[POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
[POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik al een tijdje opzoek naar een Golf GTI.
Het gaat niet zo snel als ik gehoopt had, zit te twijfelen om misschien voor een Polo te gaan.
't is wat anders (kleiner), maar ik vind het echt heerlijk rijden
Nu zie ik 2 uitvoeringen van de 1.2 TSI motor voor de 6c (dit is de facelift) en de 6r.
6c:
- 90pk
- 110pk
6r:
- 90pk
- 105pk
Volgens de website van JD zijn ze allemaal naar dezelfde vermogens te tunen: 140pk.
Zit er nog verschil tussen deze motoren en andere onderdelen (remmen/onderstel etc)? Of is het gewoon precies dezelfde motor met alleen andere software?
Hoeveel 'beter' is de 6c nou echt tegenover de 6r?
De 1.0 TSI is als ik me niet vergis een 3 cilinder. Als julie de keus hadden, 1.0 of 1.2 wat zouden jullie kiezen? (het vermogen is hetzelfde)
Dank voor jullie tijd
Het gaat niet zo snel als ik gehoopt had, zit te twijfelen om misschien voor een Polo te gaan.
't is wat anders (kleiner), maar ik vind het echt heerlijk rijden
Nu zie ik 2 uitvoeringen van de 1.2 TSI motor voor de 6c (dit is de facelift) en de 6r.
6c:
- 90pk
- 110pk
6r:
- 90pk
- 105pk
Volgens de website van JD zijn ze allemaal naar dezelfde vermogens te tunen: 140pk.
Zit er nog verschil tussen deze motoren en andere onderdelen (remmen/onderstel etc)? Of is het gewoon precies dezelfde motor met alleen andere software?
Hoeveel 'beter' is de 6c nou echt tegenover de 6r?
De 1.0 TSI is als ik me niet vergis een 3 cilinder. Als julie de keus hadden, 1.0 of 1.2 wat zouden jullie kiezen? (het vermogen is hetzelfde)
Dank voor jullie tijd
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Ik zou nog langer wachten op een GTI
Mare, ik zou niet voor een drie cylinder gaan. Leuk voor stadsgebruik maar zodra je vermogen vraagt (snelweg) dan heb je het idee of je op een Yamaha Aerox zonder uitlaat rijdt. Zou lekker voor een 4 cylinder gaan.
Mare, ik zou niet voor een drie cylinder gaan. Leuk voor stadsgebruik maar zodra je vermogen vraagt (snelweg) dan heb je het idee of je op een Yamaha Aerox zonder uitlaat rijdt. Zou lekker voor een 4 cylinder gaan.
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Als ik een Polo zou doen wordt het sowieso 1.2 TSI of 1.4TSI BlueGT (die hebben 140/150 pk). Ik vroeg het me alleen af, waarom zou iemand de 1.0 willen ipv 1.2?MK5benGTI schreef:Ik zou nog langer wachten op een GTI
Mare, ik zou niet voor een drie cylinder gaan. Leuk voor stadsgebruik maar zodra je vermogen vraagt (snelweg) dan heb je het idee of je op een Yamaha Aerox zonder uitlaat rijdt. Zou lekker voor een 4 cylinder gaan.
Polo GTI kan ik net zo goed Golf GTI kopen, die zijn ong even duur
Voordeel van Polo is die zijn een stuk nieuwer (wil vanaf 2013+) --> scheeld hoop in onderhoud + minder verzekering + minder mrb? (misschien beetje dom argument hoor)
Voor een GTI zou ik toch een 2008/2010 model kopen, omdat ze anders wat te duur zijn
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
heerlijk rijden? ik vind het echt een verschrikking vergeleken met een golf gti, zeker het rijden
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Polo rijd goed maar als je dan in een golf gti rij is dat toch ff wat meer auto
onderhoud maakt niet zo heel gek veel uit kwa onderhoudskosten of je moet gekke storingen en dergelijke krijgen.
1.2 tsi en dan chippen naar 140pk zou ik eerder voor kiezen dan een 1.0 3 cilinder..
3 cilinder gaat best maar dan wel in de up!
onderhoud maakt niet zo heel gek veel uit kwa onderhoudskosten of je moet gekke storingen en dergelijke krijgen.
1.2 tsi en dan chippen naar 140pk zou ik eerder voor kiezen dan een 1.0 3 cilinder..
3 cilinder gaat best maar dan wel in de up!
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Ik vind een 1.2 tsi heerlijk rijden! Je merkt totaal niet dat het een klein motortje is. Rijd ook veel soepeler dan een 1.4 tsi.
105 pk rijd prima, 140 pk is al best vlot te noemen!
105 pk rijd prima, 140 pk is al best vlot te noemen!
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Een 1.2 90pk kun je laten updaten naar de 110pk versie bij Vagtechniek. Kost je iets van €249
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Wat wordt er dan precies veranderd?JP-GTi schreef:Een 1.2 90pk kun je laten updaten naar de 110pk versie bij Vagtechniek. Kost je iets van €249
Ik vraag me af of er echt geen verschillen zitten tussen de xx en xxxpk 1.2 TSI motortjes
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Aha, thanks voor de tip!
http://chiptuning.vagtechniek.nl/volksw ... +tsi+90pk/
http://chiptuning.vagtechniek.nl/volksw ... +tsi+90pk/
Iemand ervaring met deze upgrade?Een fabrieksupdate is geen chiptuning maar een update van de software op de motorcomputer naar een hoger vermogen. Dit kan omdat deze motoren technisch gezien identiek zijn aan elkaar, maar enkel softwarematig begrenst is. De fabrikant gebruikt alleen de motorsoftware op deze auto met meerdere vermogens in de markt te zetten. Met een fabrieksupdate valt de auto dus volledig binnen de normen van de fabrikant
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Word met upjes ook veel gedaan (van 60pk naar 75pk)
Is gewoon andere fabriekssoftware wat er in komt alsware..
Komt dus op het zelfde neer als dat je hem zo bij de dealer besteld.
Ik zou hem persoonlijk gewoon laten chippen naar 140pk, kost 600,- dacht ik, maar je krijgt er een hoop plezier voor terug!
Is gewoon andere fabriekssoftware wat er in komt alsware..
Komt dus op het zelfde neer als dat je hem zo bij de dealer besteld.
Ik zou hem persoonlijk gewoon laten chippen naar 140pk, kost 600,- dacht ik, maar je krijgt er een hoop plezier voor terug!
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
De 6C 90pk is een 5 bak. de 110pk heeft een 6 bak. Problemen van de Polo blijven ondanks de switch weer naar een distributieriem ipv ketting.
In mijn 6C moest het stoelframe na 6 maanden na nieuw al vervangen worden. Blijkt ook een veelvuldig probleem te zijn bij de Polo
In mijn 6C moest het stoelframe na 6 maanden na nieuw al vervangen worden. Blijkt ook een veelvuldig probleem te zijn bij de Polo
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
Er zit behoorlijk verschil in de motoren. de 1.2 TSI 105pk van de oude polo is een 8 klepper.
De nieuwe motor is de golf 7 1.2 TSI 110pk motor, tevens een 16 klepper.
Het vermogen en koppel verschilt misschien niet zoveel, maar het nieuwe blok levert zijn vermogen en koppel eerder en houdt het beter vast.
De nieuwe motor is de golf 7 1.2 TSI 110pk motor, tevens een 16 klepper.
Het vermogen en koppel verschilt misschien niet zoveel, maar het nieuwe blok levert zijn vermogen en koppel eerder en houdt het beter vast.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: [POLO] Verschil tussen 1.2 TSI motoren?
De vermogens/koppel die jullie op jullie website aangeven, zijn dat de waarden die eigenlijk altijd gehaald worden (dit om teleurstellingen te voorkomen)?Race Eend schreef:Er zit behoorlijk verschil in de motoren. de 1.2 TSI 105pk van de oude polo is een 8 klepper.
De nieuwe motor is de golf 7 1.2 TSI 110pk motor, tevens een 16 klepper.
Het vermogen en koppel verschilt misschien niet zoveel, maar het nieuwe blok levert zijn vermogen en koppel eerder en houdt het beter vast.
Het enige verschil (op jullie website) tussen de MQB 1.2 TSI en de 'oude', is 10nm koppel op stage 1?
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar beide grafieken lijken toch wel erg veel op elkaar? (deze heb ik van jullie website gehaald)
Oude motor
Nieuwe MQB platform motor
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 37 gasten