discussie over dyno verschillen nummer 800

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden

Bericht door O2RS »

Nu kom je me een betoog dat het zo laag is om als tuner "negatieve reviews" te laten schrijven om een collega te bekritiseren en dan eindig je met een stelling waarin je zelf collega's loopt af te zeiken. Grote klasse Bruno!!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden

Bericht door ferry »

O2RS schreef: 10 okt 2017, 16:33 Nu kom je me een betoog dat het zo laag is om als tuner "negatieve reviews" te laten schrijven om een collega te bekritiseren en dan eindig je met een stelling waarin je zelf collega's loopt af te zeiken. Grote klasse Bruno!!!
+1

En daar aan toe te voegen. Ik denk dat een goede tuner zich helemaal niet hoeft te mengen in discussies op een forum. En zeker niet preken voor eigen parochie. Als je als tuner zo zeker bent van je zaak en goed werk leverd komen de klanten toch wel.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

@O2RS

Negatieve reviews laten schrijven? Waar doel jij op? Op welke collega heb jij het? Wie loopt Bruno af te zeiken?
Verklaar jij me anders waarom die meeste auto's niet aan hun waardes kwamen. Ik vind het jammer als er zo een reacties komen en dan nog van mensen die er die dag spijtig genoeg niet bij waren. Vind ik ook Grote klasse.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door bzb »

ik heb maar 1 echte dyno en dat is m'n stopwatch van 100 naar 200

en of tie nou 260 of 300 pk heeft, 12 seconden is 12 seconden in mijn geval, al 4 jaren :mrgreen:
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door ChielED35 »

Zijn er nog foto's van deze dag?
Ik was er niet maar heb nog geen reet gezien aan foto's. Gelul allemaal over een paar pk's :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door O2RS »

@ Demon, al je vragen zijn met een stukje begrijpend lezen zelf terug te vinden...succes ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door jwbakkenes »

Goed geschreven, spieker op zijn kop!
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Zluytr »

Ik hoop dat de meeting gezelliger was dan dit topic :mrgreen:
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door bzb »

lijken wel voetbal supporters met elk hun heilige voorliefde voor een tunert :mrgreen:
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Maarten »

O2RS schreef:@ Demon, al je vragen zijn met een stukje begrijpend lezen zelf terug te vinden...succes ;)
Volgens mij moet jij dat zelf doen. En anders even toelichten hoe jij het opvat...
Serviced by EMServices.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door O2RS »

Heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan, het is volgens mij vrij duidelijk. Ik ga me ook niet in een discussie mengen met iemand die enkel zn gelijk wil halen en dat vervolgens kracht bij wil zetten door de caps lock te gebruiken.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door tommy »

wie er die dag niet bij was heeft geen recht van spreken
wat demon vertelt is 100 procent correct en aangezien ik er ook was kan ik dat beamen
van de zo gezegde pk s die sommige hadden waren er allesins niet zoveel meer over
dan blijft de vraag is de bank bij vd velde wel goed wel ik kan je zeggen deze is 100 procent goed
heb liever correcte pk s dan beloofde pk s :D ;)
mk7 gti 325 pk 525nm
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door O2RS »

Behalve jullie tuner, die is er ook niet geweest. Maar hij mag wel zn zegje doen hier zeker?
Ik begrijp hem al....duidelijk!
Je ziet mij overigens nergens betwisten dat het absoluut onzin is wat jullie verkopen, ik ging alleen in op de reactie van Bruno, die was nogal dubbel namelijk.
En vind de insteek en toon van de berichten van demon eerlijk gezegd niet heel prettig.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door ChielED35 »

tommy schreef: 11 okt 2017, 13:45 wie er die dag niet bij was heeft geen recht van spreken
wat demon vertelt is 100 procent correct en aangezien ik er ook was kan ik dat beamen
van de zo gezegde pk s die sommige hadden waren er allesins niet zoveel meer over
dan blijft de vraag is de bank bij vd velde wel goed wel ik kan je zeggen deze is 100 procent goed
heb liever correcte pk s dan beloofde pk s :D ;)
Whahaha...dus als je ergens niet bij bent geweest mag je er nooit wat over zeggen? Dat is natuurlijk ook een beetje gek Tommy ;)
Ik ga me er verder niet in mengen hoor, want ik was er ook niet :lol: . Lijkt me beter om het er lekker bij te laten en eindelijk eens foto's neer te gaan zetten van de dag :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door ferry »

Topic is al geen napraten van der velden meeting meer chieled35. Heeft nico slim opgepakt.
En ik denk dat ieder lekker bij tuner moet gaan waar hij een goed gevoel bij heeft. Alleen tommy en demon willen graag gelijk, want bij hun auto s is het vermogen op de testbank bij van der velden hetzelfde als hun tuner. En dan heb je natuurlijk altijd gelijk.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

Ja zeker de meeting was heel gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar…in mijn geval toch. :mrgreen:

@ferry
Je hebt gelijk ieder moet gaan waar ie zich goed bij voelt. Mij gaat het niet zozeer over wie al dan niet gelijk heeft zoals enkele beweren hier.
Deze topic is geëscaleerd omdat er sommigen postjes neerschrijven die geen meerwaarde hebben aan deze topic. Anderzijds moet ik wel toegeven
dat het prettig aanvoelde toen mijn run de exacte waardes aangaven van mijn stage 2.
Nu ieder heeft zijn mening en dat respecteer ik.
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

@Chiel

Natuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen. daarvoor bestaan er ook forums. Inc mij tuner mag zijn zegje doen toch. ;)
Voor foto's…vrees ik voor wegens zeer slecht weer gedurende de ganse dag. En om de een of ander reden zijn mijn filmpjes mislukt.
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

@O2RS

Ik ga met u niet verder in discussie aangezien je er geen behoefte aan hebt. En over dat begrijpend lezen. Lees jouw postjes nog maar eens.
Ik weet waar ik het over heb en jij blijkbaar niet. Verder een prettige dag gewenst.
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

@jwbakkenes

De spieker is inderdaad op zijn kop geslagen toen de poppetjes uit de kast vielen op de testbank van van der Velden. ;)
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

@bzb

Ja lol die voetbal supporters die een heilige voorliefde hebben voor hun tovenaars op het veld.
12 s Is best wel snel.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Famous1303 »

Achja, laten we het erop houden dat sommige mooie hoge waardes aangeven. Of ze correct zijn is een ander verhaal.

Ik scoorde zelf erg laag bij JD (tegen verwachting in) ondanks ik sneller ben dan een door hun getunede auto

Maar als ze bij JD zeiden; het is maar een papiertje, rijdt het lekker? Dan is het toch goed!

Of die nu minder of juist veel vermogen heeft.. het gaat erom hoe je de auto vindt rijden.

Het verhaal van BR heb ik niet gelezen, veels te lang





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Race Eend »

Ik ga me verder niet te veel in de discussie mengen, maar ik vond dit wel een mooi voorbeeld:

Audi RS6 4.0 TFSI met MTM m-cantronic tuning.

Bij onderhoud op de bank in Zoetermeer gerold.
Eigenaar compleet ziek van de slechte resultaten, zelfs minder dan de 560pk die de auto af-fabriek al moest hebben.

Lang gespaard, eindelijk je droom auto gekocht, was al getuned bij een bekende Duitse tuner MTM, en dan zo slecht presteren op de testbank. Meteen het vermoeden dat er natuurlijk defecte turbo's op zaten etc etc, compleet klaar met die auto meteen, had hem bij wijs van spreken het liefst meteen weer te koop gezet.

Toch maar eens op de bank in Lochem voor een second opinion.

MTM tuningsbox: 631pk & 838Nm, oke iets minder dan de ~650pk die opgegeven is, maar absoluut een stuk meer dan wat er in Zoetermeer uitkwam.
Afbeelding

Box er toch maar eens tussen uit gehaald, wat doet de auto dan origineel?
Juist ook daar mist hij 16pk, dan klopt het ook wel dat hij met de box ook niet perfect presteerde.
Afbeelding


Echter deze resultaten waren natuurlijk vele malen beter en zeker acceptabel, gewoon een gezonde motor en ook de winst van de tuning is conform wat je zou verwachten van zoiets.

Met dergelijke foute meting (deze was in zoetermeer de 6 gemeten geloof ik met 250+ eindsnelheid), ongeveer 100pk te weinig gemeten met als gevolg dat een RS6 die eigenlijk prima reed, zo werd afgeschreven als, slechte tuning en klopt allemaal niet.


Nog een 2e voorbeeld, waar maar weer blijkt hoe belangrijk je koelopstelling is op je testbank. En hoe die koelopstelling in een andere situatie compleet verkeerd is, waardoor je hard onderuit gaat als je de verkeerde conclusie trekt.

Nieuwe Porsche 911 - 991 turbo, 560pk - originele software , competition 102 brandstof.

Origineel zonder extra koelers aan de achter-zijkant van de auto om de intercooler van meer lucht te voorzien:
mist bijna 100pk en 100Nm koppel.
Afbeelding

Extra koelers aangelegd aan de zijkant van de auto om zo deze zijkoelers beter te voeden. Wederom een keurig resultaat. Meer nog dan wat de fabriek op geeft.
Afbeelding


Heb je een grotere intercooler of een charge air koeler (water gekoeld), dan heeft je koeling op de bank al iets minder invloed, immers is de capaciteit van je koeling dan beter. Bij een relatief simpele auto is het dan ook niet zo belangrijk dat je koeling goed voor elkaar is. Een fabriek maakt zijn software zo, dat je ook bij 50 graden buiten temp, nog altijd de fabrieksvermogens haalt. Ga je echter tunen, dan heb je die overcapaciteit in je koeling niet meer en gaat je vermogen zeker zakken als de temperaturen te hoog oplopen.

Maar wat ik regelmatig zie bij verschillende rollenbanken, is een relatief kleine koeling (die weinig 'druk levert' je moet het nl door de koelers van de auto heen kunnen persen en de lucht moet niet dood slaan op de voorbumper) en dan in bv de 5e versnelling gaan meten. Dat is echt grote funest voor je (getunde) vermogen met als gevolg allemaal zure gezichten die nergens voor nodig hadden geweest als je gewoon zorgt dat je de meting correct uitvoert voor de omstandigheden die je hebt, is je koeling aan de kleine kant, laat een auto dan even met de kap open staan en doe een meting in een wat lagere versnelling.

Log dan ook eens de inlaat temperaturen op de bank met VCDS van de wagens die matig presteren, je zult zien dat die waarschijnlijk allemaal op 70+ graden staan. Waar je met een goede koeling meestal tussen de 30 en 40 graden intake air temp draait.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door yal »

Wat ook nog eens een verschil in meting kan opleveren tussen de ene en andere rollenbank is de getankte brandstof.
De brandstof kwaliteit zal best kunnen verschillen onderling bij benzinepompen van al dan niet hetzelfde merk.

Ik tank altijd BP 98 Ultimate , anderen zweren weer bij V-power maar dat is maar 95.
Sommigen gooien bio ethanol in hun tank , de ene keer is de tank leger dan de andere keer voordat je tankt dus de verhouding ethanol ook anders...dat geeft ook een vermogens verschil.

Afijn , ik hoef nog ff niet te tunen en ben (voorlopig) dik tevreden met 300 fabriek pk''tjes :D

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Schippersss »

Vaag verhaal allemaal. Ben met mijn auto op 2 rollenbanken geweest. Jd voor de tuning en vag techniek tijdens vwpassat dag, waarbij je kon rollen voor een klein bedrag. Wilde toen ook weleens weten of dat er verschil in zat. Uitkomt was een pk of 2 verschil en koppel rond de 4. Beide banken toevallig positief afgesteld? Zou kunnen, maar lijkt me sterk. Zijn ook geen vrienden van elkaar.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door JeroenGTIed35 »

En nu ophouden allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 41 gasten