GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Heren,
Ik twijfel..
https://youtu.be/H7F7OPUtyjU
Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.
Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.
Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig..
Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..
Dillema's haha
Ik twijfel..
https://youtu.be/H7F7OPUtyjU
Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.
Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.
Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig..
Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..
Dillema's haha
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Mijn mening, neem gewoon gfb dv+ , werkt super.
Het is een meerwaarde als je toch gaat verder chippen.
Het is een meerwaarde als je toch gaat verder chippen.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
BND schreef:Mijn mening, neem gewoon gfb dv+ , werkt super.
Het is een meerwaarde als je toch gaat verder chippen.
Bedankt voor je reactie nog, heb een afspraak staan voor maandag! GFB DV+ en de Forge PCV Delete plate laat ik doen! Mocht ik het geluid nog niet dik genoeg vinden, kan ik altijd die Forge Blow Off Adapter er nog tussen zetten zelf.
M'n maatje heeft een Edition 30 met 320 pk die zei dat je al wel een ander geluid hoort met de GFB DV+, maar dat hoor ik bij stage 2 pas beter ivm andere luchtinlaat etc.
Dus eerst maar ff kijken hoe het klinkt en kan dan altijd nog die Forge BOA er tussen zetten!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Mooie ugrades!
Ga je bij Erwin langs?
Ga je bij Erwin langs?
Serviced by EMServices.
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Maarten schreef:Mooie ugrades!
Ga je bij Erwin langs?
Ja man! Sowieso goed om dit alvast te doen voor ik stage 2 ga!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- JeroenGTIed35
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
De gfb dv+ hoor je niet afblazen.
Ik heb hem ook. Bevalt goed maar geen psssj geluid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hem ook. Bevalt goed maar geen psssj geluid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
JeroenGTIed35 schreef:De gfb dv+ hoor je niet afblazen.
Ik heb hem ook. Bevalt goed maar geen psssj geluid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schijn je met een andere luchtinlaat wel beter te horen volgens maatje van me.
Maar ik ga volgend jaar stage 2 bij JD dus misschien dan nog een blow off adapter d'r tussen zetten..
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Het echte afblazen wat je met een open blow off valve heb,
Ga je zoals hier boven vermeld niet horen.
Wel heb je kan dat als je juist aantal % gas geeft, en de auto op het goede moment schakelt,(DSG)
Dat het even kort lijkt of er een kalkoen zit opgesloten.
Maar dat zal eens in de zoveel tijd zijn.
Ga je zoals hier boven vermeld niet horen.
Wel heb je kan dat als je juist aantal % gas geeft, en de auto op het goede moment schakelt,(DSG)
Dat het even kort lijkt of er een kalkoen zit opgesloten.
Maar dat zal eens in de zoveel tijd zijn.
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
golf5gt schreef:Het echte afblazen wat je met een open blow off valve heb,
Ga je zoals hier boven vermeld niet horen.
Wel heb je kan dat als je juist aantal % gas geeft, en de auto op het goede moment schakelt,(DSG)
Dat het even kort lijkt of er een kalkoen zit opgesloten.
Maar dat zal eens in de zoveel tijd zijn.
Okey okey, jammer vind dat wel gaaf klinken! Bij die Golf 6R van dit filmpje een DV icm een Forge Blow Off Adapter hoor je dat geluid wel erg mooi!
https://youtu.be/wfuJ9C_6jVg
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Okey Nice!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Heb jij een DSG bak of handbak?ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Ik heb een standaard dumpvalve en een carbonio filter en die hoor ik goed aanzuigen en afblazen (ik heb een handbak).
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
John schreef:Heb jij een DSG bak of handbak?ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Ik heb een standaard dumpvalve en een carbonio filter en die hoor ik goed aanzuigen en afblazen (ik heb een handbak).
Handbak man! Okey Nice!
Ga denk die GFB DV+ combineren met die Forge Blow Off Adapter d'r tussen!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
http://www.biesheuvel.nl/blow-off-adapt ... -only.htmlJarino schreef:John schreef:Heb jij een DSG bak of handbak?ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Ik heb een standaard dumpvalve en een carbonio filter en die hoor ik goed aanzuigen en afblazen (ik heb een handbak).
Handbak man! Okey Nice!
Ga denk die GFB DV+ combineren met die Forge Blow Off Adapter d'r tussen!
Deze haha!
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
- Famous1303
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Ik dacht dat dat de turbo zelf was, maar dit komt dus door de gfb?golf5gt schreef:Het echte afblazen wat je met een open blow off valve heb,
Ga je zoals hier boven vermeld niet horen.
Wel heb je kan dat als je juist aantal % gas geeft, en de auto op het goede moment schakelt,(DSG)
Dat het even kort lijkt of er een kalkoen zit opgesloten.
Maar dat zal eens in de zoveel tijd zijn.
Binnen in de auto hoor je het amper maar buiten hoor je wel de lucht aanzuigen/afblazen met een ander luchtfilter. Het is geen Subaru geluid wat eruit komt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Handbak. Maar wellicht eerlijk om te zeggen dat ik de motorkapisolatie verwijderd heb na het plaatsen van de CTS. Met de Carbonio zat dit nog op de kap, maar hoorde ik echt niets.John schreef:Heb jij een DSG bak of handbak?ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Ik heb een standaard dumpvalve en een carbonio filter en die hoor ik goed aanzuigen en afblazen (ik heb een handbak).
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
John schreef:Heb jij een DSG bak of handbak?ChielED35 schreef:Zelf rij ik met een GFB DV+. Eerder zat er een Carbonio op toen ik de auto kocht, daar hoorde je van beiden helemaal niets. Enige tijd geleden heb ik een CTS intake geplaatst (sorry, laten plaatsen ) en die hoor je lekker zuigen en blazen bij een beetje toeren maken.
Ik heb een standaard dumpvalve en een carbonio filter en die hoor ik goed aanzuigen en afblazen (ik heb een handbak).
Een gewone GTI met carbonio kan je niet vergelijken met een carbonio op eenED35 (of golf 6R en ED30),
deze heeft namelijk het filter in de motorafdekplaat zitten en dat dempt het afblaasgeluid. De carbonio zelf bij een ed35 is leeg (geen filter).
Wil je het wel horen bij een ED35, dan het je idd een intake nodig waarbij het filter in de afdekplaat vervalt. Dus idd een CTS of een carbonio(met filter er in van golf 6 GTI) met stage 2 intake pijp.
Hier heb je diverse opties in qua filter/intake.
Re: GFB DV+ icm Forge Blow Off Adapter
Heren daar was ik weer...
Het spijt me zeer maar ik word echt schijtziek van die Golf, heb hem nog geen 3 maanden maar nu al veel meer gezeik dan m'n BMW E36 320i in 5 jaar tijd.. Rijdt super lekker die golf en het is een snelle en mooie wagen maar al dat gezeik komt me echt m'n strot uit..
Gister rij ik dus vanaf een etentje met de zaak naar huis, motor was goed warm had al eventjes getrapt en reed daarna lekker rustig op de cruise. ESP had ik even uitgezet want dat ingrijpen is vervelend in z'n 1,2 en3. Dus ik rij vanaf een N weg een rotonde af en geef lekker volgas in z'n 2. Bij +- 5000 toeren grijpt de ESP in en daarna valt het gas weg kon geen gas meer geven tot ik doorschakelde naar z'n 3 en toen ging gelijk het EPC lampje branden.
Ik schrok dus gelijk rustig naar z'n 4,5,6 geschakeld en zsm langs de kant gezet na de volgende rotonde ( was geen vluchtstrook of iets in de buurt ). Gelijk maatjes geappt in de geoepsapp van RevWorks die gasten weten veel van auto's en sleutelen ook zelf aan auto's etc.
Na uitleg zei die gewoon rustig naar huis rijden, was gelukkig al bijna thuis, en dan zsm uit laten lezen. Vanmorgen moest ik helaas om 5:20 eruit en 6:00 op werk zijn. Gisteravond gebeurde dit en had al volop zitten googlen en kwam meerdere dingen hier op het forum tegen.
M'n wagen liep trouwens gelijk in noodloop, leek net of ik nog maar met 100 pk rond reed, dus rustig naar huis gereden in ieder geval. Vanmorgen toch even proberen om te starten met de goede hoop dat het gewoon een storing was en dat het weg zou zijn, maar helaas, het motorstoringslampje ging d'r ook nog ff bij branden... zie foto:
https://www.mupload.nl/img/nxcm4boelxctq.jpg
Gelukkig heb ik m'n E36 nog en die stond al 2,5 maand stil, maar dat was starten lopen dus kon gelukkig nog naar werk rijden!!! BMW FTW hahaha
De golf staat nu dus netjes thuis heb dus gisteravond sinds de EPC storing misschien 2 km ermee gereden, in noodloopstand, dus dat valt mee. Nou heb ik maandag om 13:00 een afspraak bij EM Services bij Erwin voor m'n PCV die volgens mij lekt aan de symptomen te merken zie m'n voorgaande posts. Dus maandag gaat sowieso m'n PCV vervangen worden voor een Forge PCV Delete Plate en laat gelijk de DV vervangen voor de GFB DV+. (Ja ik had het bij voorbaat al bij m'n onderschrift gezet maar het moet dus nog gebeuren haha)
Nou hoop ik dat die storingen die ik nu heb met m'n PCV of DV te maken hebben. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Brandstofpomp(sensor), bobines etc. Ik snap dat ik een pas bij uitlezen achter kom. Maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen mochten jullie ideeën hebben over wat het kan zijn.
Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Met vriendelijke groet,
Jarino
Het spijt me zeer maar ik word echt schijtziek van die Golf, heb hem nog geen 3 maanden maar nu al veel meer gezeik dan m'n BMW E36 320i in 5 jaar tijd.. Rijdt super lekker die golf en het is een snelle en mooie wagen maar al dat gezeik komt me echt m'n strot uit..
Gister rij ik dus vanaf een etentje met de zaak naar huis, motor was goed warm had al eventjes getrapt en reed daarna lekker rustig op de cruise. ESP had ik even uitgezet want dat ingrijpen is vervelend in z'n 1,2 en3. Dus ik rij vanaf een N weg een rotonde af en geef lekker volgas in z'n 2. Bij +- 5000 toeren grijpt de ESP in en daarna valt het gas weg kon geen gas meer geven tot ik doorschakelde naar z'n 3 en toen ging gelijk het EPC lampje branden.
Ik schrok dus gelijk rustig naar z'n 4,5,6 geschakeld en zsm langs de kant gezet na de volgende rotonde ( was geen vluchtstrook of iets in de buurt ). Gelijk maatjes geappt in de geoepsapp van RevWorks die gasten weten veel van auto's en sleutelen ook zelf aan auto's etc.
Na uitleg zei die gewoon rustig naar huis rijden, was gelukkig al bijna thuis, en dan zsm uit laten lezen. Vanmorgen moest ik helaas om 5:20 eruit en 6:00 op werk zijn. Gisteravond gebeurde dit en had al volop zitten googlen en kwam meerdere dingen hier op het forum tegen.
M'n wagen liep trouwens gelijk in noodloop, leek net of ik nog maar met 100 pk rond reed, dus rustig naar huis gereden in ieder geval. Vanmorgen toch even proberen om te starten met de goede hoop dat het gewoon een storing was en dat het weg zou zijn, maar helaas, het motorstoringslampje ging d'r ook nog ff bij branden... zie foto:
https://www.mupload.nl/img/nxcm4boelxctq.jpg
Gelukkig heb ik m'n E36 nog en die stond al 2,5 maand stil, maar dat was starten lopen dus kon gelukkig nog naar werk rijden!!! BMW FTW hahaha
De golf staat nu dus netjes thuis heb dus gisteravond sinds de EPC storing misschien 2 km ermee gereden, in noodloopstand, dus dat valt mee. Nou heb ik maandag om 13:00 een afspraak bij EM Services bij Erwin voor m'n PCV die volgens mij lekt aan de symptomen te merken zie m'n voorgaande posts. Dus maandag gaat sowieso m'n PCV vervangen worden voor een Forge PCV Delete Plate en laat gelijk de DV vervangen voor de GFB DV+. (Ja ik had het bij voorbaat al bij m'n onderschrift gezet maar het moet dus nog gebeuren haha)
Nou hoop ik dat die storingen die ik nu heb met m'n PCV of DV te maken hebben. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Brandstofpomp(sensor), bobines etc. Ik snap dat ik een pas bij uitlezen achter kom. Maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen mochten jullie ideeën hebben over wat het kan zijn.
Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Met vriendelijke groet,
Jarino
Golf MK5 GTI, 247pk / 377 Nm, Forge PCV Delete Plate, GFB DV+
Serviced by EM Services
Serviced by EM Services
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 45 gasten