PassatB8TDI schreef: ↑26 dec 2020, 23:31
Pff.. Heb het even opgezocht, een Mercedes A35 kost 78k!
Imo, de A35 zie ik niet als een ''echte'' AMG. Voor mij liever de S3 (sedan) of 8R, als ik mocht kiezen uit een nieuwe hatchback.
StarSqream schreef: ↑26 dec 2020, 20:19
Is voor mij geen dilemma. Ik zou voor de A35 gaan. Ziet er van binnen en van buiten beter uit en straalt meer 'premium' uit. Ik let sowieso niet op specs bij zulke vergelijkingen. Het interesseert me niet of de ene 0.2 sec sneller is of niet. Welke vind jij mooier? Het interieur is voor mij al doorslaggevend.
De golf 8 ziet er echt cheap uit in vergelijking met de nieuwe a klasse.
De Mercedes A35 valt ook niet in dezelfde klasse als de Golf R in principe, behalve qua vermogen kan je ze als concurrenten zien. De Mercedes A35 is meer te vergelijken met de Audi S3.
De nieuwe 8R gaat niet veel afwijken van de Mercedes. Kijk maar even mee...
Een Mercedes A35 heeft een basisprijs van circa €64.500, maar daar zit geen enkele optie op. En geloof me, die wil je wel. En veel ook, want er staan een paar mooie opties bij die je niet wilt missen. Dan ga je zeker naar een nieuwprijs van €80.000 tot €85.000.
De nieuwprijs van de VW Golf 8R zal in de basis niet veel afwijken ten opzichte van de Mercedes. Waar het verschil gemaakt gaat worden is bij de opties, die zullen bij VW veel geringer en vermoedelijk ook goedkoper zijn. Bij VW zal je denk ik uitkomen op een nieuwprijs van zo`n €75.000 met de benodigde opties.
Echter koop ik dergelijke auto`s altijd als ze ongeveer 1 á 1,5 jaar oud zijn met maximaal 25.000KM op de teller. Dan is er al een bak afschrijving vanaf en kost zo`n auto rond de €60.000. Een bak geld, maar als je het kan betalen EN je bent een liefhebber, krijg je er volgens mij geen spijt van.