Uitlaat sierstuk
Uitlaat sierstuk
Nou keek in mijn uitlaat van mijn golf r en daar zag ik in het midden gaatjes is dit voor meer geluid of minder bij veel sierstukken zit dit niet.
Re: Uitlaat sierstuk
Oja heeft dat ook nog te maken met enkel en dubbelwandig
doorgeroest denk ik!
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
-
- Contacteer:
GerardR de uitlaatfetishist 

- Verlengsnoer
Hi Allen,
Ik ben van plan in de toekomst mijn uitlaat sierstukken te vervangen voor een dikker model (zie foto mackdennis zijn ed30 hieronder).

Nu heb ik gezien dat er standaard ook een einddemper op zit. Ik kwam toevallig bij fifteen52.us het volgende tegen:

http://fifteen52.us/shop-2/#ecwid:categ ... ct=3591308
Afgaande op de foto lijkt het wel of ze hier de originele middendemper vervangen en de einddemper laten vervallen. Weten jullie hoe dit klinkt.
Ik zou namelijk wel meer sound willen (ja weet het milktek non res). Er kwam laatst een forum lid bij mij langs met zijn GOLF 6 R. Wat een sound. Heeeeeerlijk. Ik weet trouwens niet hoe het in de auto klinkt. Maar het geluid buiten de wagen klinkt als muziek in mijn oren.
Ik vind momenteel dat het standaard geluid van de ed30 te tam. Ik heb niet door dat ik in een auto met 300+pk rij. Zelf bij het doortrappen niet. Ik hoor dat je hem buiten wel hoort (van de vrouw)....
Iemand een idee of het wat is om de achter demper te laten vervallen? Wat ik trouwens wel heerlijk vind ik dat als ik lange stukken op de snelweg rij ik ook totaal geen last heb van gebrom of iets dergelijks.... Waarschijnlijk is het met die rust afgelopen als ik er iets aan ga vervangen. Dat is ook de reden waarom ik nog de standaard uitlaat heb (afgezien van een 3" downpipe met 200cells kat).
Alvast bedankt
Ik ben van plan in de toekomst mijn uitlaat sierstukken te vervangen voor een dikker model (zie foto mackdennis zijn ed30 hieronder).

Nu heb ik gezien dat er standaard ook een einddemper op zit. Ik kwam toevallig bij fifteen52.us het volgende tegen:

http://fifteen52.us/shop-2/#ecwid:categ ... ct=3591308
Afgaande op de foto lijkt het wel of ze hier de originele middendemper vervangen en de einddemper laten vervallen. Weten jullie hoe dit klinkt.
Ik zou namelijk wel meer sound willen (ja weet het milktek non res). Er kwam laatst een forum lid bij mij langs met zijn GOLF 6 R. Wat een sound. Heeeeeerlijk. Ik weet trouwens niet hoe het in de auto klinkt. Maar het geluid buiten de wagen klinkt als muziek in mijn oren.
Ik vind momenteel dat het standaard geluid van de ed30 te tam. Ik heb niet door dat ik in een auto met 300+pk rij. Zelf bij het doortrappen niet. Ik hoor dat je hem buiten wel hoort (van de vrouw)....
Iemand een idee of het wat is om de achter demper te laten vervallen? Wat ik trouwens wel heerlijk vind ik dat als ik lange stukken op de snelweg rij ik ook totaal geen last heb van gebrom of iets dergelijks.... Waarschijnlijk is het met die rust afgelopen als ik er iets aan ga vervangen. Dat is ook de reden waarom ik nog de standaard uitlaat heb (afgezien van een 3" downpipe met 200cells kat).
Alvast bedankt
Hoe ziet jou uitlaatsysteem er nu precies uit?
Grotere downpipe, daarna 200cells racekat en daarna standaard?
Grotere downpipe, daarna 200cells racekat en daarna standaard?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
Precies zoals jij t beschrijft...GolfL schreef:Grotere downpipe, daarna 200cells racekat en daarna standaard?
Ohkee, is het niks om een klep te overwegen? Die je middendemper bypasst zegmaar? voor het extra racegeluid. (dus downpipe => bypass => einddemper)
En de middendemper vervangen door een kleinere (freeflow) demper. Zodat als de klep dicht is, je toch wat zwaarder hebt, maar toch beschaaft. (dus downpipe=> middendemper/bypass dicht=> einddemper)
Denk dat jelmer hier wel een constructie van kan brouwen.
En de middendemper vervangen door een kleinere (freeflow) demper. Zodat als de klep dicht is, je toch wat zwaarder hebt, maar toch beschaaft. (dus downpipe=> middendemper/bypass dicht=> einddemper)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
maar waar is de perforratie voor in het eindsierstuk meer of minder geluid kan iemand mij dat vertellen
en geeft een groter sierstuk meer geluid of kleiner doorsnede
en geeft een groter sierstuk meer geluid of kleiner doorsnede
Ook ik heb interesse in vervanging van mijn standaard mk5 gti eindstukken (zijn lelijk geworden) door een model zoals op de foto van mackdennis / milltek gt80 look.
Ik wil niet per definitie een andere midden- en/of einddemper (wil wel, maar financieel ff niet), dus als er wat 'extra geluid gegenereerd' kan worden door de juiste keuze van bepaalde sierstukken, dan heb ik hier ook oren naar.
Welk 'model' eindstuk levert dus welk geluid op???
Iemand filmpjes?
Ik wil niet per definitie een andere midden- en/of einddemper (wil wel, maar financieel ff niet), dus als er wat 'extra geluid gegenereerd' kan worden door de juiste keuze van bepaalde sierstukken, dan heb ik hier ook oren naar.
Welk 'model' eindstuk levert dus welk geluid op???
Iemand filmpjes?
- Verlengsnoer
Ja een klep kan een optie zijn (180 euro exl montage). Kan hier niet echt een nadeel van verzinnen. Wel lijkt het me irri dat je het met een "afstandsbediening" inschakeld (en uit). Ook dat je 12v aansteker voor hiervoor gebruikt wordt. Ik weet niet of je door het aanzetten van de bypass ook meer geluid in de auto hebt, want daar gaat het me eigenlijk om.
Middendemper wegzagen en rvs ertussen (60/70 euro). Kan een erg hol geluid geven dat niet mooi is> Nadeel is dat je het niet zo 123 kunt terug draaien als het je niet bevalt.
Eind stukjes die MackDennis erop heeft zitten (+-120 incl montage). Vind ze erg mooi.
Misschien is een klep dan toch de beste optie, je zit dan nameljk niet altijd in de herrie.
Toch wel apart de foto waarbij er geen einddempeer onder de GTI komt. Ik ben dit niet eerder tegen gekomen namelijk.
Kan altijd nog een soundracer aan Sinterklaas vragen
http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo
Middendemper wegzagen en rvs ertussen (60/70 euro). Kan een erg hol geluid geven dat niet mooi is> Nadeel is dat je het niet zo 123 kunt terug draaien als het je niet bevalt.
Eind stukjes die MackDennis erop heeft zitten (+-120 incl montage). Vind ze erg mooi.
Misschien is een klep dan toch de beste optie, je zit dan nameljk niet altijd in de herrie.
Toch wel apart de foto waarbij er geen einddempeer onder de GTI komt. Ik ben dit niet eerder tegen gekomen namelijk.

GolfL schreef:Ohkee, is het niks om een klep te overwegen? Die je middendemper bypasst zegmaar? voor het extra racegeluid. (dus downpipe => bypass => einddemper)
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Verlengsnoer schreef:Ja een klep kan een optie zijn (180 euro exl montage). Kan hier niet echt een nadeel van verzinnen. Wel lijkt het me irri dat je het met een "afstandsbediening" inschakeld (en uit). Ook dat je 12v aansteker voor hiervoor gebruikt wordt. Ik weet niet of je door het aanzetten van de bypass ook meer geluid in de auto hebt, want daar gaat het me eigenlijk om.
GolfL schreef:Ohkee, is het niks om een klep te overwegen? Die je middendemper bypasst zegmaar? voor het extra racegeluid. (dus downpipe => bypass => einddemper)
haha

- Verlengsnoer
Nederlandse importeur!Chris5gti schreef:haha![]()
niet normaal wat ze allemaal maken ..
http://www.toyzandgiftz.com/gadgets/soundracer/
Stom ding doet wel wat ik wil. Begin me af te vragen of ik niet iets heel fouts wil met de uitlaat sound. Soort utopie, ja wil herrie maaar niet altijd en ik wil het in de auto horen... miss dan toch de elektronische klep