discussie over dyno verschillen nummer 800

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door NICO! »

Demon schreef: 17 okt 2017, 17:36
NICO! schreef: 15 okt 2017, 00:04
Demon schreef: 13 okt 2017, 23:06 Kan Race Eend of Nico mij uitleggen waarom ik mijn opgegeven waarden wel haalde als een van de weinigen.
Omdat jouw tuner en VDV blijkbaar dezelfde manier van rollen hebben.
En is dat dan in beide gevallen de correcte meeting of juist niet ? Wie o wie zijn bank staat juist afgesteld ? ;)
Het maakt niet uit hoe een bank staat afgesteld, maar hoe men rolt. De manier van rollen bij JD lijkt een hogere waarde op te leveren dan de metingen bij VDV. De bank bij VDV wordt ieder jaar geijkt en rollen doen ze volgens de richtlijnen van de fabrikant van de bank en VW AG.
Ik zeg dus niet dat iemand verkeerde waardes heeft, ik zeg dat anders rollen betere waardes kan opleveren.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Famous1303 »

NICO! schreef:
Demon schreef: 17 okt 2017, 17:36
NICO! schreef: 15 okt 2017, 00:04 Omdat jouw tuner en VDV blijkbaar dezelfde manier van rollen hebben.
En is dat dan in beide gevallen de correcte meeting of juist niet ? Wie o wie zijn bank staat juist afgesteld ? ;)
Het maakt niet uit hoe een bank staat afgesteld, maar hoe men rolt. De manier van rollen bij JD lijkt een hogere waarde op te leveren dan de metingen bij VDV. De bank bij VDV wordt ieder jaar geijkt en rollen doen ze volgens de richtlijnen van de fabrikant van de bank en VW AG.
Ik zeg dus niet dat iemand verkeerde waardes heeft, ik zeg dat anders rollen betere waardes kan opleveren.
Waardes kan je makkelijk aanpassen, zowel naar boven als naar beneden. Dit is simpel met een (paar) muis klikken en je kan het percentage aanpassen.

Minder neutraal..
Ik blijf het nog steeds gek vinden dat ik met 220kilo+ meer gewicht een STUK sneller ben dan een JD getunede auto. Op de JD bank evenveel pk en hij iets meer Nm.
Wel keek JD vooraf het rollen bij mij onder de motorkap..
Ook toevallig is dat pk en nm evenveel % minder waren tov van “mijn” tuner. Verliesmeting wellicht? Ik weet het niet.

Weer neutraler..
Blijf erbij dat als een auto goed voor jou rijdt dat het prima is. Mijn broer vindt mijn auto bijvoorbeeld zenuwachtig aanvoelen terwijl ik het heerlijk vind rijden.

Hoe het rijdt is belangrijker dat de waardes op papier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door MK5benGTI »

Famous1303 schreef: 18 okt 2017, 00:16
Blijf erbij dat als een auto goed voor jou rijdt dat het prima is. Mijn broer vindt mijn auto bijvoorbeeld zenuwachtig aanvoelen terwijl ik het heerlijk vind rijden.

Hoe het rijdt is belangrijker dat de waardes op papier.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, daar doen wij het uiteindelijk om. De vermogens zijn toch maar een getalletje. Het optimaal gebruik kunnen maken van het vermogen zit hem toch weer tussen het stuur en de bestuurdersstoel.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten