.
Vervangen zij wel compleet jou haldex voor een paar .xxx eu
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten