Stage 2 of 3 ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
MacFever
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Type auto: Golf 7R MK2

Stage 2 of 3 ?

Bericht door MacFever » 15 okt 2020, 16:30

Ik twijfel tussen een stage 2 en 3
Ik gebruik mijn R als dailly en heb schrik dat een stage 3 te veel lag gaat geven tov stage 2
Wat ik wil is een Golf die instant reageert bij traag rijden, dus bvb inhalen op een smalle weg
Zijn er hybride turbos die even weinig lag hebben als de standaard turbo in een stage 2 ?

Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 342
Lid geworden op: 11 jan 2015, 14:23
Type auto: Golf VII R20
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door Nigel-R32 » 19 okt 2020, 12:13

Ik heb zelf met een TTE475 gereden en die is net als een standaard turbo zowat, koppeling curve is echter in vergelijking met de originele turbo een rechte lijn zowat dus daar zit vooral je verschil in dan. Ga je voor een TTE535 dan zal je wel jouw probleem krijgen wat je juist wilt voorkomen maar die wordt hoger in de toeren wel een echt kanon.
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1053
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: SEAT Leon CUPRA R
Contacteer:

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door sitechris » 19 okt 2020, 19:24

Als je genoeg ruimte in budget hebt stage 3, gewoon omdat het kan en omdat je dan weer iets sneller bent. Aan de andere kant, voor verschil in prijs (3k schat ik) kun je ook leuke dingen doen. En 400 pk (stage 2) is natuurlijk al heel riant.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een SEAT Leon CUPRA R (391 pk)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 342
Lid geworden op: 11 jan 2015, 14:23
Type auto: Golf VII R20
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door Nigel-R32 » 20 okt 2020, 08:35

sitechris schreef:
19 okt 2020, 19:24
Als je genoeg ruimte in budget hebt stage 3, gewoon omdat het kan en omdat je dan weer iets sneller bent. Aan de andere kant, voor verschil in prijs (3k schat ik) kun je ook leuke dingen doen. En 400 pk (stage 2) is natuurlijk al heel riant.
Precies dat, als het in je budget past zeker doen! Maar het prijsverschil is wel wat groter, een nieuwe TTE475 turbo zit al tegen de 3k aan, dan nog een intercooler, NGK race bougies en het monteren van de turbo.. En dit is dan buiten de andere benodigde onderdelen die je ook al bij een stage 2 nodig hebt zoals een intake etc.
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht

MacFever
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door MacFever » 20 okt 2020, 20:46

Heb vernomen van een grote tuner hier in Belgie dat bij een TTE475 de turbo en ook de motor op zijn limiet draait en dat ze er daarom geen meer monteren
Dus het moet direct een TTE535 worden of gewoon stage 2
Zijn er hier mensen die van een stage 2 naar een TTE535 zijn gegaan en er spijt van hebben wegens te grote turbo lag ?
Wel met een R als daily natuurlijk

Gebruikersavatar
ChielED35
Global Moderator
Berichten: 2283
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door ChielED35 » 20 okt 2020, 23:11

MacFever schreef:Heb vernomen van een grote tuner hier in Belgie dat bij een TTE475 de turbo en ook de motor op zijn limiet draait en dat ze er daarom geen meer monteren
Dus het moet direct een TTE535 worden of gewoon stage 2
Zijn er hier mensen die van een stage 2 naar een TTE535 zijn gegaan en er spijt van hebben wegens te grote turbo lag ?
Wel met een R als daily natuurlijk
Dit zou ik graag uitgelegd zien. Een motor draait op z’n limiet met een TTE475, maar we gaan er nog een grotere turbo op steken zodat de motor minder op de limiet draait..klinkt niet aannemelijk. En als er een grotere turbo geplaatst wordt, met nog meer pk’s en nog meer koppel, dan zou die motor minder belast worden? Klinkt mij als grote onzin.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"

MacFever
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door MacFever » 21 okt 2020, 08:06

Als ik het goed verstaan heb is het omdat de turbodruk niet constant kan gehouden worden bij de 475 en bij de 535 wel

Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 342
Lid geworden op: 11 jan 2015, 14:23
Type auto: Golf VII R20
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Stage 2 of 3 ?

Bericht door Nigel-R32 » 23 okt 2020, 10:18

MacFever schreef:
21 okt 2020, 08:06
Als ik het goed verstaan heb is het omdat de turbodruk niet constant kan gehouden worden bij de 475 en bij de 535 wel
Laat ik het dan anders stellen, als je van een standaard turbo uitgaat en die stage 2 laat tunen dan krijg je toch hetzelfde effect met wat hun zeggen over een 475 turbo (terwijl die juist meer aan kan)? Bij die stock turbo krijg je namelijk ook geen 100% rechte koppelingcurve en noem het pieken maar dat krijg je dan ook.. Ik vind het een bijzonder verhaal om eerlijk te zijn. Ik zou adviseren vraag ook eens bij andere tuners na zoals JD, DVX wat zij te zeggen hebben hierover. Mijn TTE475 heeft in ieder geval nooit problemen gegeven.
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht

Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten