Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Beste allen,

Sinds kort een raar fenomeen waar ik de oorzaak niet van kan achterhalen. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden;

Als ik rustig rijd is er niets aan de hand, echter zodra ik (iets) meer van het vermogen vraag, begint in ene de hele aandrijflijn te horten en te stoten. Dit is vooral als ik de auto handmatig (DSG) in een hogere versnelling zet en dan meer gas geef. Zodra de turbodruk zegmaar erin moet komen begint het euvel en als ik niet snel van m'n gas ga, dan gaat het motorstoringslampje branden. Deze gaat vervolgens ook weer uit.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem uit te lezen, maar misschien is dit een veel voorkomend probleem... @Race-eend?

Nog een aantal details:
- Kort geleden VW onderhoud gehad met nieuwe bougies
- Alle bobines vervangen (liep namelijk ook een keer plotseling op drie cilinders na zo'n zelfde voorval)

Vast bedankt voor jullie hulp!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door dukerider »

Eerst en vooral, uitlezen.
Anders blijft het gewoon gissen naar wat er fout kan zijn.
Lijkt hetzelfde fenomeen dat ik had, en dat was een kapotte bobine.
Maar de jouwe zijn reeds vervangen, kan ook een vervuilde injector zijn.
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik dacht ook dat het een bobine zou zijn gezien er nieuwe bougies geplaatst waren en het regelmatig voorkomt dat dan een bobine de geest kan gaan geven. Uitleesmateriaal heb ik niet, maar nieuwe bobines kosten ook de wereld niet, dus de gok maar genomen...

Ik heb ondertussen maar een mail gestuurd naar Hartog tuning om de auto uit te lezen. JD was ik liever naartoe gegaan, maar Hartog ligt bij mij om de hoek...

Ik zal jullie op de hoogte houden, maar mochten jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag natuurlijk.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Race Eend »

Klinkt inderdaad als overslag.

Gezien bobines en bougies vervangen zijn zal dit het niet zijn. Je kan dan injector problemen hebben.

Echter kan het ook te maken hebben met lekkage of bv een slecht werkende/niet werkende mapsensor.

Dit komt er wel uit tijdens het rijdende uitlezen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

@Race Eend: Dank voor jullie bericht. Ik zal de genoemde zaken meenemen als de auto wordt uitgelezen.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Beste allen,

Ik ben jullie nog een antwoord verschuldigd voor wat betreft de slechte loop van de Golf 6 GTI.
Zoals in m'n eerste berichtgeving had de auto al groot onderhoud gehad en waren onder andere de bougies al vervangen. Nu komt het dus veelvuldig voor dat de bobine(s) dan de geest kunnen geven. Dit was ook gebeurd en dacht even nieuwe bobines te kopen die wat sterker dan de originele zouden zijn en die je onder andere kunt vinden op de Audi R8 (de rode bobines).
Eenmaal binnen en vervangen bleef het probleem zich dus voordoen, en werd het dus een dagje JD Engineering om het uit te zoeken.
Het was met een ritje van nog geen twee minuten al geconstateerd dat cilinder 2 misfires aan het geven was. Toen de kap open ging was het voor Mark meteen duidelijk, dat dit niet de kwaliteit bobines waren die erin moesten zitten. Dit terwijl ik ze op een website had gekocht (Celtemp) waar duidelijk bijstond dat het OEM onderdelen waren.... Niet dus...
Afijn, oude bobines eruit, nieuwe NGK-bobines (=OEM) erin en probleem opgelost! Mark had mij gewaarschuwd dat Celtemp 'mogelijk' (mod) moeilijk zou doen met het geld terug krijgen, echter was dit gelukkig niet het geval en had netjes m'n geld terug gekregen nadat ik een nogal boze mail had gestuurd over de situatie en het feit dat zij adverteren met OEM onderdelen terwijl dat niet het geval is.

Verder zag Mark dat ik nog de oude DSG software had op m'n versnellingsbak. Zo'n drie jaar geleden had ik namelijk de DSG ook stage 1 laten upgraden. Mark vertelde mij dat dit een wereld van verschil zou opleveren, en ik kan jullie vertellen dat de GTI nog nooit(!) zo lekker gereden heeft sinds dat dit stukje software erop zit! Ik stel voor dat JD / Mark deze upgrade gaan adverteren, want het is gewoon een verschil van dag en nacht. De DSG was al snel, maar nu is hij nog soepeler en je merkt nu echt niets meer van het op- of terugschakelen van de bak (vooral van 2 naar 1 bij het stoplicht). Zeker de moeite waard dus!

Via deze weg wil ik Mark en Sven nogmaals bedanken voor jullie snelle hulp en advies!

Grt,

Ezra
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Horten en stoten bij vraag naar vermogen Golf 6 GTI

Bericht door Race Eend »

Dat is goed nieuws Ezra, alles weer opgelost :!:
Golf VI GTI Adidas schreef:Mark had mij gewaarschuwd dat Celtemp nogal moeilijk zou doen met het geld terug krijgen, echter was dit gelukkig niet het geval en had netjes m'n geld terug gekregen nadat ik een nogal boze mail had gestuurd over de situatie en het feit dat zij adverteren met OEM onderdelen terwijl dat niet het geval is.
Ik had aangegeven dat Celtemp mogelijk moeilijk kon doen omdat men zelf geen diagnose heeft kunnen stellen en dus van de conclusie van een ander uit moeten gaan (daar is ook wel wat voor te zeggen), maar goed te horen dat dit allemaal netjes is opgelost.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten