Onderhoud golf6 R 90k beurt

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
turbo-t
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2016, 20:53
Type auto: Golf MK6 R20
Locatie: Roosendaal

Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door turbo-t »

Binnenkort moet mijn golf 6 R naar de 90k beurt. Zijn er nog dingen die ik extra kan laten uitvoeren zoals bijvoorbeeld andere bougies of inlaat traject wel of niet laten reinigen? Ik lees ook veel over blokkeer plaat carter ventilatie pcv fix wel of niet doen? Of andere dingen?
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door tolunay »

is de nokkenas volger voor je hoge druk pomp al een keer vervangen ? nee, dan zou ik daar zeker naar laten kijken en desnoods mee vervangen.
Gebruikersavatar
AR6R
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2017, 20:30
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door AR6R »

Ook mijn 6R moet de 90k beurt... wat MOET er allemaal gedaan worden?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-

387Hp - 514Nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door ChielED35 »

AR6R schreef: 24 aug 2017, 00:01 Ook mijn 6R moet de 90k beurt... wat MOET er allemaal gedaan worden?
Heb je oude facturen van onderhoud? Kun je bepalen wat er wel of niet moet gebeuren.
Olie 5W30LL, DSG olie, Haldex olie, Getande riem met waterpomp vervangen, bougies, filters, remolie....
Wat er MOET gebeuren hangt natuurlijk helemaal af hoe de vorige eigenaar (eigenaren) het allemaal onderhouden hebben. Hetgeen ik bovenstaand noem is niet perse nodig, mits gebeurt is.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
AR6R
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2017, 20:30
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door AR6R »

Ja ik heb de onderhoudshistorie. Olie is 2 weken geleden gedaan en dsg olie 30k km geleden (die wordt dus zoiezo vervangen). Verder is alleen het "normale" onderhoud (remmen filters etc) gedaan op de distributieriem na.

Nu lees ik dingen over de nokkenasversteller en ketting en spanner, moeten die vervangen worden?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-

387Hp - 514Nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door ChielED35 »

Nou ja het "moet" niet vervangen worden. In ieder geval zou ik de distributieriem vervangen met 5 jaar of 80.000km. Better safe than sorry. Pak hierbij ook meteen de waterpomp mee, alles ligt toch los en die kost een paar tientjes dacht ik.
De nokkenasketting is bij mij toen ook mee vervangen. Als je de auto start en hij klinkt als een diesel (heb ik me laten vertellen) dan moet je wel gaan vervangen. Persoonlijk ben ik wel van het preventief vervangen van onderdelen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
AR6R
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2017, 20:30
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door AR6R »

Bedankt, ik laat denk ik de nokkenas ketting en spanner meevervangen en de distributieriem en waterpomp zoiezo.
De nokkenasversteller laat ik zitten, deze is erg duur en hoeft dus alleen als er storing mee is.

Nog meer dingen waar ik op moet letten? Het hoedje van de brandstofpomp schijnt een kwaaltje te zijn?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-

387Hp - 514Nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door ChielED35 »

Hoedje van de brandstofpomp heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord als kwaal, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door bzb »

mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door ChielED35 »

bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
AR6R
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2017, 20:30
Type auto: Golf MK6 R20

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door AR6R »

Het onderhoud is niet meer dan een ander gelijkwaardig merk. Zijn gewoon de ¨standaard¨ dingen.
Alleen ik hoor van wat mensen dat dat hoedje van de brst pomp toch een kwaal is. Kreeg er foto's van doorgestuurd afgelopen week (de 2e kapotte die hun in een maand binnenkregen)

Afbeelding

Afbeelding
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-

387Hp - 514Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door bzb »

ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25
bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door ChielED35 »

bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25
bzb schreef: 25 aug 2017, 13:51 mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door Famous1303 »

ChielED35 schreef:
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
Zou het zelf inderdaad ook wel doen.
Niet bij 150k maar bij 250/300k toch wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door Xizer »

bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58 op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Kettingen die nooit vervangen hoeven te worden moet VW nog uitvinden. :lol:
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door Bluepower »

Ze riepen bij de vr6 motoren al dat die ketting en geleiders 'onderhoudsvrij' zouden zijn, maar de meesten waren met 150k toch echt al wel opgerekt en geleiders versleten/gebroken..
Onderhoudsvrij bij bewegende delen bestaat gewoon niet... misschien wel uitgestelde onderhoud(zoals men nu al de distributieriem pas bij 120 of 150k adviseerd, terwijl dat vroeger toch echt elke 60k moest gebeuren..)
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door Michel5gti »

ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 12:40 Hoedje van de brandstofpomp heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord als kwaal, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Ik denk dat hierbij de stoter word bedoeld onder de hoge druk pomp en die gaan nog wel eens stuk.
Heb hem bij mezelf ook vervangen bij de 90.000km beurt.

DSG is standaard 60.000km maar na tuning word geadviseert om de 30.000km.
Alle andere filters en bougies zou ik ook lekker elke 30.000km doen en olie elk jaar of max 15.000km.
Bij mezelf doe ik elk jaar de olie en om de 2 jaar bougies en de rest(+-10.000km per jaar).

Onderhouden is uiteindelijk overhouden
Iets stuk gaan kan natuurlijk altijd een keer ;)
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door bzb »

ChielED35 schreef: 26 aug 2017, 21:40
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58
ChielED35 schreef: 25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.

En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI :mrgreen:
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
dat vermogen komt niet op de ketting :mrgreen:
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt

Bericht door yal »

bzb schreef: 30 aug 2017, 13:16
ChielED35 schreef: 26 aug 2017, 21:40
bzb schreef: 26 aug 2017, 18:58

op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangen
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?
dat vermogen komt niet op de ketting :mrgreen:
Nee inderdaad en ook niet op de distributieriem :lol:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten