GOLF 8 R
Geplaatst: 06 nov 2020, 14:58
golfgtiforum.nl ; voor ieder type GTI, R en snelle Volkswagens
https://golfgtiforum.nl/portal/
380PK standaard is wel overdreven naar mijn mening. Een R is en blijft op de level van een S3 (2020 model 310PK). Dus rond de 300PK is altijd goed. Als de R 380PK zou krijgen, dan is er een heel groot gat tussen de GTI en de R. Of je moet de GTI dan ook 300PK geven.HS2005 schreef: ↑06 nov 2020, 20:21 Ik ben zelf erg gecharmeerd van het interieur en ook de stoelen vind ik deze keer beter ogen dan de 7 en de 7.5 serie.
Qua vermogen hadden ze de 8R in mijn optiek net onder de RS3 (400pk) en Mercedes-AMG A 45 S (420pk) mogen positioneren dus 380pk. Wellicht dat ik mijn huidige R wat verwend ben, maar 10pk t.o.v. het 7.5 (310pk) model is niet echt wereldschokkend en nauwelijks een upgrade te noemen.
De huidige Audi RS3 doet 0/100 in 4,1 seconden en de Mercedes-AMG A 45 S zal ook wel rond de 4/4,1 zijn. De 8R met zijn 4.7 seconden zal dan minder mee kunnen komen, maar algoed volgens VW zelf is dit zelf een concurrent van de Audi S3 qua positionering.
Het is evident dat het niet zal gebeuren, maar je kan niet anders dan zeggen dat de upgrades qua vermogen vrij mager zijn. Van de R32 (250pk) naar de R20 (270) was slecht een upgrade van 20pk, hoewel met een 2.0T i.p.v. van een 3.2 De 7 serie heeft 300/310pk als upgrade, waarbij 40pk op dat niveau wel merkbaar zal zijn. Als je de 8 serie bekijkt - wat slechts een schamele 10pk meer heeft dan zal dit waarschijnlijk niet al teveel merkbaar zijn. Dan heb je minimaal een verschil van 50/60pk nodig om het echt significant qua vermogen een upgrade te noemen. Mercedes doet het wat dat betreft beter. En overigens is de techniek er klaar voor. O.a. Demon en sitechris hebben hier over geschreven.StarSqream schreef: ↑07 nov 2020, 01:51
380PK standaard is wel overdreven naar mijn mening. Een R is en blijft op de level van een S3 (2020 model 310PK). Dus rond de 300PK is altijd goed. Als de R 380PK zou krijgen, dan is er een heel groot gat tussen de GTI en de R. Of je moet de GTI dan ook 300PK geven.
Misschien wordt het tijd voor een R32 als concurrent voor de RS3 en A45 amg, een R zie ik niet gebeuren iig.
Je moet het zo zien, als tuners de R kunnen chippen dan kan VW ook Een R uitbrengen met 380PK. Ik weet niet precies waarom, dus we kunnen alleen maar gissen naar antwoorden. Ik vind het zelf ook apart dat de R niet krachtiger wordt, nu ik er zo over nadenk. De GTI CS krijgt 300PK, 20PK minder dan het topmodel.HS2005 schreef: ↑07 nov 2020, 19:25Het is evident dat het niet zal gebeuren, maar je kan niet anders dan zeggen dat de upgrades qua vermogen vrij mager zijn. Van de R32 (250pk) naar de R20 (270) was slecht een upgrade van 20pk, hoewel met een 2.0T i.p.v. van een 3.2 De 7 serie heeft 300/310pk als upgrade, waarbij 40pk op dat niveau wel merkbaar zal zijn. Als je de 8 serie bekijkt - wat slechts een schamele 10pk meer heeft dan zal dit waarschijnlijk niet al teveel merkbaar zijn. Dan heb je minimaal een verschil van 50/60pk nodig om het echt significant qua vermogen een upgrade te noemen. Mercedes doet het wat dat betreft beter. En overigens is de techniek er klaar voor. O.a. Demon en sitechris hebben hier over geschreven.StarSqream schreef: ↑07 nov 2020, 01:51
380PK standaard is wel overdreven naar mijn mening. Een R is en blijft op de level van een S3 (2020 model 310PK). Dus rond de 300PK is altijd goed. Als de R 380PK zou krijgen, dan is er een heel groot gat tussen de GTI en de R. Of je moet de GTI dan ook 300PK geven.
Misschien wordt het tijd voor een R32 als concurrent voor de RS3 en A45 amg, een R zie ik niet gebeuren iig.
Alles is mooi meegenomen natuurlijk en je hebt zeker geen 400PK nodig in Nederland MAAR na erover nagedacht te hebben en alles naast elkaar gezet te hebben zie je toch merkwaardige dingen. CS vs R is op zich al een beetje . Het zou niet erg zijn en zeker ook niet raar zijn als de R een beetje meer vermogen heeft om de verschillen nog meer te benadrukken. Al helemaal in vergelijking met de rest van de Duitsers.sitechris schreef: ↑14 nov 2020, 11:18 Ik vind het juist prima dat VW niet door het plafond gaat met de vermogens. Op zich is 245 pk natuurlijk ook genoeg voor rijplezier. En als je meer wilt heb je de Clubsport en R. Ik heb zelf in een getunede CUPRA R gereden en die paar maanden terug ingeruild voor een Fiesta ST en heb het vermogen nog geen moment gemist. 400 pk is op de Landstrassen gewoon teveel van het goede. En op Nederlandse en Belgische snelwegen natuurlijk ook.
310pk voor de S3 en 306 pk voor de M135i en A35. De S3 en A35 doen beiden max 400nm, de M135i doet max 450nm. Je zou denken dat ze in een drag race of rollende start even snel zouden zijn. Dit schijnt in praktijk toch net niet zo te zijn, er is toch een (klein) verschil en dat heeft Carwow vandaag laten zien d.m.v. een video.
Ja het gaat er ook meer om dat er zoveel golf versies zijn met (minimale) vermogen verschil. Bij de concurrentie zie je dat niet en doen ze dat beter. gti, gti Performance, gti clubsport, gti clubsport S, gti tcr, R. Uitmelken to the max lol. Als je geen verstand van auto's hebt dan zou je niet snel kunnen weten welke versie nou beter is. Bij de concurrentie gaat dat veel makkelijker.
Dat vind ik ook. Komt bij mij door de koplampen die lager zitten (plat gedrukt zijn) waardoor de motorkap bol lijkt.
Bezuinigingen doorgevoerd en de auto een heel stuk duurder gemaakt dan de nieuwprijs van een 7R.sitechris schreef: ↑21 dec 2020, 18:48 Grappig. Interieur vind ik juist minst charmante van de Golf 8. Menustructuren zijn niet altijd even logisch en verder is de afwerking en materiaalkwaliteit in de Golf 7.5 gewoon van hoger niveau. Bij de Golf 8 merk je wel dat er bezuinigingen zijn doorgevoerd.
Prijzen in Nederland zijn volgens mij nog niet bekend. De nieuwprijs van de 8R ligt in Duitsland (zonder opties) op €48.000. Ter vergelijking: een 8GTI zonder opties kost in NL €48.000 en in DE €35.000. Dat is een verschil van €13.000. Als je die lijn doortrekt naar de R zal de basisprijs op zo'n €61.000 liggen. Het blijft natuurlijk giswerk...John schreef: ↑21 dec 2020, 19:39Bezuinigingen doorgevoerd en de auto een heel stuk duurder gemaakt dan de nieuwprijs van een 7R.sitechris schreef: ↑21 dec 2020, 18:48 Grappig. Interieur vind ik juist minst charmante van de Golf 8. Menustructuren zijn niet altijd even logisch en verder is de afwerking en materiaalkwaliteit in de Golf 7.5 gewoon van hoger niveau. Bij de Golf 8 merk je wel dat er bezuinigingen zijn doorgevoerd.
Dubbelop geld binnen harken.
BPMMARC V schreef:Waarom is een GTI of een R zoveel duurder in Nederland?
Lastige keus, dat vindt ik ook. De golf komt dan ook met de Akrapovic uitlaat, zoals je ze nu al ziet op YouTube.ChielED35 schreef: ↑26 dec 2020, 11:01 Poh lastige keus..vind de achterkant van de 8R, zeker wanneer je knappe eindstukken plaatst in de diffuser, heel erg mooi. In het blauw is het gewoon weer een hele dikke R. Aan de andere kant de A35, dat is zeker van binnen echt vele malen mooier (persoonlijke voorkeur) dan de R. Van buiten vind ik de A35 ook echt supermooi, zeker in het matgrijs. Qua rijbeleving kan ik er echt niks over zeggen. Gevoelsmatig zou ik zeggen de A35.
Is voor mij geen dilemma. Ik zou voor de A35 gaan. Ziet er van binnen en van buiten beter uit en straalt meer 'premium' uit. Ik let sowieso niet op specs bij zulke vergelijkingen. Het interesseert me niet of de ene 0.2 sec sneller is of niet. Welke vind jij mooier? Het interieur is voor mij al doorslaggevend. De golf 8 ziet er echt cheap uit in vergelijking met de nieuwe a klasse.Mark_GTI schreef: ↑26 dec 2020, 09:52 Ben ik met je eens, maar het is een eindeloze discussie. De conclusie is gewoon, als je zo'n wilt rijden moet je de knip trekken.
Komend jaar ga ik op zoek naar een vervanger voor mijn GTI Clubsport. Nu zit ik in dilemma: Golf 8R of de Mercedes A35 AMG. In beide gevallen zou het gaan om een jong gebruikte.
Beide auto's vindt ik erg mooi, wel uitgaande van het performance pack bij de golf en het aërodynamica pakket bij de A35. Interieur vindt ik de Mercedes wat mooier en dan heb ik het vooral over de sfeerverlichting, de schermen en de functietoetsen op het stuurwiel.
Bij de golf vindt ik de grafische vormgeving op het scherm voor je erg mooi gedaan. Daarnaast heeft de R natuurlijk de drirtmodus, die heeft de AMG niet.
Wat vinden jullie de beste keus? En waarom? Ben erg benieuwd!
zonder enige twijfel mercedes. zeker als budget niet het probleem is. Ik ben echt een vw rijder maar als je eenmaal een benz hebt gereden, dan weet je dat dat een klasse apart is.Mark_GTI schreef: ↑26 dec 2020, 09:52 Ben ik met je eens, maar het is een eindeloze discussie. De conclusie is gewoon, als je zo'n wilt rijden moet je de knip trekken.
Komend jaar ga ik op zoek naar een vervanger voor mijn GTI Clubsport. Nu zit ik in dilemma: Golf 8R of de Mercedes A35 AMG. In beide gevallen zou het gaan om een jong gebruikte.
Beide auto's vindt ik erg mooi, wel uitgaande van het performance pack bij de golf en het aërodynamica pakket bij de A35. Interieur vindt ik de Mercedes wat mooier en dan heb ik het vooral over de sfeerverlichting, de schermen en de functietoetsen op het stuurwiel.
Bij de golf vindt ik de grafische vormgeving op het scherm voor je erg mooi gedaan. Daarnaast heeft de R natuurlijk de drirtmodus, die heeft de AMG niet.
Wat vinden jullie de beste keus? En waarom? Ben erg benieuwd!