distributie tuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

distributie tuning

Bericht door Spuugemmer »

Er komt altijd een moment dat je vast loopt met tunen of dat een technische max bereikt is of eigenlijk gewoon omdat het gaaf klinkt om te hebben en thuis in de kast te leggen. Maar heb voor mezelf weer een leuk hebbedingetje gevonden.

Afbeelding

Als je de verhalen moet geloven is het haast niet te geloven dat niet iedere auto dit standaard heeft!
Wat zijn de voordelen:
- Kleiner (korter) turbogat
- Meer vermogen (aan de wielen)
- Motor reageert beter op het gaspedaal

Standaardgewicht 2,32 kg deze zijn 0,40 kg. Is best een verschilletje. Daarnaast zijn ze er in standaard formaat. Zodat dynamo en dergelijke attributen op normale snelheid draaien maar er is ook een overmaat waardoor alles op een lagere snelheid draait.

Hoe dan ook een leuk lijstje met voordelen en in theorie zou het best allemaal kunnen en leuk zijn maar ik vraag me toch of het allemaal zo fantastisch is. IIG een setje besteld dus zal het binnenkort laten weten wat de bevindingen zijn.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: distributie tuning

Bericht door Verlengsnoer »

Ben benieuwd Chris!

Mooi dat jullie / jij vooruitstrevend bezig zijn....

Grt
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: distributie tuning

Bericht door Chris5gti »

erg interesant !gewichtbesparing in draaiende delen is altijd goed ;) Is er eigenlijk ook een lichter vliegwiel te krijgen voor een tfsi ?? Zou ook het vermogen wel goed doen denk ik :D
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: distributie tuning

Bericht door GolfL »

Chris heeft ook een MKV gti, hier zit ook een TFSI blok in. Neem aan dat hij het hierop gaat testen ;)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: distributie tuning

Bericht door Chris5gti »

GolfL schreef:Chris heeft ook een MKV gti, hier zit ook een TFSI blok in. Neem aan dat hij het hierop gaat testen ;)
Ik weet niet precies hoe je het bedoeld maar mijn vraag ging eigenlijk over een vliegwiel , niet over de lichtere poelies waar de riem over draait, wat natuurlijk top is ,en ik ook hiernaar erg benieuwd ben wat zijn ervaring ermee is . Of ben ik nu helemaal in de war :?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: distributie tuning

Bericht door GolfL »

Hoo je hebt gelijk, haalde poulies en vliegwiel even doorelkaar.! :oops:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten