Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door juventus »

beste liefhebbers,

graag jullie mening omdat ik erzelf niet uitkom...ik zou graag mijn Golf 7 R facelift dsg 2018 willen inruilen voor een golf 4 r32(130000km) manueel,doe ik er goed aan of niet,natuurlijk blijft dit mijn keuze maar jullie mening kan het dan misschiens iets makkelijker maken voor mij in mijn beslissing die ik neem dan....graag jullie meningen.. mag ook prive bericht zijn....alvast bedankt . hoop op reachtie's
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door iz75 »

hoewel de golf 4 de oudere broer of opa is van de golf 7, zijn ze niet te vergelijken, toch? je moet wel een echte liefhebber zijn om zo een moderne versie te verruilen voor eentje die je alleen maar bezig zal houden met restauratie en reparatie. Begrijp me niet verkeerd. Als ik een mk4 r32 zie dan kwijl ik nog altijd, maar ik zou nooit een nieuwere generatie wegdoen voor een oudere generatie tenzij ik heel erg veel de behoefte heb om te sleutelen. Een groot verschil ten nadele van de 7r: het geluid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door juventus »

iz75 schreef: 16 okt 2021, 01:00 hoewel de golf 4 de oudere broer of opa is van de golf 7, zijn ze niet te vergelijken, toch? je moet wel een echte liefhebber zijn om zo een moderne versie te verruilen voor eentje die je alleen maar bezig zal houden met restauratie en reparatie. Begrijp me niet verkeerd. Als ik een mk4 r32 zie dan kwijl ik nog altijd, maar ik zou nooit een nieuwere generatie wegdoen voor een oudere generatie tenzij ik heel erg veel de behoefte heb om te sleutelen. Een groot verschil ten nadele van de 7r: het geluid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
hey, hoe bedoel je met reparatie? heeft altijd netjes zijn onderhoud gehad ,historiek is aanwezig en is nooit getund geweest en nogaltijd
1ste eigenaar,ga ik er vanuit dat die technisch wel in orde is...zijn toch sterke blokken die r32!!
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door iz75 »

yep de motor is niet stuk te krijgen en overleeft met gemak het koetswerk. laatste golf 4 is ergens in 2004 uitgekomen. das 17 jaar geleden... kijk maar eens op youtube naar humble mechanic. die heeft een tijd terug ook een mooie r32 op de kop getikt. fantastisch geluid, mooi om te zien, maar wel eerst zo een beetje elke rubber en volledige ophanging aangepakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door juventus »

iz75 schreef: 16 okt 2021, 01:20 yep de motor is niet stuk te krijgen en overleeft met gemak het koetswerk. laatste golf 4 is ergens in 2004 uitgekomen. das 17 jaar geleden... kijk maar eens op youtube naar humble mechanic. die heeft een tijd terug ook een mooie r32 op de kop getikt. fantastisch geluid, mooi om te zien, maar wel eerst zo een beetje elke rubber en volledige ophanging aangepakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
ik ga er van uit als een wagen netjes op tijd bij een erkende dealer zijn onderhoud gehad heeft, ook netjes allemaal is nagekeken geweest en desnoods,rubbers etc.. vervangen moet geweest zijn indien het nodig was geweest ,daar dient ook een inspectie voor bij een erkende dealer,daar ga ik vanuit. onderhoud boekje is aanwezig. of ben ik te naief,kan ook !!
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door Vissa »

De jaren gaan tellen, onderhoud is niet meer dan wat olie, filters en de echt nodige slijtage delen.

Alle hoezen, rubbers, slangen en noem het allemaal maar op worden niet vervangen bij onderhoud, enkel als ze in dusdanige staat zijn of er kuren beginnen op te treden.

Ikzelf zou nooit van me leven mijn jonge auto inruilen voor een oldtimer. Ik snap dat er liefhebbers zijn, maar zo'n auto zou ik dan voor erbij nemen als hobby auto, maar ruil ik zeker mijn daily niet voor in. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door juventus »

Vissa schreef: 16 okt 2021, 05:32 De jaren gaan tellen, onderhoud is niet meer dan wat olie, filters en de echt nodige slijtage delen.

Alle hoezen, rubbers, slangen en noem het allemaal maar op worden niet vervangen bij onderhoud, enkel als ze in dusdanige staat zijn of er kuren beginnen op te treden.

Ikzelf zou nooit van me leven mijn jonge auto inruilen voor een oldtimer. Ik snap dat er liefhebbers zijn, maar zo'n auto zou ik dan voor erbij nemen als hobby auto, maar ruil ik zeker mijn daily niet voor in. :)

Snap je helemaal 😊 maar de sensatie,passie de 6 cilinder, het geluid (wat bij een 2 liter toch heel anders klinkt,dat nog uit een speaker komt het geluid) , voelt wat allemaal wat nep aan ,tegenwoordig hoor je alleen maar plofjes Pops en bangs en noem maar op , en dat mis ik toch op mijne golf 7 r, maar voor de rest schitterende auto de golf 7 r...daar niet van... daarmee ook jullie mening wat ik enorm apprecieer en er zeker rekening mee ga houden met het al dan niet aanschaffen van zo een r32
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door Maarten »

Vissa schreef:De jaren gaan tellen, onderhoud is niet meer dan wat olie, filters en de echt nodige slijtage delen.

Alle hoezen, rubbers, slangen en noem het allemaal maar op worden niet vervangen bij onderhoud, enkel als ze in dusdanige staat zijn of er kuren beginnen op te treden.

Ikzelf zou nooit van me leven mijn jonge auto inruilen voor een oldtimer. Ik snap dat er liefhebbers zijn, maar zo'n auto zou ik dan voor erbij nemen als hobby auto, maar ruil ik zeker mijn daily niet voor in. :)
Dit dus. Als hobby auto erbij en de 7R als daily. Anders zou ik het echt niet doen...

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door ChielED35 »

Zelf vind ik dit niet zo’n lastige. Zou nooit mijn 7,5R uit 2018 inruilen voor een MK4 R32. Ik vind de R32, zowel MK4 als MK5 magische auto’s waar ik echt dolenthousiast van ben, maar in mijn ogen hoort zo’n auto een auto voor “erbij” te zijn.

Maar aan de andere kant, hoe leuk is het als je zo’n toffe wagen iedere dag kan starten, je niet druk te maken of hij vies wordt of op een drukke parkeerplek staat en gewoon lekker je kinderen ermee naar school brengt en boodschappen doet. Heeft ook wel weer wat

Doe vooral waar je zelf gelukkig van wordt lijkt me.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door MARC V »

Ik sluit mij aan bij de rest,zou ook de R houden.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7 R facelift of golf 4 r32

Bericht door StarSqream »

100% de 7.5R houden. Als je de de mk4 r32 'erbij' kunt nemen met je het doen. Kan dit niet? Helaas pindakaas. Zelfs een mk6 R zou ik niet ruilen voor een R32.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten